با بهترین جاهای دیدنی کیش آشنا شوید

با بهترین جاهای دیدنی کیش آشنا شوید

اگر عازم سفر به جزیره کیش هستید، به شما تبریک می‌گوییم! زیرا مسافر خوش‌سلیقه‌ای هستید و یکی از بهترین شهرهای ایران را برای سفر انتخاب کرده‌اید. در این شهر هر آنچه فکرش را کنید وجود دارد تا یک مسافرت خاطره‌انگیز را برای شما خلق کند. جاهای دیدنی کیش تمامی ندارد و باید برای گشت‌وگذار آن حسابی وقت بگذارید.

کشتی یونانی کیش | جاذبه دیدنی کیش

جزیره کیش با دارا بودن موقعیت عالی، مسافران خود را بسیار هیجان‌زده می‌کند. از مناظر خارق‌العاده خلیج نیلگون فارس گرفته تا جاهای دیدنی، تاریخی، تفریحی و مراکز خرید لوکس؛ این مقصد را مملو از گردشگران فراوانی کرده است. آسان‌ترین راه دسترسی به این جزیره، هواپیما است که به همین دلیل فرودگاه کیش مملو از مسافرانی است که از شهرهای دور و نزدیک خود را به این مقصد می‌رسانند. شما هم می‌توانید بلیط هواپیما کیش را به صورت آنلاین از سایت ره بال آسمان خریداری نمایید.

برنامه سفر شما به کیش برای چه زمانی است؟ بعد از خرید بلیط هواپیما کیش از ره بال آسمان بهتر است به فکر خوش گذر‌انی در این جزیره باشید. در ادامه به معرفی جاهای دیدنی کیش می‌پردازیم تا هنگام رسیدن به این شهر، فوراً گشت‌وگذار خود را شروع کنید.

  1. کشتی یونانی

یکی از جاذبه‌های دیدنی که تا فرصت است باید از آن بازدید کرد، کشتی یونانی می‌باشد. زیرا متأسفانه این یادگاری قدیمی درحال تخریب است. در لیست جاهای دیدنی خود، ابتدا به سراغ کشتی یونانی بروید و یک دل سیر در محوطه آن عکس یادگاری بی اندازید.

این کشتی سالیان سال است که در آب‌های خلیج فارس به گل نشسته و تبدیل به یک جاذبه دیدنی جزیره کیش شده است. البته گردشگران امکان بازدید از خود کشتی را ندارند، بلکه به پارک ساحلی رفته و از ساحل به عظمت این غول به گل نشسته می‌نگرند. هنگام غروب آفتاب را برای تماشای کشتی یونانی انتخاب کنید. زیرا منظره خارق‌العاده‌ای برای تماشا و عکاسی خلق می‌شود.

آدرس: جنوب غربی جزیره کیش، خیابان غروب کیش، میدان غروب، پارک ساحلی کشتی یونانی

  1. پارک دلفین‌ها

از دیدن حیوانات لذت می‌برید؟ پارک دلفین‌ها محل نگهداری دلفین‌های بازیگوش و زیبایی است که با حرکات نمایشی خود، تماشاچیان را ساعت‌ها سرگرم می‌کنند. هوش و زیرکی این آبزیان تحسین و تشویق حضار را برمی‌انگیزد.

اگر همراه خود کودک دارید، حتماً به این مکان سر بزنید. زیرا فضای این مکان کاملاً مناسب روحیه کودکان خردسال است.

آدرس: جنوب جزیره کیش، مجموعه بزرگ گردشگری و تفریحی پارک دلفین‌ها

  1. شهر حریره

یکی از جاذبه‌های باستانی جزیره کیش، شهره حریره است که کمی دورتر از مرکز شهر قرار دارد. حریره مربوط به سده‌های 5 تا 10 هجری است که در حال حاضر خرابه‌هایی بیش، از آن باقی نمانده است. خانه‌های اعیانی، حمام، مسجد و قنات ازجمله آثار به جای مانده می‌باشد.

آدرس: جزیره کیش، بلوار میرمهنا، بلوار المپیک، میدان حریره، خیابان کرانه

  1. جزیره هندرابی

جزیره هندرابی یکی از توابع جزیره کیش و یکی از مجمع‌الجزایر خلیج فارس است. با وجود کوچک بودن این جزیره، آثار باستانی فراوانی در خاک آن وجود دارد که بخشی از آن یادگار استعمار پرتغالی‌ها بر ایران است.

روستای الدورات، الصراه و ویرانه‌های دهکده پرتغالی‌ها ازجمله آثار باستانی جزیره هندرابی است. در دل این روستاها، آثار باستانی فراوان و گوناگونی یافت شده که بر اهمیت این جاذبه صحه می‌گذارد.

آدرس: شمال غربی جزیره کیش، جنوب شرقی جزیره لاوان، جزیره شیدور

  1. شهر زیرزمینی کاریز

اگر به دنبال آثار باستانی هستید و از بازدید آن‌ها خسته نمی‌شوید؛ به شهر کاریز هم سری بزنید. برای ورود به این مکان باید به 16 متر زیرزمین بروید تا به این شهر اسرارآمیز برسید. اینجا در واقع یک قنات قدیمی بوده که آب شیرین مردم این نواحی را تأمین می‌کرده است. دیوارها و سقف کاریز با هزاران صدف و مرجان تزئین شده و به زیبایی آن افزوده است.

آدرس: جزیره کیش، بلوار المپیک، خیابان میر مهنا

  1. آب‌انبار دوقلو

عمده جاذبه‌های گردشگری شهرهای گرم و خشک، قنات‌ها و کاریزهایی است که روزگاری محل تأمین آب شرب مردم آن نواحی بوده است. آب‌انبار دوقلو یکی دیگر از جاذبه‌های باستانی جزیره کیش می‌باشد که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

آب‌انبار دوقلو با دو سقف گنبدی شکل ساخته شده است که این امر در خنک نگه داشتن آب بسیار مؤثر می‌باشد.

