سفر به کرمان؛ زمینی یا هوایی؟

سفر به کرمان؛ زمینی یا هوایی؟

کرمان از آن شهرهایی است که هرکسی باید حداقل یک بار به آن سفر کند. کرمان که یکی از 5 شهر قدیمی ایران به‌شمار می‌آید، آن‌قدر جاذبه‌های متعدد و متنوعی دارد که هر گردشگری و با هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند. در شهر زیره و کلمپه، بیش‌از 650 بنا به ثبت ملی رسیده‌اند که در نوع خودش بی‌نظیر است. یکی از مهم‌ترین مسائل درباره سفر به کرمان، این است که روش رفتن به این شهر زیبا را انتخاب کنید. آیا می‌خواهید با بلیط هواپیما کرمان تهران و با هواپیما به شهر کویر و باغ برویم یا مسیرهای زمینی را پیش می‌گیرید. اگر برای تصمیم‌گیری در این زمینه مردد هستید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

سفر به کرمان؛ زمینی یا هوایی؟

آب و هوای کرمان چطور است؟

هر منطقه از استان کرمان آب و هوای متفاوتی دارد. مثلا بخش‌های شمال غربی استان آب و هوای معتدل و خشک دارد و در بخش‌های جنوب شرقی استان آب و هوای گرم و مرطوب و گرم حاکم است. این تنوع اقلیمی به دلیل تلاقی مناطق کویری و کوهستانی در استان کرمان است. همین تنوع آب و هوا باعث جذب گردشگران در فصل‌های مختلف سال می‌شود.

بهترین زمان سفر به کرمان چه فصلی است؟

مثل بسیار از دیگر مناطق کشورمان، بهترین فصل برای سفر به کرمان در بهار است. اگر می‌خواهید به شهر کرمان سفر کنید باید بدانید که دمای هوای آن در ماه‌های فروردین و اردیبهشت به حدود 18 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. اگر به قصد کویرگردی و بازدید از کلوت شهداد به کرمان می‌روید، بهتر است فصل پاییز و ماه‌های مهر و آبان را انتخاب کنید. البته زمستان هم برای رفتن به این کویر زمان مناسبی است، اما حتما باید قبل از غروب خورشید آن منطقه را ترک کنید. تابستان به‌طور کلی فصل مناسبی برای رفتن به کرمان نیست؛ مگر آن‌که قصد سفر به ییلاقات این استان را داشته باشید.

چطور به کرمان سفر کنیم؟

همیشه یکی از مهم‌ترین تصمیم‌هایی که برای سفرهایمان می‌گیریم، انتخاب روش رسیدن به شهر مقصد است. برای سفر به کرمان هم سه گزینه پیش روی شماست؛ سفر با هواپیما، سفر با قطار و سفر جاده‌ای. هر یک از این راه‌ها و مزایای آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

  1. سفر با هواپیما؛ آسان‌ترین و سریع‌ترین راه

با خرید بلیط کرمان تهران و انتخاب مسیر هوایی می‌توانید حسابی در وقتتان صرفه‌جویی کنید و البته دردسرهای مربوط به مسیرهای زمینی را نخواهید داشت. از فرودگاه بین‌المللی کرمان پروازهای زیادی به‌صورت روزانه به شهرهای مختلف ایران از جمله تهران انجام می‌شود؛ در نتیجه دستتان برای انتخاب روز شروع و پایان سفر کاملا باز است. ایرلاین‌های متعددی مانند زاگرس، کاسپین و ماهان به کرمان پرواز دارند. فاصله هوایی تهران تا کرمان 800 کیلومتر است و این پرواز حدود یک ساعت و سی دقیقه طول می‌کشد. مسیر هوایی بهترین گزینه برای سفر به کرمان است.

سفر به کرمان؛ زمینی یا هوایی؟

آشنایی با فرودگاه بین‌المللی کرمان

ساخت فرودگاه بین‌المللی کرمان در سال 1349 به پایان رسید. از آن زمان تا حالا، پروازهای متعدد داخلی و خارجی از این فرودگاه انجام شده است. این فرودگاه امکاناتی نظیر اتاق کودک، نمازخانه، اورژانس، بوفه، رستوران، کافی شاپ، دکه‌های فروش سوغاتی، پارکینگ و... را دارد. هتل‌های بسیار زیادی هم در نزدیکی فرودگاه قرار گرفته‌اند.

  1. سفر با قطار؛ اولویت دوم

اگر قصد سفر به کرمان با دوستان یا خانواده‌تان را دارید و روی خوش‌گذرانی‌های داخل جاده و لذت‌بردن از مناظر در طول مسیر حساب کرده‌اید، سفر با قطار می‌تواند گزینه مناسبی باشد. البته طولانی‌بودن مدت سفر و سخت‌بودن شرایط حمل‌ بار از سختی‌های سفر با قطار است. ضمن آن‌که قطارها در روزهای خاصی از هفته به مقصد کرمان حرکت می‌کنند و این می‌تواند برنامه‌ریزی‌هایتان را تحت تاثیر قرار دهد. در ضمن، تنها از استان‌های تهران، هرمزگان، خراسان، سیستان و بلوچستان و یزد قطار مستقیم به مقصد کرمان وجود دارد.

  1. سفر جاده‌ای؛ سخت‌ترین روش

سفر جاده‌ای با اتوبوس یا خودروی شخصی به جای خرید بلیط کرمان تهران هواپیما یا قطار، شاید از بقیه روش‌ها ارزان‌تر باشد اما بیشتر از آن‌ها طول می‌کشد. همچنین تحمل جای تنگ و محدود روی صندلی‌های خودرو و اتوبوس می‌تواند پس‌از چند ساعت ناراحت‌کننده باشد. در سفر جاده‌ای از مبدا تهران، باید 950 کیلومتر را برای رسیدن به کرمان طی کنید.

مقایسه نهایی روش‌های سفر به کرمان

از آن‌جایی که شرایط سفر با قطار و سفر جاده‌ای تا حدودی نزدیک به هم است، این مقایسه در اصل انتخاب بین مسیر هوایی و زمینی می‌شود. با انتخاب مسیر هوایی به‌سرعت به کرمان می‌رسید و هیچ سختی و مشکلی برایتان پیش نمی‌آید. ضمن آنکه بلیط کرمان تهران را برای هر روزی که دلتان بخواهد می‌توانید بخرید. در مقابل با انتخاب مسیرهای زمینی، باید ساعات بسیاری را در مسیر سپری و سختی‌های آن را تحمل کنید. شاید قیمت بلیط هواپیما کمی گران‌تر باشد اما قطعا هزینه آن به آسان‌شدن سفرتان می‌ارزد.

سفر به کرمان؛ زمینی یا هوایی؟

خرید ارزان‌ترین بلیط کرمان تهران از فلای تودی

اگر برای سفر به کرمان، مسیر هوایی را انتخاب کردید، می‌توانید بلیطتان را از فلای تودی بخرید. در فلای تودی می‌توانید تمام بلیط‌های موجود از همه ایرلاین‌ها را در کنار هم ببینید و با هم مقایسه کنید. همچنین بلیط چارتر و لحظه آخری هم در سایت فلای تودی به شما نمایش داده می‌‌شوند. به جز خرید بلیط کرمان، امکان رزرو بهترین هتل‌ها و اقامتگاه‌های این شهر هم برای شما در سایت فلای تودی فراهم است. از دیگر خدمات فلای تودی می‌توانیم به خدمات تشریفات و ترانسفر فرودگاهی اشاره کنیم.

سفر به کرمان؛ زمینی یا هوایی؟

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]