بهترین شهرهای دانشجویی کانادا

بهترین شهرهای دانشجویی کانادا

بهترین شهرهای دانشجویی کانادا

در زمان و وضعیتی که کشور رویایی کانادا از جهت مهاجرت و زندگی، سالانه میزبان بیش از 500 هزار نفر دانشجوی بین‌المللی بوده و از طرفی نرخ بالای صدور ویزای دانشجویی برای ایرانیان در بهترین وضعیت خود در طی چند سال اخیر و به خصوص در حال حاضر قرار داشته و دانشجویان بسیار زیادی از این طریق همه ساله پس از پایان تحصیل و مدت کوتاهی شروع به اشتغال به اقامت دائم این کشور دست می‌یابند و بنابراین تحصیل در کانادا هر روز بیشتر از دیروز محبوبیت‌تر می‌شود. ما در این مقاله به معرفی محبوب‌ترین شهرهای دانشجویی کانادا می‌پردازیم.

تورنتو

تورنتو به عنوان مرکز استان انتاریو و پر جمعیت ترین شهر کانادا با جمعیت حدود 3 میلیون نفر، به عنوان محبوب‌ترین شهر دانشجویی در لیست قرار گرفته است اما لازم به ذکر است که نه فقط از بعد تحصیلی بلکه از همه ابعاد و از دید اکثر متقاضیان، محبوب ترین شهر کانادا برای زندگی، اشتغال، تحصیل، تفریح، پیشرفت و... تورنتو می‌باشد. بیش از 46 درصد از جمعیت مردم تورنتو را مهاجر تشکیل داده است. تورنتو میزبان بهترین دانشگاه‌ها و کالج‌های کشور کانادا در خود می‌باشد. از جمله دانشگاه‌های تورنتو، یورک، دانشگاه متروپولیتن تورنتو، کالج‌های سنکا، هامبر، جورج براون و... می‌باشد.

مونترال

بهترین شهرهای دانشجویی کانادا

مونترال که بر خلاف تصور مرکز استان کبک نبوده اما پر جمعیت ترین شهر این استان و دومین شهر بزرگ کانادا از بابت جمعیت می‌باشد که انبوهی از دانشگاه‌های بزرگ و معتبر کانادایی را در خود جای داده است. شهر مونترال یکی دیگر از گزینه‌های محبوب برای دانشجویان است و رتبه بندی QS این شهر را در رتبه نهمین شهر دانشجویی برتر جهان قرار داده است که این شهر در سال  2019 در رتبه ششم بهترین شهر دانشجویی قرار داشت. مونترال شاید مقرون به صرفه ترین شهر دانشجویی کانادا نباشد اما به نسبت تورنتو و ونکوور در این زمینه بهتر بوده و همچنین استاندارد‌های بسیار بالا برای زندگی دارد. مونترال نیز دارای ترکیبی زیبا از فرهنگ‌های مختلف در خود بوده و شهری بسیار با روحیه مهمان نوازی گرم و معروف به داشتن مردمانی مهربان می‌باشد. 3 دانشگاه برتر در این شهر عبارتند از: دانشگاه مک گیل، دانشگاه مونترال، دانشگاه کنکوردیا

ونکوور

شهر بعدی در لیست بهترین شهرهای دانشجویی کانادا و از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت به کانادا، شهر ونکوور می‌باشد که به خاطر آموزش با کیفیت و زندگی آرام در خود و همچنین آب و هوای بسیار معتدل‌تر مشهور و محبوب برای زندگی، تحصیل، اشتغال، تفریح و... می‌باشد. ونکوور پس از تورنتو و مونترال سومین شهر بزرگ کانادا از بابت جمعیت بوده که در استان بریتیش کلمبیا قرار دارد. ونکوور توسط مجله اکونومیست به عنوان «یکی از خوش‌نشین‌ترین مکان‌ها در سراسر جهان» رتبه‌بندی گردیده است. بیش از 41 درصد از جمعیت ونکوور مهاجر یا فرزندان مهاجران هستند و این شهر همچنین میزبان شعبات کانادایی شرکت‌های فناوری غول‌پیکری مانند گوگل، آمازون، مایکروسافت و غیره می‌باشد. دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه سایمون فریزر، دانشگاه غرب کانادا، دانشگاه جزیره ونکوور، کالج کلمبیا، کالج لانگارا و کالج ریجنت از جمله مراکز آموزشی مهم در این شهر هستند.

اتاوا

بهترین شهرهای دانشجویی کانادا

شهر اتاوا پایتخت کشور کانادا می‌باشد و این شهر برای موسسات آموزشی در سطح جهانی و همچنین اعضای هیئت علمی درجه یک در زمینه‌های آکادمیک شهرت دارد.  اتاوا یکی دیگر از شهرهای با مهاجران قابل توجهی از نقاط مختلف جهان در خود می‌باشد. صمیمانه و دوستانه بودن رفتار مردم این شهر، سطح بالای کیفیت زندگی، رفاه و امنیت در آن برای دانشجویان بین المللی، این شهر را بیش از پیش به عنوان مقصد مورد علاقه دانشجویان در سراسر جهان قرار می‌دهد. دانشگاه اتاوا، دانشگاه کارلتون، کالج آلگونکوین و دانشگاه سنت پل از جمله مراکز آموزشی مهم در این شهر هستند.

کبک سیتی

کبک سیتی به عنوان مرکز استان کبک با قدمتی بالا و به دلیل معماری منحصر به فرد و حس و حال اروپایی خود در کانادا شهرت دارد. کبک سیتی همانند خود استان کبک، شهری فرانسوی زبان است و این شهر همواره در فهرست بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل، کار، زندگی، تفریح و... قرار دارد. پس از مونترال، کبک دومین ناحیه کلان شهری در استان کبک بوده که درصد بالایی از اقلیت‌ها و مردمان از نژادها و ملیت‌های مختلف را در خود جای داده است. دانشگاه لاوال، کالج بارت، کالج شامپلین-سنت لارنس، کالج مورین و دانشگاه TELUQ از جمله مراکز آموزشی مهم در این شهر هستند.

کلگری

کلگری شهری بسیار زیبا، پیشرفته و محبوب برای زندگی، تحصیل، کار، اشتغال، تفریح و... در استان آلبرتا بوده که بزرگترین شهر این استان است اما مرکز استان، شهر ادمونتون می‌باشد. این شهر یکی از مهم‌ترین قطب‌های اقتصادی کانادا به‌شمار می‌آید و همچنین از نظر طبیعت و دسترسی‌ها به مشهورترین جاذبه‌های گردشگری طبیعی کانادا معروف است. جمعیت این شهر به بیش از 1 میلیون نفر هم می‌رسد. دانشگاه کلگری، کالج Bow Valley، موسسه فناوری آلبرتای جنوبی و دانشگاه ماونت رویال از جمله مراکز آموزشی مهم در این شهر هستند.

بهترین شهرهای دانشجویی کانادا

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]