خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی از نظر خارجی ها

خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی از نظر خارجی ها

در این مطلب میخواهیم 10 تا از خوشمزه‌ترین و لذیذ‌ترین غذاهای ایرانی را که در دنیا از معروف‌ترین غذاهای کشور ایران است به شما معرفی کنیم. از شمالی‌ترین قسمت ایران تا جنوبی‌ترین بخش کشور عزیزمان سرشار از نعمت‌های مختلف می‌باشد. سفره ایرانی سفره ای رنگین است و فرهنگ غذایی این سرزمین نیز فرهنگی بسیار غنی است. در ناحیه‌های مختلف ایران، به تناسب امکانات موجود، غذاهای محلی گوناگونی تهیه می‌شود.

رتبه دهم؛ نان و پنیر و سبزی:
شاید باورش سخت باشد که نان و پنیر و سبزی جز غذاهای محبوب ایرانی باشد که برای گردشگران جذابیت فراوانی دارد. سبزی خوردن جزء جدا نشدنی سفره‌های ایرانی است. به طور روزانه این سبزی‌ها که شامل: نعناع، ریحان، پیازچه، ترخون، شاهی، تره و تربچه است در کنار انواع غذاها از جمله آبگوشت، خورش ها، غذاهای ایرانی سرو میشود. این سبزی‌های بی نظیر به همراه نان و گردو یک ساندویچ لذیذ یا یک پیش غذای ساده ایرانی به حساب می‌آید که رتبه دهم از غذاهای محبوب ایرانی را به خود اختصاص داده است.

رتبه نهم؛ کباب ایرانی:
خیلی از ما انتظار داریم کباب را اولین گزینه این لیست خوشمزه ببینیم. اما لازم است هنوز منتظر بمانید تا اولین غذای لیست رو بشناسید.
کباب‌های متنوع ایرانی یکی از غذاهای لذیذ ایرانی است که از بین غذاهای رتبه نهم را به خود اختصاص داده است. انواع کباب‌ها از جمله جوجه، برگ، جیگر گوسفند، کباب کوبیده، بختیاری و دنده کباب که از گوشت‌های مزه دار شده در ابلیمو و زعفران و پیاز تهیه میشوند جزئ غذاهای محبوب و خوشمزه ایرانی در دنیا هستند. این کباب‌ها با سبزی ریحان و لیموی تازه به همراه دوغ و نام یا برنج سرو میشوند.

رتبه هشتم؛ آجیل پلو (جواهر پلو):
آجیل پلو یک غذای شیک و چشم گیر و مجلسی میباشد که طرفداران زیادی دارد. یک پلوی لذیذ ایرانی که ترکیبی از برنج ایرانی به همراه خلال پسته، خلال بادام، هویج، پوست پرتغال، زرشک و زعفران ایرانی است. ایرانی‌ها برای تعادل در طعم این غذا زرشک را به همراه مقدار کمی شکر تفت میدهند. این پلوی بی نظیر که به همراه آجیل تهیه میشود رتبه هشتم را در بین غذاهای ایران را به دست آورده است.

رتبه هفتم؛ ته دیگ (برنج سرخ شده) :
ته دیگ جزو خوردنی‌های خوش رنگ و لعاب سفره‌های ایرانی است که همراه همیشگی پلوی خوشمزه است. برخی رستوران‌ها خود نیز در کنار غذا تدارک ته دیگ را می‌بینند.لایه ترد و طلایی و برنجینی است که در کف قابلمه سرخ می‌شود و طعمی مشابه ذرت بو داده و چیپس سیب زمینی دارد که البته مطه ملایمی هم از برنج بازماتیک دارد. ا این که ته دیگ جزء منوی غذای رستوران‌ها نیست اما طعم لذیذ و منحصر به فرد ته دیگ سبب شده که رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است. در بین خانواده‌های ایرانی نیز ته دیگ از محبوبیت ویژه ای برخوردار است. ته دیگ را از نان، سیب زمینی، برنج زعفرانی و کاهو تهیه میکنند. تَه‌دیگ زعفرانی که مقداری گوشت یا مرغ پخته در آن قالب‌گیری شده‌است که فوق العاده است.

