5 دلیل برای اینکه به خرم آباد سفر کنید

5 دلیل برای اینکه به خرم آباد سفر کنید

خرم آباد شهری که همچون نامش سرسبز و خرم است، یکی از شهرهای زیبا و خوش آب و هوای کشورمان است. شهری با جلگه‌ها و دشت‌ها، کوه‌ها و دره‌ها و آبشارها که شما را محو زیبایی‌های خود می‌کند. نه تنها طبیعت که جاذبه‌های تاریخی این شهر هم برای هر گردشگری جالب توجه است. دور از انتظار نیست که هتل های خرم آباد به خصوص در بهار که زیبایی‌های این شهر دو چندان می‌شود، پر از مهمان می‌شوند. اگر هنوز برای سفر به بزرگترین منطقه لرنشین کشور مردد هستید، بد نیست ادامه این مطلب را بخوانید تا با جاذبه های خرم آباد بیشتر آشنا شوید.

5 دلیل برای اینکه به خرم آباد سفر کنید

جاذبه های تاریخی خرم آباد

خرم آباد شهری با سابقه تاریخی طولانی است. آثار و بقایای بسیاری از دوران ساسانیان را در این شهر می‌توان یافت و در ادامه تعدادی از آنها را معرفی می‌کنیم.

قلعه فلک الافلاک

معروف ترین جاذبه خرم آباد که به نحوی شاخصه این شهر است، قلعه تاریخی فلک الافلاک نام دارد. قلعه‌ای که بر بالای تپه‌ای در مرکز شهر خرم آباد قرار گرفته و پیشینه آن به دوران ساسانیان برمی‌گردد. بنای مستحکمی که نماد شکوه و عظمت این شهر است و به عنوان موزه مردم شناسی، مایه شگفتی هر بازدیدکننده است.

خانه آخوند ابو

یکی از جاذبه های تاریخی و بسیار زیبای خرم آباد، یک خانه قدیمی در محله درب باباطاهر است. خانه‌ای با حوض و حیاط زیبا و معماری قدیمی که شما را به حال و هوای خانه‌های قدیمی می برد. در حال حاضر، این خانه موزه هنرهای سنتی و صنایع دستی شده است.

گرداب سنگی

یکی دیگر از یادگاری‌های دوران ساسانیان در شهر خرم آباد، گرداب سنگی ساخته شده از آهک و گچ است. سازه‌ای که در قدیم برای انتقال آب به نقاط مختلف شهر استفاده می‌شده و اکنون تماشای آن شگفتی هر بیننده‌ای را برمی‌انگیزد.

مناره آجری

مناره آجری یک بنای استوانه‌ای با ارتفاع 30 متر است که روی یک پایه سنگی قرار گرفته و قدمت آن به قرن چهارم هجری قمری برمی‌گردد. این اثر ملی در گذشته برای دیده‌بانی کاروان های عبوری استفاده می‌شده است.

آسیاب گبری

این آسیاب در جنوب خرم آباد قرار دارد. یک بنای مکعب مستطیلی آجری است که در ساخت آن از سنگ و ساروج استفاده شده و قدمت آن به دوران ساسانیان بازمی‌گردد.

5 دلیل برای اینکه به خرم آباد سفر کنید

جاذبه های طبیعی خرم آباد

ارتفاعات زاگرس از یک طرف، وجود منابع آب و دشت‌ها و جلگه‌ها، خرم آباد را به یک منطقه خوش آب و هوا و سرسبز تبدیل کرده است. این سبب شده تا جاهای زیادی در این شهر برای لذت بردن از طبیعت برای گردشگران فراهم باشد.

دریاچه کیو

همانطور که گفتیم، هر گوشه از خرم آباد پر از جاذبه های طبیعی است. دریاچه کیو در شمال غرب خرم آباد، تنها دریاچه درون شهری در ایران قرار دارد. وسعت دریاچه 7 هکتار است و 3 تا 7 متر عمق دارد و فضای فوق العاده‌ای برای استراحت و لذت بردن از طبیعت در فضای شهری فراهم می‌کند.

