بهترین جاهای دیدنی ایران از دید وب سایت گردشی تاپ

بهترین جاهای دیدنی ایران از دید وب سایت گردشی تاپ

بهترین جاهای دیدنی ایران از دید وب سایت گردشی تاپ

در کشور ایران بناهای تاریخی و جاذبه های طبیعی زیادی وجود داره که احتمالا خیلی از شماها اکثر اونها رو ندیدید. البته خب حق هم دارید چون تعدادشون انقدر زیاده که وقت واسه دیدن همشون نیست. بهترین کار اینه که بهترین جاذبه های کشور رو بشناسید و از زمانی که در اختیار دارید برای دیدن از اونها استفاده کنید. تو این مقاله همراه من باشید تا شما رو با لیستی از بهترین جاهای دیدنی ایران آشنا کنم.

تله کابین رامسر

اگه هوس کردید یه کم آدرنالین به بدنتون تزریق کنید، تله کابین رامسر یکی از بهترین جاهای دیدنی ایران است که تو این زمینه به شما پیشنهاد می‌کنیم. با استفاده از این تله کابین می‌تونید دو کیلومتر رو در ارتفاعات منطقه ماجراجویی کنید و از دیدن مراتع سرسبز اطراف و روستاهای منطقه لذت ببرید. این سازه یکی از بهترین و هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری رامسر است و محبوبیت زیادی در قبل گردشگران داخلی و خارجی داره.

بهترین جاهای دیدنی ایران از دید وب سایت گردشی تاپ

برای ساخت تله کابین رامسر هزینه بسیار زیادی شده و فرآیند ساخت اون تقریبا 4 سال (از سال 1383 تا 1387) طول کشیده. این مجموعه در کنار تله کابین به امکانات رفاهی و تفریحی خارق العاده ای مجهز شده که از بین اونها می‌تونیم به رستوران، کافی شاپ، زمین بازی کودکان، سالن همایش ها و پل معلق اشاره کنیم. وجود همه این امکانات، این منطقه رو به یکی از بهترین جاهای دیدنی ایران در شمال کشور تبدیل کرده.

راستی اینم اضافه کنیم که تله کابین رامسر جزو مشهورترین جاذبه های گردشگری رامسر است و شهرت اون فراتر از مرزهای داخلی کشور رفته. اگه می‌خواید به شمال کشور سفر کنید، بد نیست اگه چند ساعتی رو تو این مجموعه سپری کنید.

جنگل ابر

جنگل ابر یکی از جذاب ترین و عجیب ترین جاهای دیدنی ایران است که همه مردم جهان رو شگفت زده کرده. این جنگل جاییه می‌تونید برخی از گونه های گیاهی و جانوری که خطر انقراض هستند رو مشاهده کنید. البته چیزی که بیشتر از همه این منطقه رو جذاب کرده، سقوط ابرها به سطح زمین و رسیدن اونها به خاک است. در اغلب اوقات سطح زمین تو این جنگل به وسیله ابرها پوشیده می‌شه و شما می‌تونید روی ابرها قدم بزنید. این می‌تونه رویایی ترین پیاده روی شما باشه.

جنگل ابر در لیست جاهای دیدنی شاهرود قرار می‌گیره و وجود اون باعث شده که در طول سال افراد زیادی از سراسر ایران به شاهرود سفر کنند. این جنگل تقریبا 30 چشمه خروشان رو تو خودش جا داده که هر کدوم از اونها جذابیت خاص خودشون رو دارند و هر کدوم به نوعی شما رو مات و مبهوت خودشون می‌کنند. در کنار این چشمه، تعداد زیادی آبشار و روستای جذاب هم وجود داره که دیدن اونها می‌تونه جذابیت ماجراجویی تو دل این جنگل رو بیشتر کنه.

جاهای دیدنی شاهرود تنوع زیادی دارند و هر کدوم می‌تونن تو لیست بهترین جاهای دیدنی ایران قرار بگیرند. پیشنهاد می‌کنیم که در کنار بازدید از جنگل ابر، از بقیه اونها هم دیدن کنید.

طاق بستان

طاق بستان مکان بعدیه که در لیست بهترین جاهای دیدنی ایران قرار می‌دیم. این مکان که یکی از جاهای دیدنی کرمانشاه است، در زمان ساسانیان ساخته شده و در گوشه و کنار خودش جذابیت های زیادی رو مخفی کرده. همون ابتدا که وارد این منطقه بشید، توجهتون به درخت های قدیمی، چشمه آب زیبایی که در مقابل طاق بستان قرار داره و کوه های سر به فلک کشیده اطراف جمع میشه و احتمالا چند دقیقه ای به اونها خیره می‌شوید.

