سفر یک روزه اطراف تهران

سفر یک روزه اطراف تهران

تهران، پایتخت کشور با وجود کار و مشغله فراوان، شهری پر از هیاهو و آلودگی است. اما موقعیت جغرافیایی این شهر در رشته کوه البرز باعث شده تا اندکی که از این شهر فاصله بگیرید، زیبایی‌ها و محیطی آرام و دنج را تجربه کنید. اگر برای آخر هفته مشغول برنامه ریزی هستید و یا زمان کمی برای سفر دارید، در ادامه؛ بهترین مقاصد تهران برای یک گشت یک روزه را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

سفر یک روزه اطراف تهران

جاهای دیدنی اطراف تهران در بهار

در فصل بهار اندکی از آلودگی هوای شهر تهران کاسته می‌شود. در همین حین اطراف تهران با آب شدن برف ها آبشارهای فصلی جاری می‌شوند و آبشارهای دائمی جان دوباره می‌گیرند. اگر در فصل بهار به دنبال گشت و گذار در اطراف تهران هستید، جاهای دیدنی تهران در فصل بهار به شرح زیر است.

تنگه واشی

تنگه واشی، یکی از جاذبه‌های طبیعی زیبا و پرطرفدار تهران، در نزدیکی فیروزکوه واقع شده است. این تنگه با دیوارهای سنگی بلند و آب روانی که از میان آن می‌گذرد، محیطی دلپذیر و منحصربه‌فرد را برای گردشگران فراهم می‌کند. در بهار، هوای خنک و چشم‌اندازهای بکر تنگه، مکانی ایده‌آل برای پیاده‌روی و آب‌‌تنی است. صخره نوردی یکی از تفریحات تهران است که در این تنگه در بهار انجام می‌شود. همچنین، این مکان در گذشته محل شکارگاه شاهان قاجار بوده و وجود کتیبه‌های تاریخی حکاکی شده بر دیواره‌های تنگه، نشان از قدمت و اهمیت تاریخی این منطقه دارند و تجربه‌ای فرهنگی و طبیعی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌کنند. تنگه واشی در فاصله ۱۵۰ کیلومتری از تهران قرار دارد تا تهران ۲ ساعت فاصله دارد.

آدرس: استان تهران، کیلومتر ۱۷ جاده تهران - فیروزکوه

سفر یک روزه اطراف تهران

پارک ملی لار

پارک ملی لار، واقع در دامنه‌های جنوبی رشته‌کوه البرز و در فاصله ۷۰ کیلومتری تهران، یکی از بکر‌ترین و زیباترین مناطق حفاظت‌شده ایران است. این پارک با چشم‌اندازهای گسترده از کوه‌ها، دشت‌های سرسبز و دریاچه‌ای چشم‌نواز، مکانی ایده‌آل برای عاشقان طبیعت و عکاسی به شمار می‌رود. در فصل بهار، گل‌های وحشی رنگارنگ و گونه‌های متنوعی از پرندگان و حیوانات وحشی مانند قوچ و میش البرزی، زیبایی و تنوع زیستی این منطقه را به اوج می‌رسانند. در این پارک که به دریاچه آسمان معروف است، خدمات رفاهی و تفریحی وجود ندارد و این منطقه برای کسانی که به دنبال جایی دنج و بکر در اطراف تهران هستند ایده آل است. برای رسیدن به پارک ملی لار، حدود ۱ ساعت و نیم نیاز به رانندگی دارید.

آدرس: تهران- مسیر گردنه ایرا، پس از روستای ایرا، محیط‌بانی قوشخانه

سد لتیان

سد لتیان، واقع در ۱۰ کیلومتری شمال شرقی تهران، یکی از جاذبه‌های دیدنی و مهم استان تهران است که بر روی رودخانه جاجرود ساخته شده است. این سد علاوه بر تأمین آب شرب و کشاورزی، محیطی دلپذیر برای تفریح و استراحت فراهم می‌کند. دریاچه پشت سد، فضایی مناسب برای قایق‌سواری، ماهیگیری و پیک‌نیک در دل طبیعت ارائه می‌کند. اگر ماشین شخصی برای رسیدن به سد ندارید، می‌توانید با استفاده از نقشه مترو تهران، خط ۳ مترو را پیدا کرده و در ایستگاه نوبنیاد اقدسیه پیاده شوید و سپس با تاکسی‌های جاجرود خود را به سد لتیان برسانید. نزدیکی این منطقه به شهر تهران، سد لتیان را به یکی از مقاصد محبوب برای گردش‌های یک‌روزه در فصل بهار، تبدیل کرده است.