رتبه ششم؛ آش رشته:
آش رشته از معروف‌ترین آشهای ایرانی است. که با وجود تنوع آش‌های مختلف در کشور تنها آش رشته موفق به کسب رتبه از میان آش‌ها شده است. این آش که ترکیبی از حبوبات، سبزی آشی و رشته میباشد و در سرو آن از سیر داغ، پیاز داغ، نعناع داغ وکشک یا دوغ استفاده میکنند. این آش را غالباً با کشک و گاهی با سرکه و حتی ترشی می‌خورند. بسته به عادت‌های خانوادگی از آش رشته به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی می‌باشد.

رتبه پنجم؛ قرمه سبزی:
به نیمه لیست رسیدیم و قرمه سبزی غذای محبوب بسیار یاز مردان ایرانی رخ نمود. این خورش اصیلی ایرانی جزء غذاهای لذیذ کشور است که موفق به کسب رتبه پنجم شده است. خورش سبزی عطر و طعم بی نظیری دارد و از ترکیب لوبیا قرمز، سبزی خورشتی، گوشت و لیموی امانی تهیه میشود و به همراه برنج ایرانی سرو میشود.
راز خورشت قورمه سبزی خوشمزه در تعداد ساعات پخت آن است که باید بگذارید به آرامی و بر روی شعله کم پخته شود. پس از گذشت چندین ساعت، مخلوطی از آب غلیظ و تیره رنگ خورشت بر بالای ظرف جمع می‌شود که نشان از قورمه سبزی جا افتاده دارد.

رتبه چهارم؛ زرشک پلو:
طعم ترش و ملس زرشک با پلوی ایرانی با مرغ زعفرانی آبدار خوشمزه از ویژگی هایی است که این غذا را محبوب دلها کرده است.
این غذای خوشمزه ایرانی ترکیبی از برنج و زشک است که در کنار مرغ سرو میشود. برنج را با مقادیر زیادی کره طبخ می‌کنند که به نرم و خوش عطر شدن زرشک‌ها کمک می‌کند. این غذای مجلسی در ایران و بین مردمان کشور نیز طرفداران زیادی دارد و در مراسم ویژه و مهم آن را طبخ میکنند.

رتبه سوم؛ باقله پلو:
در شمارش معکوس این غذاها باقله پلو با ماهیچه رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. باقله‌های سبز و زرد در میان برنج ایرانی همراه با سبزی معطر پلویی و زعفران که همراه با کره یا روغن حیوانی طبخ شده است و همراه با ماهیچه سرو میشود جزء غذاهای بی نظیر ایران است.

رتبه دوم؛ خورش بادمجان:
شاید برخی هنوز به محبوبیت بادمجان ایمان نیاورده اند اما باید بدانند خورشت بادمجان رتبه دوم این لیست پرطرفدار را به خود اختصاص داده است. این خورش خوشمزه و لذیذ که از بادمجان‌های سرخ شده به همراه گوجه فرنگی و گوشت طبخ میشود هم به همراه برنج و هم با نان سنگگ و سبزی سرو میشود که بی شک هر کسی که یک بار آن را امتحان کرده باشد شیفته‌ی طعم آن میشود.

رتبه اول؛ خورش فسنجان:
به اولین گزینه لیست رسیدیم. ترکیب دلپذیزی از پخت رب انار و گوشت مرغ یا اردک به همراه پیاز و گرد در رب غلیظی از انار که به آرامی با یک دیگر پخته می‌شوند و سس غلیظی را به دست می‌دهند. این خورش خوش طعم، با طعم ترش و شیرین خود توانسته رتبه اول را کسب کند و محبوب‌ترین غذای ایرانی در دنیا شناخته شود. این خورش که از گردوی چرخ شده و رب انار و شکر به همراه گوشت مرغ یا گوشت چرخ شده تهیه میشود یکی از غذاهای لذیذ ایرانی است.

این لیستی از محبوبترین غذاهای ایرانی از نگاه گردشگران خارجی بوده است. شاید شما هم با این نظر موافق باشید که جای خیلی از غذاهای لذیذ ایرانی در این میان خالی است، غذاهایی همچون کشک بادمجان، میرزا قاسمی، خورش قیمه و….


خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی از نظر خارجی ها
خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی از نظر خارجی ها
خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی از نظر خارجی ها
خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی از نظر خارجی ها
خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی از نظر خارجی ها

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]