اهمیت نظافت در هتل‌های گردشگری

اهمیت نظافت در هتل‌های گردشگری

شاید برای‌تان عجیب باشد اما تحقیقات جدید در مورد اتاق هتل‌ها مطالب جدید و البته کثیفی را آشکار می‌کند. بی شک شما هم تا به حال در مورد تمیزی اتاق‌تان در هتلی که در آن اقامت داشته‌اید شک کرده‌اید. شما هم مثل دیگران همیشه به این موضوع فکر می‌کنید که پشت ظاهر آراسته و تمیز هتل‌ها، لکه‌ی سیاه بزرگی وجود دارد. مقاله‌های زیادی در مورد هتل‌ها و آن‌چه در آن‌ها می‌گذرد نوشته شده است. اما از تعریف و تمجید درباره‌ی هتل‌ها که بگذریم نقاط قابل تاملی نیز در این میان وجود دارد.
به نقل از مقاله‌ای در همین زمینه، هتلی وجود دارد که در آن ملافه‌ها برای مسافران جدید عوض نمی‌شوند. مسافری دیگر از تجربه‌ی خودش در هتلی که اقامت داشته می‌گوید لکه‌ی شکلات روی ملافه‌اش بوده است. تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شده که نشان می‌دهد هتل‌ها آن‌طور هم که به نظر می‌آیند تمیز نیستند. البته این نکته در مورد همه‌ی هتل‌ها صادق نیست ولی فهرست زیر برجسته‌ترین موارد یا بهتر است بگوییم ضعیف‌ترین موارد از نظر بهداشتی در هتل‌ها را نشان می‌دهد. با مطالعه‌ی این مطلب نوبت بعدی که برای اقامت به سراغ رزرو هتل می‌روید، در مورد امور نظافتی در هتل مورد نظر خود بیشتر فکر خواهید کرد.

کنترل تلویزیون
ظاهرا بهتر است به کنترل تلویزیون‌هایی که در اتاق هتل می‌بینید دست نزنید. آن‌ها مرکز باکتری‌هایی از جمله E-Coli و MSRA هستند که باعث بیماری‌های پوستی نیز می‌شوند. آیا هنوز حاضرید در اتاق هتل تلویزیون ببینید؟

کنترل تلویزیون اتاق هتلی که در آن اقامت دارید منشا آلودگی‌های فراوانی است که از آن بی خبر هستید.

کلید چراغ‌ها، تلفن و شیر آب
همه‌ی این وسایل نیز آن‌قدر کثیف هستند که دانستنش ممکن است حال‌تان را بد کند و پوست‌تان را به خارش بیاندازد. اما دلیلش چیست؟ به بیان ساده، سهل انگاری در امور نظافتی هتل‌ها.

لیوان‌ها
در برخی از هتل‌ها نظافتچی‌ها لیوان‌ها را در دستشویی آب می‌گیرند و آن‌ها را با حوله خشک می‌کنند. از هیچ صابون یا مایعی هم برای شست و شوی آن‌ها استفاده نمی‌کنند. اما زیر لیوانی‌ها! به احتمال زیاد آن‌ها مدت‌های مدیدی است که سر جای خود مانده‌اند و درست و حسابی تمیز نشده‌اند.

وان حمام
تحقیقات زیادی حاکی از آن است که در وان حمام هتل‌های مختلف مو پیدا می‌شود. اگر می‌پرسید موی چه کسی؟ باید بگوییم هیچ‌کس نمی‌داند! در مواردی هم وان حمام با شوینده شسته شده ولی کامل تمیز نشده است. از همه بدتر این‌که وان حمام را با همان دستمال و دستکشی که توالت را با آن شسته‌اند تمیز کرده‌اند.

اگر برای مسافرت قصد دارید در هتل اقامت داشته باشید بهتر است پتو و ملافه خود را همراه ببرید.

تخت‌ها
گزارش مکتوبی از وضعیت امور نظافتی یک هتل نشان می‌دهد، برنامه‌ی تعویض روتختی‌ها، ملافه‌ها، پتوها و روکش تشک‌ها در آن هتل هر سه ماه یک بار بوده است. حق با شماست، سه ماه یک بار زمانی بسیار طولانی است و اگر امیدتان به پتوهایی است که در کمد هر هتلی پیدا می‌شود باید بگوییم که احتمالا آن‌ها از زمان افتتاح هتل آن‌جا در کمد هستند؛ بالش‌ها هم همین‌طور. بیشتر مواقع در هتل‌ها به جای تعویض و نظافت تخصصی https://pinwork.ir/ بالش‌ها با چند ضربه آن‌ها را پف می‌دهند تا شما تصور کنید بالش‌ها جدید هستند. بیشتر از هر امکانات دیگری در هتل، صورت شما با بالش در تماس است. بنابراین بد نیست برای سفر و اقامت در هتل، یک بالش مسافرتی همراه خود داشته باشید.

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]