بهترین رشته‌ها برای مهاجرت به استرالیا

بهترین رشته‌ها برای مهاجرت به استرالیا

وزارت داخلی استرالیا در سال 2020 اعلام کرد که در برخی از مشاغل دچار کمبود افراد متخصص هستند. لیست مشاغل استرالیا شامل مهندسی عمران، مهندسی صنایع، مهندسی پزشکی، مهندس زمین شناسی و .... بود. تمامی این مشاغل دارای فرصت های شغلی فوق العاده هستند و فقط با کمبود نیروی کار مواجهند. براساس قوانین دولت استرالیا افراد متخصصی که در این سه رشته (عمران، مهندسی پزشکی و مهندسی صنایع) تحصیل کرده اند، می توانند با دریافت ویزای مهارت و تخصص کاری استرالیا به این کشور مهاجرت کنند.

در ادامه به توضیح بیشتر این مطلب می پردازیم.

بهترین رشته‌ها برای مهاجرت به استرالیا

مهاجرت مهندسان خارجی به استرالیا

استرالیا هر ساله حدود 300 هزار دانشجوی بین المللی را جذب می کند. این تعداد از سال 2018 تاکنون روند افزایشی داشته است. محبوبیت روزافزون دانشگاه های استرالیایی باعث شده است تا بسیاری از دانشجویان ایرانی نیز به فکر مهاجرت به این کشور بیفتند.

حالا اگر شما مدرک تحصیلی خود را از ایران یا کشور دیگری دریافت کرده باشید، باز هم می توانید در این کشور از بین فرصت های فراوان شغلی، برای خود یک کار مناسب انتخاب کنید.

شرایط ورود فارغ التحصیلان به استرالیا

اگر چه استرالیا به فارغ التحصیلان رشته های مهندسی نیاز شدیدی دارد، اما برای آن شرایط خاصی را اعلام کرده است. اول اینکه شما باید توسط یک کارفرمای استرالیایی پذیرفته شوید. مدرک تحصیلی خود را برای یکی از شرکت های استرالیایی ارسال کنید. سپس این شرکت با بررسی رزومه کاری، با درخواست استخدام شما موافقیت کند.

برای ورود به استرالیا و کار در این کشور باید مقدمات مهاجرت را فراهم کنید. دریافت نامه پذیرش در شرکت های خصوصی و ارسال آن برای اداره مهاجرت استرالیا اهمیت زیادی دارد. بعد از آن باید ویزای 491 یا یکی دیگر از انواع ویزای های استرالیا را دریافت کنید.

مهاجرت با مدرک مهندسی پزشکی به استرالیا

شرایط کار در استرالیا برای کسانی که دارای مدرک تحصیلی مهندسی پزشکی هستند، فراهم است. در این کشور مدرک تحصیلی مهندسی پزشکی با عنوان مهندسی زیست پزشکی هم شناخته می شود. در این رشته باید مراقبت های بهداشتی، پزشکی، تقاطع مهندسی و زیست شناسی را پشت سر گذاشته باشید. همچنین باید با اصول مهندسی شامل مکانیک، برق، الکترونیک، علوم کامپیومتر و مهندسی شیمی نیز آشنایی داشته باشید.

با داشتن این مدرک می توانید در شرکت های خصوصی و یا دولتی استرالیا مشغول به کار شوید. هدف دولت استرالیا از جذب فارغ التحصیلان رشته مهندسی پزشکی، ایجاد سیستم، تجهیزات و دستگاه ها به منظور تشخیص و درمان بیماری هاست. این رشته در توانبخشی و طراحی سیستم های جدید برای درمان بیماران نقش بسزایی دارد.

بهترین رشته‌ها برای مهاجرت به استرالیا

مهاجرت مهندسان عمران به استرالیا

یکی دیگر از مشاغلی که در استرالیا فرصت شغلی عالی برای خود دارد، مهندسی عمران است و سازه و مدیریت پروژه و ساخت و ساز است. در دهه های اخیر، معماری و ساخت و ساز در استرالیا رونق زیادی گرفته است. از سوی دیگر این کشور با کمبود شدید نیروی متخصص برای ساخت و ساز و مدیریت پروژه مواجه شده است.