آدرس: تهران، جنوب شهر لواسان، فاصله ۳۵ کیلومتری شمال شرقی تهران

سفر یک روزه اطراف تهران

جاهای دیدنی اطراف تهران در تابستان

در تابستان، ارتفاعات تهران دیدنی و سرسبز می‌شود و با گرم‌تر شدن هوا، امکان سفر یک روزه به این مناطق بیشتر می‌شود. جاهای دیدنی اطراف تهران در تابستان به شرح زیر است.

آبشار کمرد

آبشار کمرد، واقع در روستای کمرد و از توابع شهر فیروزکوه است. این آبشار در فصل تابستان به اوج زیبایی خود می‌رسد. برای افرادی که عاشق طبیعت‌گردی هستند، آبشار کمرد یک مقصد ایده‌آل در تابستان است. برای رسیدن به این آبشار، پس از رسیدن به روستای کمرد، نیاز به یک ساعت پیاده روی دارید. دوچرخه سواری در این روستا و شهر جدید پردیس، از دیگر تفریحات محبوب این منطقه در تابستان محسوب می‌شود. در نزدیکی آبشار کمرد، غار چهل دختر قرار دارد که اگر علاقه به غارنوردی و کوهنوردی دارید می‌توانید از این غار دیدن کنید. آبشار کمرد در فاصله ۳۰ کیلومتری تهران قرار دارد و حدود ۴۵ دقیقه نیاز به رانندگی دارید تا به این آبشار برسید.

آدرس: جاده تهران-فیروزکوه، ۲ کیلومتر پس از جاجرود، روستای کمرد

پیشنهاد می کنیم بخوانید: معرفی تفریحات و مقاصد خارجی ارزان در تابستان برای ایرانیان

آبشار یخی آبنیک

یکی از آبشارهای زیبای اطراف تهران که در تابستان میزبان تعداد زیادی از کوهنوردان و یخ نوردان است، آبشار یخی آبنیک است. این آبشار با قرار داشتن در ارتفاعات شمیرانات در تابستان محل مناسبی برای فرار از گرما تلقی می‌شود. این آبشار در روستای آبنیک قرار دارد و تا مرکز شهر تهران تنها ۶۰ کیلومتر فاصله دارد. در فصل تابستان اطراف آبشار پر از گیاهان دارویی و قارچ خوراکی می‌شود و مسیر رسیدن به آبشار را زیباتر از هر فصل دیگری می‌کند.

آدرس: جاده لواسانات، منطقه شمیران، اوشان فشم، روستای آبنیک

سفر یک روزه اطراف تهران

آبشار چهل پله

یکی دیگر از آبشارهای دیدنی اطراف تهران در فصل تابستان، آبشار چهل پله است. این آبشار تا تهران ۵۰ کیلومتر فاصله دارد و برای رسیدن به آن باید به روستای آهار رفته و از آنجا باقی مسیر را پیاده طی کنید. وجود باغات میوه در مسیر آبشار، فضای آبشار در تابستان را زیباتر می‌کند. آبشار چهل چشمه در منطقه رودبار قصران قرار دارد و یکی از خوش آب‌وهوا ترین مناطق در تابستان محسوب می‌شود.

آدرس: تهران، جاده شمیرانات، بخش رودبار قصران، روستای آهار

جاهای دیدنی اطراف تهران در پاییز

پاییز اطراف تهران مانند بوم نقاشی رنگارنگ می‌شود. در این فصل تهران با آلودگی زیادی همراه است و رفتن به اطراف شهر برای یک روز می‌تواند شما را از این آلودگی نجات دهد. جاهای دیدنی اطراف تهران در پاییز به شرح زیر است.

ایران مال

اگر می‌خواهید در فاصله نزدیک به شهر یک تجربه جدید داشته باشید، به مجموعه ایران مال بروید. این سفر یک روزه تجربه‌ای متفاوت خواهد بود و مناسب افرادی است که علاقه به تکنولوژی و بازارگردی دارند. ایران مال در قسمت غرب تهران و بین تهران و کرج است. مجموعه ای با بیش از ۱ میلیون متر مربع مساحت و با داشتن چندین مجموعه رفاهی و تفریحی که نیاز به یک روز کامل برای گشت و گذار دارد. ایران مال با دسترسی راحت از خط ۵ مترو تهران برای افرادی که وسیله نقلیه ندارند، گزینه خوبی محسوب می‌شود. در این مرکز خرید چند منظوره، پاتیناژ، سینما و کافه رستوران‌های متعدد و باغ گیاه شناسی وجود دارد.