آبشار نوژیان

42 کیلومتری جنوب شرقی خرم آباد، آبشاری به ارتفاع 95 متر خودنمایی می‌کند. زیبایی‌هایی که این آبشار به طبیعت منطقه داده و سکوت و آرامش محیط، شما را محو خود خواهد کرد. به علاوه اینکه در آنجا می‌توانید از تجربه صید ماهی هم لذت ببرید.

آبشار بیشه

آبشار بیشه در 65 کیلومتری خرم آباد قرار دارد. طبیعت بکر و زیبایی‌های این منطقه با چشم‌انداز راه آهن ایستگاه بیشه، جنگل‌های بلوط و چشمه و رودخانه‌های اطراف، در سفر به خرم آباد نباید از دست داد.

غار ماهی کور

غار ماهی کور یک غار جالب در توابع خرم آباد است. در روستایی به نام لون، ماهیانی کاملا کور با بدنی شفاف در این غار زندگی می‌کنند و شگفتی هر گردشگری را برمی‌انگیزند.

5 دلیل برای اینکه به خرم آباد سفر کنید

جاذبه های تفریحی خرم آباد

شهر خرم آباد اماکن تفریحی و گردشی بسیاری برای گردشگران دارد. از پارک‌ها و فضای سبز گرفته تا مجموعه‌های تفریحی و سینما و رستوران و .... . یکی از معروف ترین اماکن تفریحی خرم آباد، بام خرم آباد است. بام خرم آباد بهترین جا برای دیدن زیبایی‌های شهر است. بر بالای بام خرم آباد، چشم‌اندازی از شهر خواهید داشت، علاوه بر اینکه می‌توانید از امکاناتی چون رصدخانه، رستوران، باغ وحش، پارک آبی و ... در این مجموعه استفاده کنید. مخمل کوه نیز یک مجموعه تفریحی است که در شمال شرقی خرم آباد قرار دارد. قرار گرفتن در این مجموعه توریستی با چشم‌انداز کوه و دشت، اوقات خوشی را برای گردشگران می‌سازد.

غذاهای خرم آباد

یکی دیگر از انگیزه‌های سفر به خرم آباد، امتحان کردن غذاهای خوشمزه مردم لر است. آش گوشت یا زیربرنجی، شامی کوو، آش پرشکه از غذاهای محلی معروف خرم آباد است که باید آنها را امتحان کنید.

بازارهای خرم آباد

یکی از فعالیت‌های رایج در سفر، خرید و گشت زدن در بازارهاست. به خصوص در شهر قدیمی خرم آباد که بازار قدیمی و جذاب آن را باید از نزدیک دید. بازار بروجرد، بازار روز خرم آباد و مجتمع تجاری کیو تعدادی از مراکز خرید در شهر خرم آباد هستند که می‌توانید برای خردی سوغاتی های خرم آباد به آنها سر بزنید. از جمله سوغاتی‌های این شهر باید به روغن حیوانی، شیرینی کاک، عسل و حلوا ارده اشاره کرد. در عین حال نباید از صنایع دستی این شهر هم غافل شد. ورشو سازی، جاجیم بافی، حصیربافی، نمدمالی و ... تعدادی از صنایع دستی این شهر هستند.

رزرو هتل های خرم آباد در فلای تودی

خرم آباد همانطور که گفتیم دیدنی کم ندارد. هر گوشه این خاک پر از زیبایی است و گویی بهشتی روی زمین است. تجربه سفر به خرم آباد را نباید از دست داد. به خصوص اگر امکان سفر با هزینه‌های مقرون به صرفه فراهم باشد. رزرو هتل و خرید بلیط ارزان هواپیما که مهمترین هزینه های سفر هستند را می‌توانید در سایت فلای تودی انجام دهید. این سایت ارزانترین قیمت‌ها را به شما ارائه می‌دهد و با پشتیبانی 24 ساعته سوالات و مشکلات احتمالی شما را در لحظه برطرف می‌کند.

5 دلیل برای اینکه به خرم آباد سفر کنید

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]