آدرس: جزیره کیش، در نزدیکی درخت سبز و شهر باستانی

  1. تم پارک اوشن
تم اوشن پارک کیش یکی از بهترین پارک های آبی سرباز جهان با سرسره های مهیج و متنوع

اگر دسته جمعی به جزیره کیش سفر می‌کنید، به‌هیچ‌وجه پارک آبی اوشن را از دست ندهید. تم پارک اوشن، یکی از اولین پارک‌های آبی روباز در ایران است. این پارک یکی از پیشرفته‌ترین و مجهزترین وسایل روز بازی در جهان را دارا است.

پارک اوشن با مساحتی بالغ بر 5.6 هکتار و بر اساس داستانی به نام «راز قلعه خورشید" بنا شده است. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این پارک، ایجاد محیطی امن و محافظت شده برای بانوان است تا از یک پارک آبی روباز در ایران استفاده کنند.

اوشن دارای 13 راید، استخر شنا، مرکز اسپا، رستوران، کافی شاپ و مرکز خرید است. همچنین جالب است بدانید یکی از بلندترین سرسره‌های منطقه با ارتفاع 24 متر (سرسره پیچالوپ) در تم پارک اوشن قرار دارد.

آدرس: جزیره کیش، جاه قدیم، تم پارک اوشن

  1. مراکز خرید کیش

یکی از جذاب‌ترین بخش هر سفر، رفتن به مراکز خرید و یک دل سیر خرید کردن است. البته نباید خریدن سوغاتی را هم جا انداخت که رفتن به فروشگاه‌ها و مغازه‌های محلی را واجب می‌کند. جزیره کیش دارای مراکز خرید فراوان و لوکسی است که اگر در فستیوال‌های خرید به اینجا سفر نمایید، می‌توانید خرید ارزان را تجربه کنید.

در لیست خود، اسامی این مراکز خرید را یادداشت کنید تا حتماً برای خرید اجناس خود به آن‌ها سر بزنید. مرکز خرید پردیس 1 و 2، رویال مال، سارینا، مریم کیش، بازار مرجان، لاریسا مال، بازار دامون، ونوس، بازار مرواید، برند سنتر، زیتون، پانیذ، بازار پارس خلیج و بازار صفین.

  1. رستوران‌های کیش

رستوران و اغذیه‌فروشی، یکی از مکان‌هایی است که هر گردشگر لازم است آن‌ها را بشناسد. زیرا در طول سفر نیاز پیدا می‌کنید که حداقل یک‌بار هم که شده به آن‌ها سر بزنید. رستوران‌های کیش از شهرت بسیاری در بین گردشگران برخوردار است که متمایز بودن آن‌ها علت این قضیه می‌باشد.

اسامی این رستوران‌ها را به خاطر داشته باشید: میرمهنا، کوه نور، توتی فروتی، فودلند، شاندیز، رستوران سنتی پوریا، پارمیس پلاس، رویال استار، خانه سوخاری، پدیده کیش، پایاب، هشتگ،سالود، نهنگ سفید، دارچین، بابا قدرت و خانه اسپاگتی.

  1. تفریحات آبی

مسلم است که بهترین جاذبه دیدنی کیش، مربوط به دریا و تفریحات آبی است. خلیج فارس بستری را در این جزیره فراهم کرده است که می‌توانید نهایت لذت را از آن ببرید. در ادامه با چند تا از تفریحات آبی کیش آشنا می‌شویم.

غواصی

مهیج‌ترین تفریحی که می‌توان در آب‌های خلیج فارس انجام داد؛ غواصی و شنا در اعماق آب‌های شفاف و زیبای این ناحیه است. برای غواصی در جزیره کیش، نیازی به داشتن مدرک و مهارت‌های شناگری نیست. زیرا قبل از ورود به آب تمام نکات لازم به شما آموزش داده شده و همراه یک مربی به آب می‌روید. شما حتی می‌توانید این تجربه را در تاریکی شب هم انجام دهید.

شاتل

اگر اهل چالش هستید، پس حتماً به سراغ شاتل بروید. شاتل‌ها، تیوپ‌هایی هستند که بر روی آب قرار می‌گیرند و قایقی تندرو، آن را با سرعت می‌کشد. شما باید استقامت خود را امتحان نمایید و سعی کنید از روی تیوپ به داخل آب پرت نشوید.

فلای برد

حتماً فلای برد را امتحان کنید زیرا بسیار هیجان‌انگیز است و می‌توانید برای 15 تا 20 دقیقه در تقابل با جاذبه هوا و آب باشید. فلای بردها نوعی تخته هستند که با پمپاژ هوا و فشار آب کار می‌کنند. افراد با این وسیله می‌توانند حتی تا ارتفاع 12 متری هم بالا بروند و حرکات نمایشی برای خود انجام دهند.

پاراسل

در پاراسل نیز می‌توانید بر فراز آسمان و بر روی دریا پرواز کنید. در پاراسل سوار بر چتری می‌شوید که با طنابی توسط یک قایق تندرو بر روی آب هدایت می‌شود.

پدل بورد

پدل بورد یک‌تخته مخصوص است که افراد می‌توانند ایستاده یا نشسته پارو بزنند و بر روی آب‌ها شناور شوند. پدل بورد در آب‌های مرجانی بسیار طرفدار دارد. زیرا منظره دریایی آن حیرت‌انگیز است.

با بهترین جاهای دیدنی کیش آشنا شوید

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]