بهترین زمان سفر به استانبول

بهترین زمان سفر به استانبول

استانبول شهری است که هر زمانی به آن قدم بگذارید سرشار از شگفتی و هیجان خواهید شد. جاذبه های فراوان شهر در هر فصلی متفاوت و متنوع است و باید گفت استانبول شهری چهارفصل است . اما باید توجه داشته باشید که استانبول در فصل ها و موقعیت های زمانی مختلف سال رنگ و بوی ویژه خود را دارد که ممکن است برای بسیاری جذاب و برای بسیاری نامناسب باشد. با توجه به اینکه بهترین زمان سفر به استانبول از نظر هر کسی متفاوت است، بهتر است با آگاهی از شرایط استانبول در فصول مختلف سال تاریخ مناسبی برای سفر خود انتخاب کنید. برای راهنمایی بهتر در ادامه به بررسی وضعیت استانبول در فصل های مختلف سال می پردازیم  تا با اطلاعات کاملتری بتوانیم نسبت به رزرو بلیط هواپیما استانبول و یا تور استانبول اقدام کنید .

بهترین زمان سفر به استانبول

 سفر به استانبول در بهار

یکی  از بهترین زمان‌ها برای بازدید از استانبول،  فصل بهار است. هوا دلپذیر است. ترکیب باران گاهگاه و هوای آفتابی و نیمه ابری آسمان شهر را به تابلویی زیبا تبدیل می کند. گل‌ها شکوفه می دهند  و درختان سرسبز هستند و طبیعت استانبول در بهترین زمان خود قرار دارد. 

آب و هوا

استانبول بهار بسیار زیبا و مطبوعی دارد. هوای بهاری استانبول لذت تماشای  این شهر را دوچندان می‌کند. متوسط دمای هوای بالا و پایین شهر  در  اوایل بهار بین ۴ تا ۱۲ درجه سانتیگراد است. بارش های بهاری ناگهانی ویژگی آب‌وهوای بهاری استانبول است. به طور کلی بهار بهترین فصل‌از نظر آب و هوا برای تماشای استانبول است.

شلوغی و خلوتی شهر

 در بهار  گردشگران کمتری نسبت به تابستان در استانبول دیده می شود اما  به خاطر داشته باشید که تعطیلات عید نوروز و سایر تعطیلات بهاری استانبول در از گردشگران بویژه از ایران خواهد بود.

هزینه سفر

اگر تعطیلات نوروز را در نظر نگیریم، هزینه سفر به استانبول در بهار در مقایسه با تابستان پایین‌تر است. قیمت رزرو هتل‌ استانبول پروازها و فعالیت‌ها معمولاً در این زمان از سال کمتر است. هر چه به تابستان نزدیک می شوید قیمت ها بالاتر می رود. هر چند که برای خرید ممکن است فصل چندان به صرفه‌ای نباشد.

جاذبه های استانبول در بهار

بهار فصلی  عالی برای بازدید از مساجد و کاخ‌های استانبول است، زیرا همانطور که گفته شد معمولاً کمتر شلوغ هستند.

 همچنین جشنواره گل لاله استانبول در اواخر ماه فروردین برگزار می‌شود. جشنواره ای بی نظیر و شگفت انگیز که می‌توانید از آن لذت ببرید. جشنواره بین‌المللی فیلم استانبول هم در اردیبهشت  برگزار می‌شود برای علاقمندان به هنر و سینما فرصت ایده آلی است.

به‌ دلیل مطلوب بودن هوا بهار فصلی عالی  برای پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری در اطراف شهر و‌لذت بردن از مناظر است.

بهترین زمان سفر به استانبول

 سفر به استانبول در تابستان

تابستان گرم‌ترین و پرطرفدارترین زمان برای بازدید از استانبول است. با وجود اینکه تابستان استانبول از تهران خنک‌تر است اما گاهی در اواسط تابستان دمای هوا گرم و آزاردهنده می شود. اما به هر حال تابستان پرطرفدارترین فصل برای سفر به استانبول است.

آب و هوا

استانبول به دلیل قرار گرفتن در کنار‌دریا آب و هوای مرطوب و مدیترانه ای دارد. به این معنا که در تابستان هوا گرم و رطوبت بالاست.   اگر می خواهید سفرتان را در این بازه زمانی انجام دهید باید تحمل گرمای هوا را داشته باشید.

