قشم، محبوب‌ترین شهر برای خرید ایرانی ها

قشم، محبوب‌ترین شهر برای خرید ایرانی ها

قشم یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم برای مردمان ما است. بزرگترین جزیره ایران و خاورمیانه که به وسعت ۱۴۹۱ کیلومتر مربع است، پر از جاهای دیدنی و گردشگری فراوان است. بازارگردی در قشم یکی از دلایل اصلی سفر به این جزیره بزرگ است. با گرانی ارز و عدم توانایی مردم برای سفر خارجی و با وجود منطقه آزاد قشم، بیشتر مردم کشور برای خرید به قشم می‌روند. این جزیره از اواسط دهه هفتاد جزء منطقه آزاد تجاری شد و تعداد زیادی مراکز خرید را در خود جای داد. اگر قصد سفر به قشم برای خرید را دارید با ما همراه باشید تا بازارها و مراکز فروش اصلی قشم برای خریدی مقرون به صرفه و با کیفیت را به شما معرفی کنیم.

قشم، محبوب‌ترین شهر برای خرید ایرانی ها

بهترین زمان برای خرید از قشم

اگر برای سفری تفریحی و گردشگری و در کنار آن بازارگردی به قشم می‌روید، بهتر است در فصل‌های خوش آب و هوای این جزیره به بازدید از آن بپردازید. آب و هوای قشم در بیشتر روزهای سال گرم است. در فصل زمستان و پاییز هوای این جزیره معتدل و مناسب گشت و گذار در جزیره و بازدید از جاهای دیدنی آن است. در این دو فصل و اوایل بهار، قشم بیشترین میزان گردشگر را تجربه می‌کند. اگر قصد دارید صرفا برای خرید به قشم سفر کنید بهتر است به نکات زیر توجه کنید.

  • با افزایش مسافر به جزیره، نرخ بیشتر کالاها و اجناس برای سود بیشتر بازاریان افزایش مییابد.
  • در تابستان با کاهش چشمگیر جمعیت میتوانید لوازم مورد نیاز خود را با قیمت واقعی و ارزان پیدا کنید.
  • در فصل تابستان با نبود گردشگر نرخ اقامتگاه و خورد و خوراک شما پایین میآید و پول بیشتری برای خرج کردن در بازارها خواهید داشت.
  • فصل تابستان بسیار گرم است و دما هوا تا ۵۰ درجه بالا میرود، اما در تمامی بازارها سیستم های سرمایشی مناسب موجود است و نگرانی بابت گرما نخواهید داشت.

بازارهای شهر قشم

برای رفتن به بازار در جزیره قشم دو مرکز وجود دارد. اولی درگهان است و دومی شهر قشم. برای دسترسی به شهر قشم باید مسافت زیادی از بندر لافت و فرودگاه را طی کنید. فرودگاه قشم از مرکز شهر قشم فاصله زیادی داشته و به مرکز خرید درگهان نزدیک‌تر است. شما می توانید با خرید بلیط هواپیما بندرعباس و یا خرید بلیط هواپیما قشم فقط برای شهرهای اصفهان، تهران، گرگان و مشهد موجود است. در هر دو مرکز خرید تقریبا تمامی اجناس وجود دارد. برای مثال مغازه های پوشاک و لوازم برقی در هر دو مرکز وجود دارد و مرکز خرید خاصی برای بازارگردی وجود ندارد و همه مغازه ها پراکنده اند. به طور کلی معروف ترین بازارهای شهر قشم به شرح زیر است.

قشم، محبوب‌ترین شهر برای خرید ایرانی ها

سیتی سنتر قشم ۱ و ۲

این مرکز خرید جزء مراکز لوکس قشم است. در این مرکز خرید بیشتر لباس و کیف و کفش مارک وجود دارد. هر دو مرکز خرید دقیقا روبروی هم قرار گرفته و به وسیله یک پل به هم مرتبط اند. در طبقه بالای این مراکز خرید شهربازی و فود کورت وجود دارد. نرخ قیمت اجناس این مرکز خرید نسبت به دیگر نقاط جزیره بالاتر است و اجناس از کیفیت بهتری برخوردار‌اند.

پاساژ فردوسی و ستاره قشم

این دو پاساژ در فاصله کمی از هم قرار گرفته اند. البته بیشتر مراکز خرید شهر قشم در خیابان ولیعصر است، اما با هم فاصله دارند. این دو پاساژ در قشم مناسب خرید ارزان هستند. اجناس موجود در این بازارها متنوع است و بیشتر از پوشاک و لوازم ورزشی و کفش تشکیل شده است. مرکز خرید ستاره با داشتن سه طبقه اجناس بیشتری را در خود جای داده و لوازم الکترونیکی هم در این مرکز خرید پیدا می‌شود.

