موزه بابا نیونیا

موزه بابا نیونیا

یکی از موزه‌های پرطرفدار در مالزی موزه Baba Nyonya است که آمیزه ای از فرهنگ چینی و مالایی میباشد. این موزه بیشتر برای آشنایی با فرهنگ بابا نیونیا که ترکیبی از دو فرهنگ چینی و مالایی است، مناسب است. به همه افرادی که به مالزی مسافرت می‌کنند، توصیه می‌کنیم از موزه Baba Nyonya نیز دیدن کنند. در این مکان، اشیاء عتیقه و وسایلی به چشم می‌خورند که یادآور فرهنگ غنی این نسل هستند.
نیونیا بابایی‌ها در اصل فرزندان و نوادگان چینی هایی هستند که زمان حکومت بریتانیایی‌ها به مالزی مهاجرت کرده بودند. این چینی‌ها با زنان محلی و اهل مالزی ازدواج کردند و حاصل ازدواج آنها نسلی به نام Baba Nyonya بوده است.
نسلی که امروز با نام نیونیا بابا یاد می‌شوند در واقع ترکیبی از مالایی‌ها و چینی‌ها هستند. «بابا» به معنای «مرد» و « نیونیا » به معنای «زن» است. ترکیب آنها فرهنگ جدیدی به همان نام را ساخته است.
در موزه بابا نیونیا، با فرهنگ غنی همین نسل مذکور آشنا می‌شوید. این موزه مملو از مبلمان‌های چوبی و کنده کاری شده عتیقه، لباس‌های سنتی و ظروف غداخوری با ارزش و قدیمی است. طراحی و نوع سخت میزها و صندلی‌ها همه نشان دهنده سبک زندگی و فرهنگ Baba Nyonya هستند. ظروف و لباس هایشان نیز نشان دهنده سبک زندگی آنها در زمان‌های قدیم هستند.
موزه بابا نیونیا
موزه بابا نیونیا
موزه بابا نیونیا
موزه بابا نیونیا

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]