معرفی اماکن تاریخی مشهد

معرفی اماکن تاریخی مشهد

معرفی اماکن تاریخی مشهد

یکی از بزرگ‌ترین و تاریخی‌ترین شهرهای ایران که آثار قدیمی بسیاری دارد، شهر مشهد است. آثار تاریخی مشهد شامل خانه‌ها، موزه‌ها و کلیساهایی است که از زمان پادشاهان گذشته مماند تیموریان، صفویان و پهلوی به جا مانده است که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

اگر برای دیدن جاهای تاریخی مشهد به این شهر سفر کرده‌اید، اجاره هتل آپارتمان در مشهد که از لحاظ اقتصادی قیمت مناسب داشته باشد می‌تواند برای شما کاملا به صرفه باشد.

هتل آپارتمان نزدیک حرم امام رضا  این مزیت را دارد که علاوه بر زیارت می‌توانید به تفریح و گردشگری بپردازید و به اکثر نقاط شهر دسترسی راحت داشته باشید.

 شما با بررسی قیمت هتل آپارتمان در مشهد نزدیک حرم از سایت اسنپ روم، می‌توانید اقتصادی‌‌ترین اقامتگاه را با اطمینان کامل و بهداشتی رزرو کرده و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

۱. آرامگاه نادر شاه افشار

تمامی ما از نادر شاه نقشی در ذهن داریم که سوار بر اسب در کنار سربازانش است و یک ابهت عجیب و ویژه در تفکرات و ادبیات ما دارد. در شمال غرب چهار راه شهدای مشهد، آرامگاه نادر شاه افشار به چشم می‌خورد که بازدید از آن بسیار لذت بخش خواهد بود. در داخل مجموعه موزه و باغ نادری نیز وجود دارد که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

موزه به دو بخش محل نگهداری اسلحه‌های دوره قبل از افشاریان و بخش اسلحه‌های دوره بعد از افشاریان تقسیم می‌شود. در قسمت محوطه باغی این مجموعه، مجسمه نادر شاه افشار وجود دارد که برای عکاسی نیز مناسب می‌باشد.

  • اگر علاقه‌مند به مکان‌های تاریخی شهر مشهد هستید، اجاره هتل آپارتمان در مشهد با بودجه اقتصادی بسیار به صرفه بوده و دسترسی شما را به مکان‌های دیدنی دیگر راحت‌تر خواهد کرد.

۲. خانه اردکانی

احتمالا نام اردکانی زیاد به گوشتان خورده باشد. این خانه که قبل‌ها به خانه دولابیان نیز معروف بوده است، یکی از قدیمی‌ترین خانه‌های این شهر است که ارزش بازدید دارد.

این خانه در وسط شهر مشهد قرار دارد که نزدیک به حرم مطهر امام رضا می‌باشد. می توانید برای رزور و دریافت قیمت هتل آپارتمان در مشهد نزدیک حرم با اسنپ روم در تماس بوده و با خیالی آسوده به تفریح در این شهر بپردازید.

بنابراین بهترین فرصت است که بعد از زیارت، یک سری هم به خانه قدیمی و جذاب اردکانی بزنید. معماری سنتی با یک حیاط مرکزی که دو بخش اعیان نشین و عامه نشین تقسیم می‌شود، توجه شما را جلب خواهد نمود.

  • به دلیل نزدیکی خانه اردکانی به حرم مطهر، با رزرو هتل آپارتمان نزدیک حرم امام رضا در کنار زیارت می‌توانید تفریح و بازدیدی از این مکان تاریخی هم داشته باشید.
معرفی اماکن تاریخی مشهد

 ۳. آرامگاه فردوسی

اگر علاقه‌مند به ادبیات پارسی و گهربار ایرانی باشید، بازدید از آرامگاه فردوسی را در اولویت خود قرار می‌دهید. گردشگران ایرانی و خارجی بسیاری برای بازدید این آرامگاه رهسپار مشهد می‌شوند و در محوطه آرام احساس آرامش و امنیت می‌کنند و به دعا می‌پردازند.

آرامگاه فردوسی در شهر طوس واقع در بیست کیلومتری مشهد است که مقبره‌های نیما یوشیج و محمدرضا شجریان در آنجا قرار دارد. باغ این آرامگاه آنقدر آرام و زیباست که می‌توانید در آنجا قدم بزنید و از دغدغه‌ها دور شوید.

  • قیمت هتل آپارتمان در مشهد نزدیک حرم متنوع است؛ اما شما می‌توانید با مراجعه به اسنپ روم بهترین و مناسب‌ترین اقامتگاه را نزدیک حرم رزرو کنید و در بودجه اقتصادی خود صرفه جویی نمایید.

۴. برج میل اخنگان

قدمت این برج گفته‌اند که به دوره تیموریان برمی‌گردد اما مشخص نیست که چه کسی در آنجا دفن شده است! البته خود مردم این محدوده معتقد هستند که اینجا محل دفن زنی به نام گوهرشاد است که خواهر آقای تیموری است. در صورتی که برخی دیگر معتقد هستند

این مزار متعلق به یک دختر هندی که از مریدان امام رضا است می‌باشد. این بنای تاریخی به شکل مخروطی می‌باشد که طرح بسیار خیره کننده و جذابی دارد.

کاشی‌ کاری‌های آن لاجوردی رنگ و فیروزه‌ای رنگ است که یک ظاهر تاریخی سنتی جذاب به آن بخشیده است. کاشی‌ها به صورت صلیبی و ستاره‌ای شکل به کار رفته است تا نمای زیبایی در آن ایجاد کند که هنر دست معماران دوره تیموریان است.

معرفی اماکن تاریخی مشهد

سخن آخر

مکان‌های تاریخی و دیدنی مشهد بسیار بیشتر از این موارد هستند. گنبد هارونیه، آرامگاه پیر پالاندوز، قبرستان ارامنه مشهد، کلیسا مسروپ مقدس، حمام موزه شاه و غیره، مکان‌های دیگر جذاب و دیدنی مشهد هستند که تنها انگشت شماری از آن‌ها در اینجا برای شما شرح داده شده است.

حالا اگر قصد مسافرت به شهر زیبای مشهد را دارید و می‌خواهید تا علاوه بر زیارت از مکان‌های تاریخی و تفریحی دیدن کنید و یک سفر خاطره‌ انگیز برای خود بسازید بهترین فرصت است.

 اجاره هتل آپارتمان در مشهد شاید شما را با چالش‌های بسیاری روبرو کند، اما با وجود یک وب‌سایت یا اپلیکیشن جامع اسنپ روم دیگر خیالتان از بابت اقامتگاه راحت خواهد بود.

شما می‌توانید در صفحات اقامتگاه‌های مشهد در این سایت، قیمت هتل آپارتمان در مشهد نزدیک حرم را بررسی نموده و بر اساس بودجه اقتصادی خود بهترین اقامتگاه را برگزینید.

کلیه هتل آپارتمان نزدیک حرم امام رضا در شهر مشهد توسط ارزیابی و نظارت این تیم ارزیابی شده، ضدعفونی می‌شود و از لحاظ امنیت و امکانات بسیار عالی و مطمئن می‌باشد.

 

تمام تلاش تیم اسنپ روم آن است که در یک سفر خاطره انگیز و لذت بخش همراه شما باشد و دغدغه‌های اسکان شما را به حداقل برساند.

معرفی اماکن تاریخی مشهد

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]