بازار خلیج فارس و مرکز خرید پردیس

این دو مجتمع نیز در خیابان ولیعصر قشم قرار دارند. هر دو مرکز خرید دارای چهار طبقه اند که دو طبقه مخصوص بازار و دو طبقه مخصوص واحد‌های اداری و کافه و رستوران است. در مرکز خرید پردیس قشم می‌توانید لباس های مجلسی زنانه مناسبی پیدا کنید. همچنین در بازار خلیج فارس می‌توانید اجناس با قیمت پایین و تنوع بالا را بیابید.

بازارهای درگهان

مراکز اصلی خرید و بازارهای جزیره قشم در درگهان قرار دارد. بیشتر مراکز خرید درگهان در کنار هم هستند و به هم راه دارند. دقت داشته باشید برخلاف بازارهای شهر قشم بیشتر بازارهای درگهان در بیشتر مواقع سال به صورت عمده اقدام به فروش اجناس می‌کنند و فروش تکی ندارند. مراکز خرید اصلی درگهان به شرح زیر است.

قشم، محبوب‌ترین شهر برای خرید ایرانی ها

مرکز خرید زمرد و مروارید

این دو مرکز خرید مناسب خرید اجناس و لوازم برقی است. بیشتر مغازه‌های این دو مرکز خرید لوازم آشپزخانه و لوازم برقی مناسب خانه را برای فروش دارند. ممکن است در این دو بازار با لوازم برقی صنعتی و باغبانی نیز مواجه شوید، اما این اجناس به صورت عمده به فروش می‌رسند.

مرکز خرید نخل و ایران زمین

این دو مرکز خرید جزء مراکز خرید جدید در درگهان‌اند. عمده مغازه‌های این مراکز خرید را پوشاک ورزشی و تجهیزات ورزشی تشکیل می‌دهند. در بیشتر مواقع از سال مرکز خرید نخل فروش تکی ندارد و بازاریان اجناس را فقط به صورت عمده و بسته بندی شده به فروش می‌رسانند.

مراکز خرید دو دلفین و دریا

این دو مرکز خرید جزء اصلی‌ترین مراکز خرید درگهان هستند. در هر دو مرکز خرید می‌توانید انواع پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه و لوازم برقی را پیدا کنید. بازار درگهان، از مرکز خرید دریا شروع و به مرکز خرید دو دلفین ختم می‌شود. در طبقه فوقانی دو دلفین یک بازار اختصاصی چینی ها وجود دارد که حتی فروشندگان کالاها نیز چینی هستند.

مراکز خرید نور و اطلس

برخلاف دیگر مراکز خرید که همه کالاها و اجناس را باهم دارند. این دو مرکز خرید تنها مختص کیف و کفش است. در این دو مرکز خرید که با پل عابر پیاده به هم متصل اند، بیشتر مارک‌های معروف کفش را می‌توانید در این دو مرکز خرید بیابید.

خرید سوغات در جزیره قشم

بیشتر بازارهای قشم عرضه کننده وسایل وارداتی به کشور هستند. برای آن‌که بخواهید با فرهنگ و مردم قشم آشنا شوید و از قشم به یادگار سوغات بخرید باید به بازار های قدیمی قشم و درگهان بروید. بازار قدیمی درگهان درست مقابل پاساژهای لوکس این منطقه قرار دارد و بازار قدیم قشم در خیابان جهاد قشم قرار گرفته است. این بازارها بیشتر مورد بازدید مردم خود قشم و درگهان قرار می‌گیرد و اجناس بومی در آنها به وفور یافت می‌شود. لباس‌های محلی هرمزگان در این بازارها یافت می‌شود. دقت کنید که این بازارها از سیستم سرمایشی بی‌بهره اند و سنتی حفظ شده‌اند.

کلام پایانی

سفر به قشم در هر زمان که باشد، حال و هوای خاص خود را دارد. این جزیره پر از کالاهای مختلف است و گشت و گذار در بازارهای این جزیره به روزها زمان نیاز دارد. دقت داشته باشید که برای لوازم برقی خریداری شده از جزیره، فاکتور معتبر دریافت کنید تا هنگام خروج از جزیره با مشکلی مواجه نشوید. همچنین اگر به صورت هوایی به قشم سفر می‌کنید، مراقب وزن و ابعاد بار خود باشید تا شامل اضافه بار نشوید.

قشم، محبوب‌ترین شهر برای خرید ایرانی ها

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]