آیا کارکنان ایرلاین‌ها و خانواده هایشان همیشه رایگان پرواز می‌کنند؟

آیا کارکنان ایرلاین‌ها و خانواده هایشان همیشه رایگان پرواز می‌کنند؟

بلیط هواپیمای رایگان

حتما همه ی شما در رابطه با مزایای کارکنان هواپیمایی چیزهایی شنیده اید که مثلا آن ها به همراه خانواده هایشان همیشه به هر جا که بخواهند با بلیط هواپیما ی رایگان سفر می کنند. همین شایعات موجب شده که مردم علاقه ی بیشتری به کار در شرکت هایی هواپیمایی پیدا کنند. ولی آیا این شنیده ها درست است؟ در ادامه به این مبحث میپردازیم.

آیا کارکنان ایرلاین‌ها و خانواده هایشان همیشه رایگان پرواز می‌کنند؟

مزایای کارکنان ایرلاین ها

مقررات هر شرکت و ایرلاین مطابق با سیاست های خودشان است و باهم متفاوت اند. امکان دارد یک شرکت هواپیمایی خرید بلیط هواپیما را به کارکنانش رایگان ارائه دهد و یا خرید بلیط هواپیما را با تخفیف به آنها ارائه دهد. مثلا در ایرلاین آمریکا، خرید بلیط هواپیما برای کارکنانش رایگان نیست ولی با تخفیف زیادی به آنها ارائه می شود. ولی اگر سفر آنها کاری باشد کاملا رایگان است.

پرواز رایگان

آن دسته از کارکنان ایرلاین ها که می خواهند به یک سفر تفریحی بروند می توانند با پرداخت پول کمی بلیط هواپیما ی خود را تهیه کنند. دسته ی دیگر کارکنان به شکل رزوی سفر می کنند یعنی اگر در هواپیمایی صندلی خالی داشت با پرداخت اندک پولی می توانند سفر کنند.

 این مسئله برای مقصد های کم تردد که معمولا چند صندلی خالی دارد مشکلی ایجاد نمی کند ولی در مسیر های پر مسافر کم پیش می آید که صندلی ای خالی باشد ممکن است به فرد مجبور شود با پرواز بعدی سفر کند و در این صورت اگر هتل رزو کرده باشد هزینه هایش دو چندان می شود.

در مسیر هایی که مسافر کم است می توانند در صورت خالی بودن صندلی ( فرقی نمیکند که چه مدل صندلی باشد؛ یعنی اگر فرصت کلاس یا بیزنس کلاس ام باشد هزینه ی خرید بلیط خارجی یا داخلی هواپیما همان مقدار کمی است که برای صندلی معلمولی پرداخت می شد) به راحتی و ارزان سفر کنند.

آیا کارکنان ایرلاین‌ها و خانواده هایشان همیشه رایگان پرواز می‌کنند؟

ایم مواردی که شرح دادیم قوانین کلی برای ایرلاین ها بود که ناگفته نماند خدمات مربوط به خرید بلیط خارجی یا داخلی هواپیما برای کارکنان ایرلاین ها بستگی به سیاست آنها دارد. ممکن است ایرلاینی سهمیه رایگان برای خرید بلیط ارزان هواپیما برای کارکنانش داشته باشد ممکن است برخی دیگر این سهمیه را فقط برای پرواز های داخلی داشته باشند یا برخی دیگر محدودیتی نداشته باشند.

تخفیف در خرید بلیط هواپیما

قوانین ایرلاین های مختلف در مورد بلیط هواپیمای رایگان

کارکنان اکثر ایرلاین های اروپایی، می توانند بدون پرداخت هزینه ای بابت خرید بلیط خارجی یا داخلی هواپیما رایگان سفر کنند. این موضوع فقط برای بلیط هواپیما اکونومی و بیزینس کلاس صدق می کند، برای خرید بلیط ارزان هواپیما فرست کلاس باید مبلغ ناچیزی پرداخت کنند. ولی کارکنان ایرلاین های آمریکا هزینه ی کمی بابت خرید بلیط خارجی یا داخلی هواپیما می دهند و در هر مدل از صندلی های هواپیما که خالی بود مینشینند. حتی فرست کلاس نیز خالی بود می توانند با همان مبلغ سفر کنند.

در دیگر ایرلاین ها سهمیه ای که برای خرید بلیط ارزان هواپیما برای کارکنان وجود دارد بستگی به سمت شغلی بستگی دارند. کارکنانی که سمت بالایی دارند می توانند به شکل رایگان سوار قسمت فرست کلاس هم بشوند.

خلبان هواپیما

همان طور که در توضیحات بالا مشاهده کردیم همه ی شرکت های هواپیمای برای کارکنانشان سهمیه ای در نظر می گیرند و خرید بلیط ارزان هواپیما برای آنها به صورت رایگان یا با تخفیف زیاد صورت میگرد. در واقع ایرلاین ها فقط هزینه ی اولیه خرید بلیط خارجی یا داخلی را از آنها دریافت می کنند.

 آیا این قضیه برای خانواده و دوستان کارکنان ایرلاین ها نیز صدق می کند؟ در پاسخ به این سوال دوباره باید بگوییم که هر ایرلاین قوانین خاص خود را دارد برخی خانواده های درجه یک را نیز شامل این خدمات می دانند و برخی دیگر ممکن است به هیچ عنوان قبول نکنند.

آیا کارکنان ایرلاین‌ها و خانواده هایشان همیشه رایگان پرواز می‌کنند؟

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]