از جمله فرصت های شغلی که یک مهندس عمران می تواند در استرالیا کسب کند، ساخت و ساز ساختمان ها، سدها، بزرگراه ها، فضاهای تجاری و .... است. یک مهندس عمران برای کار در استرالیا می تواند با شرکت های خصوصی قرارداد امضا کند. همچنین شرایط استخدام همراه با مزایا، پاداش و بیمه برای او فراهم شده است.

علاوه بر این فرصت های شغلی بی شماری در زمینه های مختلف از جمله حمل و نقل، آب و دریا، انرژی و منابع زیست محیطی برای مهندسان عمران فراهم است. در صورت تمایل حتی می توانند به عنوان کارمند بخش دولتی در استرالیا نیز استخدام شوند.

 

مهاجرت به استرالیا با مدرک مهندسی صنایع

فارغ التحصیلان رشته مهندسی صنایع هم می توانند با دریافت ویزای کار استرالیا در زمینه های مختلف از جمله مهندسی نرم افزار، فناوری اطلاعات، هوش کسب و کار، علم داده و کلان داده، داده کاوی و ... در استرالیا مشغول به کار شوند. فرصت های شغلی برای این رشته در استرالیا شامل استخدام در شرکت های خصوصی و دولتی است.

نیاز استرالیا به فارغ التحصیلان مهندسی معدن

معدن و متالورژی از دیگر رشته هایی است که در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا قرار گرفته است. استرالیا از نظر منابع معدنی بسیار غنی است. به همین دلیل صنعت مواد معدنی و یک عنصر اساسی در اقتصاد استرالیا محسوب می شود. دولت استرالیا برای بهره برداری از معادن به مهندسان و فارغ التحصیلان این رشته نیاز مبرمی دارد.

مهاجرت فارغ التحصیلان مهندسی نفت و گاز

 با افزایش روز افزون تقاضا برای انرژی در سطح جهان، نیاز به مهندسان نفت و گاز هم در حال افزایش است. استرالیا دارای منابع زیادی از زغال سنگ، اورانیوم و گاز طبیعی است. این کشور در سال حدود 6.2 میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی در صنعت نفت دارد. به همین دلیل این کشور نیازمند ورود فارغ التحصیلان رشته مهندسی نفت و گاز است.

اگر در این رشته تحصیل کرده اید می توانید درخواست خود را برای استخدام در یکی از شرکت های این کشور ارسال کنید.

نیاز استرالیا به فارغ التحصیلان رشته زمین شناسی و علوم زمین

 یکی دیگر از مشاغلی که می تواند در استرالیا بهترین فرصت های شغلی را بدست آورد، فارغ التحصیلان رشته زمین شناسی و علوم زمین است. افزایش نفت و گاز و اکتشاف مواد معدنی منجر به تقاضای بیشتر به شغل زمین شناسی در استرالیا شده است. البته فارغ التحصیلان این رشته می توانند در بخش انرژی های تجدید پذیر هم استخدام شوند.

نیاز به فارغ التحصیلان علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات (IT) در استرالیا

یکی دیگر از گروه های شغلی که می توانند بهترین مشاغل را در استرالیا بدست آورند، فارغ التحصیلان رشته علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات است. در این کشور فرصت های شغلی زیادی در زمینه یادگیری ماشین های صنعتی، هوش تجاری، تجسم داده ها، مدیریت داده، بخش کابل و رسانه، مخابرات و بانکداری وجود دارد.

به دلیل کمبود نیروی متخصص در این زمینه، استرالیا برای ورود مهاجران خارجی فراخوان داده است.

مهاجرت به استرالیا با مدرک روانشناسی

یکی دیگر از مشاغلی که در استرالیا با کمبود نیروی متخصص روبه رو شده و می تواند برای شما منجر به گرفتن اقامت استرالیا شود، روانشناسی است. این رشته که به مطالعه ذهن و رفتار انسان می پردازد، می تواند در صنایع و شرکت های مختلف فرصت شغلی را برای فارغ التحصیلانش فراهم کند.

بهترین رشته‌ها برای مهاجرت به استرالیا
بهترین رشته‌ها برای مهاجرت به استرالیا

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]