بهترین جاهای دیدنی ایران از دید وب سایت گردشی تاپ

در واقع وجود این عناصر زیبایی در کنار قدمت تاریخی که این مجموعه داره، باعث شده که ما نام طاق بستان رو در لیست بهترین جاهای دیدنی ایران قرار بدیم. خب درباره زیبایی های محیط حرف زدیم و حالا وقتشه که یه کم به اصل مسئله بپردازیم. در این مجموعه نقش و نگارهای بسیار زیادی وجود داره که بازدید از اونها اصلی ترین کاریه که باید انجام بدید. از جمله این نقش ها باید به صحنه های شکار در اون زمان اشاره کنیم که واقعا جذاب و بی نظیرند.

طاق بستان در مقایسه با سایر جاهای دیدنی کرمانشاه ارزش بیشتری برای بازدید داره و محبوبیت اون هم در بین گردشگران بیشتره. پیشنهاد می‌کنیم که بازدید از اون رو از دست ندید و در مسیر ایران گردی خودتون از اون دیدن کنید.

روستای ورکانه

در ادامه معرفی بهترین جاهای دیدنی ایران، قصد داریم که شما رو با یکی از خاص ترین و زیباترین روستاهای کشور آشنا کنیم. روستای ورکانه که یکی از جاذبه های گردشگری همدان به حساب میاد، بیشتر بخاطر معماری خاص و طبیعت بکری که داره شناخته می‌شه. در روستای ورکانه همه چی از سنگ ساخته شده که این موضوع باعث شده لقب روستای صخره ای رو به خودش اختصاص بده.

بهترین جاهای دیدنی ایران از دید وب سایت گردشی تاپ

این یعنی همه خونه ها، مغازه ها، دیوارها و حتی کف کوچه ها و خیابون ها از جنس سنگ هستند. مطمئنیم که قدم زدن در روستای ورکانه و نگاه کردن به معماری این روستا حس خوبی رو در قلب شما زنده می‌کنه. از معماری که بگذریم، طبیعت روستا هم جذابیت فوق العاده زیادی داره. وجود رودخانه ها خروشان، باغ های سیب و زردآلو و دره های عجیب و غریب از جمله مواردی هستند که در طبیعت روستای ورکانه بیشتر از هر چیزی دیگه ای به چشم می‌خورند.

روستای ورکانه جزو بهترین جاهای دیدنی ایران برای افرادیه که هوس روستاگردی کرده‌اند. این روستا در مقایسه با سایر جاذبه های گردشگری همدان محبوبیت بالایی در بین مردم دارد که این موضوع رو از امتیازهای ثبت شده در گوگل مپ هم می‌تونیم متوجه بشیم.

چشمه میشی

چشمه میشی از بهترین جاهای دیدنی ایران در جنوب کشوره در نزدیکی شهر سی سخت قرار گرفته است. این چشمه یکی از جاهای دیدنی یاسوجه که در اساطیر و افسانه ها هم از اون اسم برده شده است. چشمه میشی نقش بسیار مهمی در تامین آب آشامیدنی مردم و آب مورد نیاز باغات دارد. آب این چشمه به اندازه ای سرده که بیشتر از چند دقیقه نمی‌تونید دست یا پاهاتون رو داخل اون نگه دارید.

در واقع بهتره اینجوری بگیم که چشمه میشی خنک ترین آب موجود در منطقه رو داره. این چشمه تو منطقه ای قرار گرفته که اطرافش توسط کوه های مرتفع احاطه شده. این کوه ها در زمستان پوشیده از برف هستند و این موضوع باعث شده که امکان بازدید از چشمه وجود نداشته باشه. اما در فصل بهار و تابستان می‌تونید از این منطقه دیدن کنید و در کنار گردشگران دیگه به ماجراجویی در این ارتفاعات بپردازید.

سخن پایانی

در گوشه و کنار ایران عزیزمان، جاذبه های بسیار زیادی وجود داره که هر کدوم از اونها ارزش فوق العاده زیادی برای دیدن داره. تو این مقاله ما سعی کردیم که بهترین و جذاب ترین جاهای دیدنی ایران از شمال تا جنوب کشور را به شما معرفی کنیم. باشد که از مطالعه این مقاله لذت برده باشید.

نکته: منبع این مقاله وب سایت گردشی تاپ می‌باشد.

بهترین جاهای دیدنی ایران از دید وب سایت گردشی تاپ

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]