چه حقوق مشتریانی شامل حال میهمانان هتل‌ها می‌شود؟

چه حقوق مشتریانی شامل حال میهمانان هتل‌ها می‌شود؟

رزرو هتل های ایران

زمانی که کسی درباره حقوق مسافر سوال می پرسد، معمولا اکثر تمرکز و توجه بر روی مسافران هواپیماست نه میهمانان هتل. احتمالا این به دلیل داشتن حق و حقوق بسیار بالای مسافران ایرلاین هاست که این حقوق توسط مقررات دولتی و قردادهای پرواز تنظیم شده اند. اما در یک سفر معمولی و تفریحی همچون یزد، هزینه های هتل و اقامتگاه بسیار بیشتر از پرواز است بنابراین لازم است بدانید پس از رزرو هتل در یزد ، چه حق و حقوقی در مدت اقامتمان شامل حال شما خواهد شد.

حقوق (محدود) میهمانان هتل
تعداد کمی از مردم درباره حقوق میهمانان هتل صحبت می کنند و این عمدتا به این خاطر است که آنها محدود هستند. در اینجا مواردی را که به عنوان یک میهمان هتل به شما ارتباط دارد مطرح می کنیم :
اتاق
رزرو هتل در شیراز

رزرو اتاق در هتل، حتی اگر به صورت پیش پرداخت نباشد، یک پیمان و قرارداد به شمار می رود و هتل قانونا متعهد است به آن احترام بگذارند. بعضی از اوقات زمانی که شما درخواست اتاق رزرو شده خود را می کنید، اتاق انتخابی شما در دسترس نیست. فرض کنید اقدام به رزرو هتل در شیراز نموده و پس از رسیدن به آن هتل به شما اطلاع می دهد اتاق انتخابی شما اشغال شده است.
در این شرایط هتل معمولا اتاق موجود دیگری را به شما پیشنهاد می کند حتی اگر گرانتر باشد. اما سناریو دیگر و بدترین حالت، آن است که هتل به صورت کامل پر شده باشد. در این شرایط با وجود حق قانونی شما برای اتاق، مشکل اقامت حل نمی شود. در این شرایط شما می توانید از هتل هزینه اقامتتان در جای دیگر را درخواست کنید.
زمانی که یک هتل نمی تواند تعهد خود نسبت به رزرو شما را بر عهده بگیرد شما مجبور هستید به دنبال حق خود دوندگی کنید و یک هتل بهتر یا برابر با آن برای اقامت انتخاب کنید. هتل نمی تواند به طور ناگهانی یک اتاق ایجاد کند یا مهمان قبلی را از اتاق شما خارج کند بنابراین بهترین کار آن است تا به دنبال اتاقی بهتر یا برابر بروید. اکثر هتل ها پذیرفتن تقاضای شما را به پیگیری شکایت ترجیح می دهند. هتل حتی موظف است هزینه حمل و نقل شما به محل اقامت جدید را نیز پرداخت کند. البته قانون و مقررات رسمی در این خصوص مشاهده نشده و به نظر می رسد صنعت هتلداری از لحاظ قانونمندی ضعف های بسیاری دارد.

بر خلاف تبلیغات
رزرو هتل در بندر عباس

چه حسی دارید زمانی که در زیر پنجره اتاق خود در هتل ساعت 8 صبح صدای سوراخ کردن دیوار با دلر را بشنوید؟ یا اینکه در زمان رزرو هتل در بندرعباس یک اتاق زیبا با نمای دریا را انتخاب کنید اما پس از ورود به هتل تنها نمای قابل دید از پنجره اتاق جرثقیل های مشغول به تخلیه بار باشد؟ یا به طور کلی امکانات و شرایط شما با آنچه در زمان رزرو، در تبلیغات یا سایت دیده اید مغایرت داشته باشد.
در اینجا نیز مجددا حقوق شما در خصوص رزرو هتل مورد هجمه قرار گرفته است. در این شرایط 3 جایگزین وجود دارد:
- اگر مشکل به حدی جزئی است که مایلید در هتل بمانید، از مدیر هتل تقاضا کنید که آن را برای شما برطرف کند یا اتاق شما را تعویض نماید. اگر قادر به انجام آن نباشد درخواست کاهش نرخ کنید یا امکانات و تسهیلات رایگان همچون بوفه صبحانه و ناهار یا ترانسفر دریافت کنید. اما به طور کلی این موضوع را در نظر بگیرید که اگر در هتل به اقامت خود ادامه دهید بعد از آن جای اعتراض زیادی نمی ماند چرا که این ادعا از سوی هتل وجود دارد که اگر هتل آنقدر بد بود شما اقامت نمی کردید.
- اگر مشکل به اندازه ای شدید است که سفر شما را خراب می کند از نماینده هتل بخواهید تا در کمتر از 24 ساعت آن را برطرف کرده یا جایگزین پیدا کند. اجازه ندهید که برطرف کردن آن به طول بیانجامد.
- اگر نماینده هتل نمی تواند یا نمی خواهد مشکل را برطرف کند بیش از یک شب در هتل اقامت نکنید. سریعا اقامتگاه خود را تغییر دهید و پس از آن به دنبال استرداد هزینه اولیه و خسارت خود باشید.
در هر صورت پیشنهاد هوشمندانه آن است که از سازمان ها و شرکت هایی اقدام به رزرو هتل نمایید که از کیفیت پشتیبانی آنها و احترام به حقوق مشتریان اطمینان حاصل نموده اید.


چه حقوق مشتریانی شامل حال میهمانان هتل‌ها می‌شود؟

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]