 

شلوغی و خلوتی شهر

 شلوغ‌ترین زمان استانبول تابستان است . مدارس تعطیل است و بهترین فرصت برای سفر خانواده ها. گردشگران از سراسر جهان برای لذت بردن از آب و هوا، تاریخ و فرهنگ شهر به استانبول  می‌آیند.اگر در تابستان به استانبول سفر می‌کنید اصلا انتظار خلوتی را نداشته باشید. برای بازدید از جاذبه های شهر، رستوران ها، اماکن تاریخی و وسایل حمل و نقل عمومی  باید صف‌های طولانی را تحمل کنید.

هزینه سفر

هزینه سفر به استانبول در تابستان در مقایسه با سایر فصول سال بالاتر است. قیمت هتل‌ها، بلیط هواپیما و فعالیت‌ها معمولاً در این زمان از سال بیشتر است.

هر چند هزینه های سفر به استانبول در تابستان بالاتر است ، اما برای خرید تابستان بهترین فصل استانبول است. بسیاری از حراج های بزرگ فصلی استانبول در اواخر بهار تا اوایل تابستان برگزار می‌شوند و این نکته می تواند به کاهش هزینه های شما در سفر کمک کند.

جاذبه های  استانبول در تابستان

همانطور که گفته شد تابستان استانبول  هوا گرم و آفتابی است و  زمانی عالی برای بازدید از جاذبه‌های فضای باز شهر مانند مسجد ایاصوفیه، کاخ توپکاپی و تپه های معروف شهر است.

یکی از رویدادهای مهم تابستانی، جشنواره غذا استانبول است که در شهریور ماه برگزار می‌شود و فرصتی  عالی برای دوستداران غذا است. همچنین جشنواره موسیقی  استانبول که در تابستان برگزار می‌شود برای علاقمندان   موسیقی تماشایی است.

 رفتن به سواحل‌ یا گشت و گذار با قایق در تنگه بسفر یکی‌از بهترین تفریحاتی است که در تابستان می‌تواند گرمای هوا را برای شما لذتبخش کند.

 همانطور که گفته شد تابستان بهترین فرصت برای خرید در استانبول است و می‌توان گفت گشت و گذار در مراکز خرید استانبول و بدست آوردن کالاهای خوب با بهترین قیمت ها یکی‌از مهمترین جاذبه های تابستانی استانبول است.  

 سفر به استانبول در پاییز

پاییز  فصلی شگفت‌انگیز برای بازدید از استانبول است. هوا خنک‌تر و دلپذیرتر از تابستان است. رنگ زرد و نارنجی برگ درخت ها استانبول را به یکی از زیباترین جلوه های خود می رساند. برای عاشقان پاییز و گرفتن عکسهای خاص در استانبول پاییز بهترین فصل است.

آب و هوا

پاییز استانبول هوایی مطبوع دارد اما  کم کم رو به سردی می‌رود، بارش های پراکنده بیشتر می‌شوند و از گرمای هوا تا حد زیادی کاسته می‌شود. دمای هوای پاییز استانبول به طور میانگین بین  ​​ ۲۲ درجه تا ۶ درجه سانتیگراد متغیر است و بهتر است مراقب این هوای متغیر باشید و لباس مناسب همراه خود داشته باشید.

شلوغی و خلوتی شهر

شلوغی استانبول در پاییز کمتر از تابستان است، اما هنوز هم گردشگران زیادی وجود دارند که برای تماشای پاییز هزار رنگ استانبول در خود را به این شهر می رسانند. پاییز زمانی عالی برای بازدید از جاذبه‌های محبوب با شلوغی و ازدحام کمتر است.

هزینه سفر

هزینه سفر به استانبول در پاییز در مقایسه با تابستان پایین‌تر است. قیمت هتل‌ها، پروازها و فعالیت‌ها معمولاً در این زمان از هیجان تابستانی می‌افتند و می‌توانید سفر به صرفه آری را به استانبول تجربه کنید.  با این حال، با توجه به تمام شدن فصل حراج و خرید در استانبول احتمالا باید برای خرید هزینه بیشتری بپردازید.

جاذبه های  استانبول در پاییز

در این فصل می‌توانید در باغهای هزار رنگ استانبول که لباس پاییزی به تن کرده اند مثل پارک امیرگان قدم بزنید و عکسهای خارق العاده بگیرید.

 جشنواره بین‌المللی فیلم بسفر در اوایل پاییز برگزار می‌شود و برای علاقه‌مندان به فیلم می‌تواند هیجان انگیز باشد.

