فیلبند بهشت گمشده ایران

فیلبند بهشت گمشده ایران

یکی از مرتفع‌ترین روستای ییلاقی استان مازندران است که در جنوب بابل در بخش بندپی غربی (روستای دیوا) واقع شده است .از سطح دریا حدود 2700 مـــتر ارتفاع داره که اگه بتونی تا نکه قله اش بری میشه۳۷۰۰متر از سطح دریای ازاد!
قله‌های دماوند بزرگ مثل جزایری از میان ابرها قدرت خودشونو به رخ ما‌ها میکشن .
در فصل بهار وپاییز در یک نیم روز ممکن است همه پدیده‌های جوی از قبیل ابر و مه و باران و برف و تگرگ و رگبار و ناگهان رنگین کمان و هوای صاف و آفتابی را بدون لکه ابری مشاهده کنی تنوع هوا زیبایی‌های طبیعت ، مناظر و چشم اندازهای اعجاب انگیز ودلفریبش فقط در فیل بند می‌توان مشاهد کرد .
فیلبند در تابستان‌ها بیش از هزار ودویست خانوار جمعیت دارد. و در زمستان بطور کلی خالی از سکنه است زیرا شدت سوز وسرما و برف امکان زندگی را غیر ممکن می‌سازد و در سال قریب ۷ ماه پوشیده از برف است .،
. فیلبند مردمانی بسیار تنومند وقوی هیکل داردکه از قدرت بدنی زیادی برخودارند .وجود فلوئور کافی در آب چشمه‌های این منطقه در استخوان بندی مردمانش تأثیر بسزایی دارد بهمین دلیل قادر به انجام کارهای بسیار سخت و طاقت فرسا می‌باشند همت عالی و تعصبات قومی در انجام کارهای اجتماعی وعمرانی و تعهد به دین ومذهب از ویژگیهای دیگر مردم سخت کوش فیلبند است . از اماکن متبرکه و مذهبی فیلبند مسجد‌ها و دو تکیه قدیمی آن را باید نام برد . که بدلیل خلوص طینت و پاکی نیت سازندگان معتقد این بناها این دو تکیه از کرامات خاصی برخوردارند و هر ساله دوستداران اهل بیت جهت زیارت و اجابت نذورات خود از شهرها دور و نزدیک به فیل بند سفرمی کنند . ازمحصولات زراعی فیلبند سیب زمینی و چغندر می‌باشد که سیب زمینی فیلبند بی شک از مرغوب‌ترین و خوش خوراک‌ترین نوع سیب زمینی هاست و در منطقه از معروفیت خاصی برخوردار است . نزدیک‌ترین راه ارتباطی فیلبند به جاده اصلی راه پرپیچ و خمی است که از فیلبند بطول 45 کیلومتر درکیلومتر 25 آمل به جاده هراز (سه راه منگل) می‌پیوندد بعد از گذشت از روستای تاریخی و قشنگ سنگچال میرسی به فیلبند عزیزم.
منبع :http://www.filband13.blogfa.com/
فیلبند بهشت گمشده ایران
فیلبند بهشت گمشده ایران
فیلبند بهشت گمشده ایران
فیلبند بهشت گمشده ایران
فیلبند بهشت گمشده ایران

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]