قلعه‌ی بالمورال

قلعه‌ی بالمورال

قلعه‌ی بالمورال به عنوان محل اقامت باشکوه خانواده‌ی سلطنتی در ابردینشایر واقع شده ، این منطقه از زمانی که پادشاه رابرت دوم اسکاتلند تصمیم گرفت برای خود عمارت شکارگاهی بسازد، به عنوان املاکی سلطنتی شناخته می‌شود. ساختمان‌های متعدد دیگری در طول قرن‌ها در این مجموعه ساخته شده اند، اما قلعه‌ی بالمورال آنگونه که ما امروز شاهد آن هستیم برای شخص ملکه ویکتوریا و بین سال‌های 1853 و 1855 ساخته شده چرا که املاک اولیه خیلی کوچک بودند. لازم به ذکر است که پرنس آلبرت به شخصه وارد عملیات ساخت و ساز کاخ جدید شد؛ او نه تنها وظیفه‌ی نظارت بر فعالیت‌های ساختمانی را به عهده داشت بلکه تا حدودی در نقش طراح المانهای مختلف ساختمان نیز ظاهر شد.
قلعه‌ی بالمورال یک ساختمان گرانیتی تقریبا بزرگ می‌باشد که از دو بلوک مجزا تشکیل شده است. در یکی از این بلوک‌ها اتاق‌های اصلی قرار گرفته و دیگری به عنوان بخش خدماتی طراحی شده است. برج ساعت این قلعه که در قسمت بالایی آن برج‌های کوچک دیگری قرار گرفته اند نیز تا حدی یادآور قلعه‌ی فریزر است. هرچند معماری قلعه برای زمان ساخت آن از مد افتاده تلقی می‌شده، اما نقشی شاخص در بالا بردن اهمیت فرهنگ ارتفاعات منطقه بازی کرده است.
ملکه ویکتوریا در یادداشت‌های خود از این قلعه با عنوان «بهشت دوست داشتنی در ارتفاعات» یاد کرده چرا که او مدت زیادی از اوقات خود را در اینجا سپری کرده است. فرزندان ملکه ویکتوریا معمولا به تکمیل کردن سایت اولیه می‌پرداختند از آن جمله می‌توان به اضافه شدن باغی رسمی در قسمت جنوبی املاک توسط جرج پنجم و باغ آبی و لبه بندی‌های گیاهی توسط پرنس فیلیپ در دهه‌ی پنجاه اشاره نمود. بالمورا از آن زمان تاکنون به عنوان اقامتگاهی سلطنتی باقی مانده و در ماه‌های تابستان ملکه و خانواده‌ی او زمان زیادی را در این مکان می‌گذرانند. برخلاف سایر املاک سلطنتی، این ملک متعلق به تاج و تخت نیست. قلعه‌ی بالمورال دارای مالکیت خصوصی بوده و از یک نسل به نسل دیگر به ارث رسیده است.
قلعه‌ی بالمورال
قلعه‌ی بالمورال
قلعه‌ی بالمورال

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]