بهشت پنهان

بهشت پنهان

روستای جهان نما را باید در ۷0 کیلومتری جنوب شرقی شهر کردکوی و 85 کیلومتری جنوب غربی گرگان دید.جایی درست در دامنه کوه جهان نما که 3هزار و 86 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و این به معنی آن است که قدم زدن در جهان نما، درست مثل قدم زدن در پشت بام گلستان خواهدبود!جهان نما دهکده‏یی است ییلاقی و موقت با امکانات بسیار ابتدایی که همین موضوع زیبایی آن را دو چندان می‌کند، چون اقامت در این منطقه ارتباط و تعامل انسان با طبیعت را به بیشترین حد ممکن می‏رساند.
در قسمت شمالی روستا پرتگاهی به ارتفاع 1000 تا 1500 متر وجود دارد که اهالی روستا آن را چکل سر می‌نامند .
به علت ارتفاع زیاد در برخی از فواصل سال این مکان ایستگاه پرواز پاراگلایدر‌ها به سمت کردکوی نیز میباشد
در روز‌های صاف و خالی از ابر، از این مکان تمام دشت گرگان و شهر کردکوی قابل رویت بوده و پاتوق بسیاری از اهالی روستا و جوانان منطقه میباشد. امروز آسمون یکمی ابر داره ، نشستن لبه این پرتگاه واقعا لذت بخشه .... جذابیت‌های این منطقه به همین جا ختم نمی‌شود! اگر اهل کوهنوردی باشید،
این روستا خوراکتان است! کوهستانی بودن جهان نما و قرار گرفتن کوه‌های دوکالی در غرب ، شاه‌پسند، کالت و چلستان در مرکز، زبله، تلمبار و لنده کوه در شرق این منطقه، فرصت خوبی است تا با همسفرانتان پا به راه کوهستان‌های سرد و سبز این منطقه شوید.
البته دره‌های این منطقه هم کم از کوه هایش ندارند و شما می‌توانید برای دره نوردی در مغزی، جلینک بلینگ، سفیددره و ترکت اقدام کنید.

بهشت پنهان
بهشت پنهان
بهشت پنهان
بهشت پنهان

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]