سفر به استانبول در زمستان

زمستان  کم‌گردشگرترین فصل برای بازدید از استانبول است، اما مطمئن باشید جاذبه های خود را دارد. هوا سرد و مرطوب است. در ماه های دی و بهمن  بارش برف در استانبول دیده می شود که جلوه خاصی به این شهر می‌دهد.

آب و هوا

استانبول زمستان سرد و مرطوبی‌دارد. اگر می‌خواهید زمستان استانبول را ببینید باید تحمل سرمای هوا و بارش گاه گاه برف را داشته باشید و  لباسهای گرم زیادی با خود ببرید و  برای سرمای شهر آماده باشید.

شلوغی و خلوتی شهر

استانبول در زمستان خلوت‌ترین زمان خود را دارد و فرصتی بسیار مناسب برای بازدید از جاذبه‌ها و‌محله های شهر برای کسانی است که از شلوغی و ازدحام دوری می‌کنند.‌ بنابراین اگر به دنبال دیدن استانبول خلوت و بدور از هیاهو هستید، زمستان گزینه خوبی است.

هزینه سفر

هزینه سفر به استانبول در زمستان در مقایسه با سایر فصول سال پایین‌تر است. قیمت هتل‌ها، پروازها و فعالیت‌ها معمولاً در این زمان از سال کمتر است. این به دلیل کاهش تقاضای سفر به استانبول در این فصل است. البته توجه کنید که باید تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی را که در زمستان اتفاق می افتد استثنا بدانید. زیرا در این بازه زمانی هزینه ها بسیار بالا می‌رود.

بهترین زمان سفر به استانبول

جاذبه های  استانبول در زمستان

بدون شک یکی از زیباترین جلوه های استانبول را می‌توانید در زمستان و بویژه تعطیلات کریسمس بینید. شهر یکسر چراغانی و روشن است و از همه جا صدای موسیقی به گوش می‌رسد و این یکی از بهترین جاذبه های استانبول در زمستان است.

جشنواره مولانا نیز در زمستان برگزار می‌شود وفرصتی عالی برای تماشای این جشن سراسر شور و زیبایی است.‌البته این‌ جشن در قونیه برگزار می‌شود که فاصله کمی با استانبول دارد.

انتخاب بهترین زمان سفر به استانبول

استانبول شهری زنده و پویاست که هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند. برای داشتن سفری خوب و لذتبخش باید در انتخاب زمان سفر به این شهر دقت کنید و بر اساس سلیقه و اولویت های خود بهترین زمان را انتخاب نمایید.

برای داشتن سفری خاطره انگیز به استانبول علاوه بر انتخاب زمان درست سفر حتما باید به سایتها و شرکت های معتبر مراجعه کنید تا هم در وقت و هزینه خود صرفه جویی کرده و هم سفر با کیفیتی را تجربه کنید. سایت سه کلیک متعلق به شرکت دلتابان با سی سال سابقه درخشان در صنعت گردشگری کشور یکی‌از معتبرترین و کاملترین سایت های گردشگری است که ارائه‌ دهنده بهترین خدمات گردشگری شامل بلیط هواپیمای داخلی و خارجی ، تورهای لوکس داخلی و خارجی ، رزرو هتل در سراسر دنیا به صورت کاملا آنلاین، خدمات ویزا، پاسپورت دومینیکا استانبول است که به دلیل سابقه و اعتبار بالا می‌توان گفت بهترین توراستانبول به شمار می‌رود.‌ شما به راحتی می‌توانید برای سفر به استانبول بلیط هواپیما را بصورت آنلاین خریداری کنید و یا از میان بهترین هتل های استانبول گزینه مورد نظر خودتان را رزرو نمایید. یکی از خدمات ویژه سه کلیک امکان برنامه ریزی تور استانبول است. شما می توانید با استفاده از قابلیت های سایت سه کلیک بر اساس زمان سفر و هزینه، تور خودتان را برنامه ریزی کنید و به این ترتیب سفری مطابق میل و سلیقه خودتان را طراحی کنید.

پس اگر تصمیمتان را برای سفر به استانبول گرفته اید، با انتخاب  زمان مناسب و با استفاده از خدمات سه کلیک می‌توانید بهترین خاطره ها را بری خودتان بسازید.

بهترین زمان سفر به استانبول

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]