آدرس: تهران، اتوبان شهید همت (غرب)، اتوبان شهید خرازی، ایران‌مال

سفر یک روزه اطراف تهران

روستای افجه

روستای افجه، یکی از مناطق دیدنی تهران در پاییز محسوب می‌شود. این روستا در گذشته مکانی برای استراحت شاهان قاجار در پاییز بوده و زیبایی‌های بی‌شماری دارد. اطراف روستا پوشیده از جنگل است که در فصل پاییز رنگارنگ می شود. عمارت های زیبای قاجاری در فضایی با هوایی پاک و خنک در پاییز روستای افجه را دیدنی تر می‌کند. این روستا با مرکز تهران ۳۵ کیلومتر فاصله دارد و محل مناسبی برای یک سفر یک روزه محسوب می‌شود.

آدرس: تهران، شهرستان شمیرانات، بخش لواسانات، ۵ کیلومتری شمال شرق لواسان، روستای افجه

روستای شهرستانک

یکی دیگر از روستاهای اطراف تهران که در پاییز دستخوش بازی رنگ‌ها می‌شود، روستای شهرستانک است. این روستا با داشتن کاخ ناصری و قرار گرفتن در مسیر قله توچال یکی از زیباترین روستاهای استان تهران محسوب می‌شود. وجود رودخانه و آبشار در روستا و خانه‌های زیبای روستا در فصل پاییز این منطقه را زیباتر جلوه می‌دهد. فاصله روستای شهرستانک با تهران ۶۰ کیلومتر است و این روستا به کرج هم نزدیک است و مناسب گشت و گذار مردم این شهر هم هست.

آدرس: تهران، بخش آسارا، دهستان آسارا، شهرستانک

جاهای دیدنی اطراف تهران در زمستان

در فصل زمستان، اطراف تهران با وجود سرمای زیاد، محل مناسبی برای برف بازی و رفتن به پیست است. این فصل آلوده‌ترین فصل پایتخت است. جاهای دیدنی اطراف تهران در زمستان به شرح زیر است.

پیست اسکی آبعلی

یکی از پیست‌های معروف تهران که در جاده هراز قرار دارد، پیست اسکی آبعلی است. این پیست با داشتن دو قسمت حرفه‌ای و نیمه‌حرفه و محل آموزش اسکی، برای همه سنین و افراد مناسب است. فاصله پیست آبعلی تا تهران حدود ۵۰ کیلومتر است و پیست آبعلی دارای انواع امکانات رفاهی مانند: خدمات هتل، تله کابین، رستوران و پارکینگ است.

آدرس: تهران، شهرستان دماوند، ۵۷ کیلومتری تهران، جاده هراز

پیست اسکی دیزین

نخستین پیست اسکی بین المللی تهران، پیست اسکی دیزین است. این پیست با داشتن کلبه‌های چوبی زیبا، برای اقامت یک روزه هم مناسب است. در این پیست افرادی که علاقه به اسکی به صورت حرفه ای دارند بیشتر دیده می‌شوند و ارتفاع پیست نسبت به دیگر پیست‌ها بالاتر است.

آدرس: کرج، جاده چالوس، جاده دیزین، پیست بین‌المللی اسکی دیزین

پیشنهاد می کنیم بخوانید: قشم، محبوب ترین شهر برای خرید ایرانیان

پیست اسکی توچال

نزدیک‌ترین پیست به تهران که در شمال شهر تهران قرار گرفته است، پیست اسکی توچال است. این پیست با داشتن بیشترین امکانات رفاهی و تفریحی در زمستان بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. تله‌کابین، سورتمه، تله سیژ، بانجی جامپینگ و رستوران بخشی از خدمات و امکانات پیست اسکی توچال محسوب می‌شود.

آدرس: تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک

جمع بندی

سفر در اطراف تهران می‌تواند شما را از شلوغی و کار نجات دهد. در اطراف تهران می‌توانید با تهران پیش از شکوفایی تکنولوژی آشنا شوید و از طبیعت زیبای آن لذت ببرید. شما برای تعطیلات آخر هفته چه برنامه‌ای دارید؟ نظرات خود را برایمان بنویسید.

سفر یک روزه اطراف تهران

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]