جاذبه‌های گردشگری این کشورها را می‌شناسید؟

جاذبه‌های گردشگری این کشورها را می‌شناسید؟

جاذبه‌های گردشگری این کشورها را می‌شناسید؟

جاذبه های گردشگری اسپانیا

جاذبه‌های گردشگری این کشورها را می‌شناسید؟

از عظمت قصر خلیفه گرفته تا شادی روزهای آفتابی در سواحل مدیترانه و سکوت شگفت‌انگیز زائرانی که پس از هفته‌ها پیاده‌روی در ال کامینو وارد کلیسای جامع سانتیاگو می‌شوند، شما می توانید همه‌ی این‌ها را در تجربه‌ی تور اسپانیا بیابید. همه‌ی این جاذبه‌ها نشان‌دهنده تاریخ غنی، فرهنگ شگفت‌‌انگیز و زیبایی‌های طبیعی مسحورکننده این کشور است. اسپانیای پر جنب‌وجوش، ترکیبی جذاب از گذشته و حال را تراوش می‌کند.

با آژانس مسافرتی سفیران گشت، برای گشت‌وگذار خود در تور اسپانیا برنامه‌ریزی کنید و با برترین جاذبه‌های اسپانیا روبه‌رو شوید.

  1. باغ‌های الحمرا - گرانادا

مهم نیست که چقدر درباره‌ی آن خوانده‌اید یا چند عکس از کاخ‌های الحمرا در گرانادا دیده‌اید، زیرا وقتی آن را ببنید، این کاخ تفریحی موری‌ها همچنان نفس شما را بند می‌آورد. کاخ سلطنتی سلسله ناصری نقطه‌ی برجسته هنری دوره اسلامی اسپانیا است، زمانی که آل اندلس یا آندلس، مظهر فرهنگ و تمدن در اروپای قرون وسطی بود.

مجموعه الحمرا شامل چندین ساختمان، برج‌، دیوارها، باغ و یک مسجد است. اما بیشتر از همه، حکاکی‌های سنگی پیچیده و وصف‌ناپذیر، سقف‌های کاشی‌کاری‌شده باشکوه، طاق‌های زیبا و حیاط‌های آرام کاخ ناصری مورد توجه قرار خواهند گرفت.

  1. کلیسای ساگرادا فامیلیا - بارسلونا

ساختمان‌های خیال‌انگیزی که آنتونی گائودی در بارسلونا ایجاد کرد، به نقاط دیدنی و نمادین‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر کاتالان تبدیل شده‌اند. مهم‌ترین آنها کلیسای ساگرادا فامیلیا است. یکی از غیرمتعارف‌ترین کلیساهای اروپا که همچنان ناتمام است، بنابراین همان‌طور که از بالای برج به پایین نگاه می‌کنید، می‌توانید ساخت آن را هم مشاهده کنید.

کازا میلا گائودی، آخرین و مشهورترین اثر سکولار آنتونی گائودی، بیشتر شبیه یک مجسمه است تا یک ساختمان کاربردی. حتماً تا سقف آن بالا بروید زیرا گفته می‌شود که دودکش‌های آن، تصویر دارث ویدر از جنگ ستارگان را الهام گرفته‌اند.

  1. مسجد بزرگ کوردوبا (قرطبه)

مسجد بزرگ کوردوبا که زمانی مسجد اصلی اسلام غربی بوده و هنوز به نام La Mezquita شناخته می‌شود، یکی از بزرگترین مسجدهای جهان و بهترین دستاورد معماری مورها در اسپانیا است. برای مصالح ساختمانی آن از مصالح رومی استفاده شد و ساخت آن در سال 785 آغاز و تا سال 1000 به ابعاد امروزی خود رسید.

زیبایی‌های فراوان اسپانیا همه‌ی افراد علاقه‌مند به سفر را مشتاق می‌کند که برای یک‌بار هم که شده در تور اسپانیا ثبت‌نام کنند و این جاذبه‌ها را از نزدیک ببینند.

جاذبه‌های گردشگری این کشورها را می‌شناسید؟

جاذبه های گردشگری جمهوری چک

چک کشوری است که با بازدید از آن نه تنها عاشق این کشور می‌شوید. زندگی در این کشور کوچک که طبیعت باشکوه، فراوانی بناهای تاریخی و استراحتگاه‌های معروف را در خود جای داده است، هرساله گردشگران بیشتری را به خود جذب می‌کند. تور چک برای مدت طولانی در خاطره شما خواهد ماند. اما اگر برای اولین‌بار تور چک را تجربه می‌کنید، چه چیزی را باید در آن ببینید؟

  1. قلعه پراگ - پراگ

یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های جمهوری چک که به معنای واقعی کلمه به نماد آن تبدیل شده است. مجموعه‌ای کامل از ساختمان‌ها، معابد، استحکامات، میدان‌ها و حیاط‌ها، شهر را احاطه کرده‌اند. این قلعه یک منطقه کامل از شهر است که از نظر وسعت بسیار بزرگ می‌باشد و نقش فرهنگی، تاریخی و سیاسی را در این شهر ایفا می‌کند.

