شرایط حضور حیوان خانگی در هتل‌های مشهد

شرایط حضور حیوان خانگی در هتل‌های مشهد

این روزها سفر با حیوان خانگی در میان افراد بسیار رواج پیدا کرده است. بسیاری از افراد دوست دارند در سفر خود حیوان خانگیشان را نیز همراه خود برده و لذت سفر را با او شریک شوند. اگر قصد سفر به خراسان رضوی و رزرو هتل مشهد (https://www.alibaba.ir/hotel/ir-mashhad) را دارید، آیا از قوانین حضور حیوان خانگی در هتل اطلاعی دارید؟ آیا می‌توانید حیوان خانگی خود را نیز همراه ببرید؟ با ما همراه شوید تا به طور دقیق با پاسخ این سوال آشنا شویم.

شرایط حضور حیوان خانگی در هتل‌های مشهد

آیا حضور حیوان خانگی در هتل مشهد مجاز است؟

اگر قصد دارید در یکی از هتل‌های مشهد مانند هتل مدینه الرضا آن اقامت کنید، قبل از هر چیز باید قوانین حضور حیوان خانگی در آن ها را بدانید. به طور کلی حضور و نگه داری حیوان خانگی در 99 درصد هتل‌های ایران از جمله هتل‌های مشهد ممنوع است و شما نمی‌توانید حیوان خانگی خود را همراه داشته باشید.

قوانین نگه داری حیوان خانگی در کشورهای دیگر چگونه است؟

حضور حیوان خانگی در هتل‌های ایران ممنوع است. در کشورهای دیگر چطور؟ قوانین حضور و نگه داری از حیوان خانگی در هتل‌های هر کشور متناسب با فرهنگ و قوانین آن کشور متفاوت است. برای مثال در اغلب هتل‌های آمریکا، هتل‌ها با داشتن برچسبی با عنوان Pet friendly یا دوستدار حیوانات خانگی به شما اجازه اقامت همراه با حیوان خانگیتان را می‌دهند.

قوانین نگه داری حیوان خانگی در هتل‌های خارج از کشور معمولا یکسان است. برای مثال در هر اتاق فرد بیش از 2 یا حداکثر 3 حیوان را نمی‌تواند همراه خود داشته باشد. مسافران ملزم هستند در مکان‌های عمومی مانند لابی هتل، حیوان خود را قلاده زده و در کنترل کامل داشته باشند.

همچنین در هنگام پذیرش، مسافران فرمی را امضا می‌کنند که در صورت خسارت به وسایل هتل، صاحب حیوان باید آن را پرداخت کند. برخی از هتل‌ها همچنین امکان حضور حیوانات در رستوران‌ها را نمیدهند. در برخی دیگر از هتل‌ها، جثه حیوانات خانگی را نیز در نظر می‌گیرند. در واقع حیوانات بزرگ تر از یک اندازه خاص اجازه حضور در هتل را ندارند.

شرایط حضور حیوان خانگی در هتل‌های مشهد

در برخی از هتل‌های لوکس مانند شعبات هتل شرایتون، خدمات لاکچری نیز برای حیوانات در نظر گرفته می‌شود. اتاق بازی مخصوص حیوانات، غذای ویژه برای آن‌ها، تخت مخصوص حیوانات و یا پرستار از جمله خدماتی است که مسافران برای دریافت آن‌ها باید هزینه جداگانه‌ای پرداخت کنند. البته همان طور که در بالا نیز اشاره شد، هر هتل می‌تواند قوانین مخصوص به خود را نیز داشته باشد. از این رو قبل از رزرو هتل حتما با آن تماس گرفته و شرایط حضور حیوان خانگی در هتل را بپرسید.

چرا حضور حیوان خانگی در هتل های ایران ممنوع است؟

حضور حیوان خانگی در هتل مشهد، هتل مدینه الرضا و دیگر هتل‌های داخل کشور ممنوع است. چرا؟

·   با توجه به آن که قوانین کشور بر اساس اصول شرعی اجرا می‌شوند، سگ و برخی دیگر از حیوان‌های خانگی نجس بوده و حضور آن در هتل و محل سکونت افراد مشکل شرعی دارد.

·   از طرف دیگر بسیاری از افراد و مسافران دیگر، علاقه ای به حضور حیوان خانگی در هتل و اتاق‌های مجاور خود ندارند. از این رو حضور حیوان خانگی در هتل باعث ایجاد عدم رضایت تعداد قابل توجهی از مسافران دیگر خواهد شد.

·   همچنین نگه داری و حضور حیوان خانگی در هتل نیازمند شرایط و امکاناتی است که بسیاری از هتل‌ها آن‌ها را ندارند. برای مثال دفع مدفوع و ادرار حیوانات خانگی در هتل‌ها قوانین سخت گیرانه‌ای دارد که هرگونه اهمال در مورد آن‌ها می‌تواند باعث کثیف شدن فضای هتل و وسایل آن شود.

·   برخی از حیوانات با ورود به مکان جدید ممکن است دچار اضطراب و ترس شده و سروصدای زیادی ایجاد کنند. این سروصدا می‌تواند مخل آسایش مسافران دیگر شود.

·   برخی از حیوانات به خصوص اگر در زمان مناسب اصلاح نشده باشند، ریزش موی زیادی دارند. این ریزش مو در هتل و وسایل آن می‌تواند باعث بروز حساسیت و آلرژی در مسافران هتل مشهد و شهرهای دیگر شود.

شرایط حضور حیوان خانگی در هتل‌های مشهد

نگه داری از حیوانات خانگی در اقامتگاه‌های بوم گردی

شرایط حضور حیوان خانگی در اقامتگاه‌های بوم گردی مانند هتل مدینه الرضا و دیگر هتل‌های ایران چندان سفت و سخت نیست! برخی از اقامتگاه‌های بوم گردی اجازه نگه داری حیوان خانگی را به شما می‌دهند. ممکن است یک یا دو اتاق مخصوص برای مسافران همراه با حیوان خانگی در نظر بگیرند تا مسافران دیگر از این نظر نگرانی نداشته باشند. بنابراین اگر قصد رزرو اقامتگاه بوم گردی همراه با حیوان خانگی خود را دارید، قبل از رزرو حتما راجع به این مساله با آن‌ها صحبت کنید.

سفر با حیوان خانگی

بهترین گزینه برای سفر با حیوان خانگی، مراجعه به پانسیون‌ها و مراکز نگه داری حیوانات خانگی است. این مراکز در اغلب شهرهای بزرگ ایران وجود دارند. شما می‌توانید قبل از مراجعه به هتل مشهد یا هر هتل محل اقامت خود، به یکی از این مراکز مراجعه کرده و حیوان خود را به آن‌ها بسپارید. می‌توانید در گشت و گذارهای روزانه او را همراه خود برده و در زمان استراحت حیوان را به این مراکز بسپارید. برای آن که دردسرهای شما هنگام سفر و رزرو هتل مدینه الرضا و دیگر هتل‌ها کمتر باشد، می‌توانید حیوان خود را قبل از سفر به یکی از نزدیکان خود سپرده تا در طول سفر از او مراقبت کند.

شرایط حضور حیوان خانگی در هتل‌های مشهد

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]