سفری به سیاهکل

سفری به سیاهکل

شهرستان سیاهکل دارای وسعتی ۴۸ هزار کیلومتر مربعی است که از شمال و شرق به لاهیجان و از غرب به رشت و از جنوب به رودبار منتهی ی شود. این شهر فوق العاده سرسبز، جنگل‌های بسیار زیبایی دارد که به جنگل‌های سیاهکل شهره هستند. وجود درختان سبز پیچیده در هم و طبیعت بی نظیری که دارد آن را به برترین جاذبه‌ی گردشگری این شهرستان و یکی از بهترین دیدنی‌های ایران تبدیل کرده است و یک جای عالی برای گذراندن تعطیلات چند روزه محسوب می‌شود. چادر زدن در این جنگل هم لذت سفرتان را چندین برابر خواهد کرد. با پیاده روی در جنگل‌های انبوه سیاهکل می‌توانید یک دورنمای عالی به قله‌ی زیبای درفک را هم داشته باشید و با ادامه‌ی این پیاده روی تا دیلمان به منطقه ای رویایی به نام ملومه می‌رسید و می‌توانید وعده‌ی ناهارتان را همانجا میل کنید.

البته سیاهکل فقط به دلیل طبیعتش مشهور نیست. در راه رسیدن به آن، به کاروانسرایی برمی خورید که تی تی نام دارد که در زبان گیلکی به معنای «شکوفه» است، این کاروانسرا در نزدیکی رودخانه‌ی شیم رود قرا گرفته است. کاروانسرای تی تی متعلق به دوره‌ی صفویان است و در ۱۰ کیلومتری جاده‌ی سیاهکل به دیلمان و روی تپه ای بلند و سرسبز قرار دارد و در زمان‌های گذشته، مسیر کاروان لاهیجان به دیلمان و طالقان بوده است.
پس سفر به سیاهکل و بازدید از جنگل ای سیاهکل علاوه بر اینکه یک سفر طبیعت گردی است، می‌تواند یک سفر تاریخی هم باشد و کنجکاوی‌های تاریخی گردشگران را هم جوابگو باشد.
جدای از جنگل‌های سیاهکل و این کاروانسرا، این شهر رودخانه‌های زیادی هم دارد که از دیگر جاذبه‌های گردشگری سیاهکل هستند. آبشار مشهور این شهر، لونک نام دارد و یک جای خوب برای گذراندن آخر هفته است.
سفری به سیاهکل
سفری به سیاهکل
سفری به سیاهکل
سفری به سیاهکل
سفری به سیاهکل

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]