قلعه پراگ قبلاً محل سکونت پادشاهان و امپراتوران چک بوده است، اما امروزه به‌عنوان کاخ رئیس جمهور این کشور عمل می‌کند و توسط یک واحد نظامی بزرگ متشکل از ششصد نگهبان محافظت می‌شود. امروزه این قلعه به یکی از پربازدیدترین مکان‌های گردشگری شهر تبدیل شده است. بازدیدکنندگان فقط دو بار در سال اجازه ورود به سالن‌های تشریفات مجموعه کاخ را دارند: 8 می (روز آزادی) و 28 اکتبر (تاسیس جمهوری)

  1. پل چارلز - پراگ

در پایتخت چک 18 پل با تاریخ غنی وجود دارد، اما مطمئناً باستانی‌ترین و زیباترین آن‌ها پل چارلز است. این پل علاوه‌بر عملکرد خود که اتصال سواحل مخالف رودخانه ولتاوا است، جایگاه مهمی را هم در تاریخ شهر به خود اختصاص داده است.

پل چارلز توسط چارلز چهارم، پادشاه چک طراحی شد و در سال 1402 افتتاح شد. از آن زمان تاکنون تغییراتی در آن ایجاد شده است زیرا در آن زمان جاده اسب‌سواری روی آن وجود داشت، ترامواها برای مدت طولانی روی پل حرکت می‌کردند، اما اکنون پل فقط برای پیاده‌روی ها قابل دسترسی است.

  1. کلیسای جامع سنت ویتوس - پراگ

اگر از خود بپرسید مهم‌ترین نقطه عطف جمهوری چک چیست، باید گفت کلیسای جامع سنت ویتوس است. یکی از مهم‌ترین مناظر نه تنها در پراگ، بلکه در کل کشور چک! این ساختمان واقعاً بزرگ و به‌یادماندنی است که اولین سنگ آن در اواسط قرن چهاردهم گذاشته شد و آخرین مرحله ساخت در اواسط قرن گذشته به پایان رسید.

قرن‌هاست که تاج‌گذاری پادشاهان چک، عروسی‌های سلطنتی و وداع با مقامات عالی رتبه کشور در اینجا برگزار می‌شود. ساخت‌وساز باشکوه آن، ترکیبی از دو سبک گوتیک و باروک است. این کلیسا با مناره‌های نوک‌تیز خود مستقیماً به آسمان متمایل شده است و بلندترین برج‌های آن به ارتفاع صد متر می‌رسد، بنابراین ساختمان کلیسای جامع را می‌توان به‌راحتی از هر گوشه‌ای در پراگ مشاهده کرد.

آژانس مسافرتی سفیران گشت آماده است تا با آفرهای ویژه‌ی خود، شما را در داشتن یک تور چک شگفت‌انگیز، همراهی کند.

جاذبه‌های گردشگری این کشورها را می‌شناسید؟

جاذبه های گردشگری ایتالیا

به‌عنوان زادگاه امپراتوری روم و رنسانس، جای تعجب نیست که ایتالیا از نظر شاهکارهای هنری و معماری بسیار غنی باشد یا اینکه بیش از هر کشور دیگری در جهان مکان‌های فرهنگی میراث جهانی یونسکو را داشته باشد.

اما مهم‌ترین جاذبه‌های ایتالیا برای گردشگرانی که به تور ایتالیا می‌روند، فقط جاذبه‌های هنر و معماری نیست. این کشور دارای دریاچه‌ها، کوه‌ها و خط ساحلی چشمگیری است که جاذبه‌های طبیعی برجسته‌ای را نیز به آن می‌بخشد.

  1. کولوسئوم - رم

این آمفی‌تئاتر عظیم، توسط وسپاسیان در سال 72 پس از میلاد، برای مسابقات ورزشی ساخته شد و توسط پسرش، تیتوس، بزرگ‌تر شد.  امروزه این سازه کاملاً در تضاد با توسعه مدرنی است که آن را احاطه کرده است و یادآوری برجسته از دوران باستان و تاریخ گسترده رم است. درواقع می‌توان گفت همه‌ی افرادی که به تور ایتالیا می‌روند، حتماً کولوسئوم را در برنامه‌ی سفر خود جای خواهند داد.

  1. کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره

دوئومو سانتا ماریا دل فیوره یا کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره که به‌عنوان یکی از بهترین کلیساهای جهان شناخته می‌شود. این کلیسای جامع بین قرن‌های 13 و 15 ساخته شد و معروف‌ترین قطعه آن گنبد خارق‌العاده‌ای بود که توسط فیلیپو برونلسکی در سال 1434 تکمیل شد. روبه‌روی کلیسا نیز یک غسل تعمید باشکوه قرار دارد که به‌خاطر درهای برنزی آن توسط لورنزو گیبرتی مشهور است.

  1. کانال بزرگ ونیز

ونیز شهری از جزایر است و کانال‌های آبی آن از دیرباز خیابان‌های اصلی شهر بوده‌اند که با هزارتویی از گذرگاه‌های باریک به هم متصل شده‌اند. بزرگ‌ترین کاال آن که معروف‌ترین آبراه است، مسیری S شکل را در میان شهر دارد. در کناره‌های آن هم کاخ‌های باشکوهی وجود دارد که زمانی متعلق به ثروتمندترین خانواده‌های ونیز بود.

شما می‌توانید یک برنامه تور ایتالیای کامل را با آژانس مسافرتی سفیران گشت، تجربه کنید.

جاذبه‌های گردشگری این کشورها را می‌شناسید؟

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]