شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه

کوه دنا با ویژگی‌های طبیعی و گردشگری متنوع به عنوان منحصر بفردترین پارک ملی ایران از ویژگی‌های خاصی برخوردار است و در این میان گردنه بیژن شرایط ویژه ای به این چین خوردگی کم نظیر طبیعت داده است.گردشگران به فاصله شش کیلومتر از شهر سی سخت این عروس زیبای جنوب به گردنه بیژن می‌رسند جایی که عطر گلهای وحشی هر مسافر خسته ای را شامه نوازی می‌کند.روزهای گرم تابستان در وسط گردنه بیژن ، برف انباری بزرگ و مدفون در لایه‌های خاک پدیده شگفتی جلوی چشم هر تازه واردی قرار می‌دهد.بسیاری از مسافران طبیعت گرد وقتی وارد گردنه بیژن می‌شوند اولین چیزی که برای آنها خاطره ساز می‌شود وزش نسیم سردی است که تحمل ماندش بویژه اگر کمی در مسیر سفر در خودرو عرق کرده باشند سخت است.
در مسیر جاده گردنه بیژن تماشای انبارهای برفی و طبیعت سبز آکنده از انواع گونه‌های گیاهی درحالی که نسیم خنکای کوه مشحون از عطر گلهای وحشی بویژه گیاه معطر چویل است، نشاط روحی مضاعفی را تقدیم نفس‌های مشتاق هوای طبیعت می‌کند.
گردنه بیژن نقطه مرزی شهرستان دنا به مرکز شهرسی سخت کهگیلویه وبویراحمد و منطقه مرتفع سمیرم از توابع استان اصفهان است که به لحاظ موقعیت جغرافیایی ،گردشگری و اقتصادی دریک موقعیت ویژه قرار دارد.
این گردنه متصل به منطقه حفاظت شده و پارک ملی دناست که به لحاظ تنوع پوشش گیاهی و جانوری از منحصربفردترین مناطق ملی و بین المللی محسوب می‌شود بگونه ای که در زیست کره ثبت شده است.
عکس:seyed hasan zolanvar

شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه
شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه
شبکه اجتماعی گردشگری تیشینه

نگار خسروی

نگار خسروی ﺳﻪشنبه 30 تیر 94 - 00:15

عالی

رضا کیمرادی

رضا کیمرادی ﺳﻪشنبه 30 تیر 94 - 09:18

مختصات دقیق این محلو میدونید ممنون میشم اگر بگید

زیبا فلاح

زیبا فلاح ﺳﻪشنبه 30 تیر 94 - 12:33

رضای عزیز 30°52'44.3"N 51°31'20.9"E ، چون جاده هست یه نقطه دقیق نیست ولی این نقطه جزیی ازاین گردنه است و در نقشه ماهواره ای کاملا مشخصه.

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]