هزینه سفر به عمان آپدیت 2024

هزینه سفر به عمان آپدیت 2024

هزینه سفر یک هفته‌ای در سطح متوسط به عمان، حدودا 70 میلیون برای هر نفر، هزینه در بر خواهد داشت. هزینه سفر به عمان با هزینه پایه بلیط پرواز رفت‌وبرگشت با هواپیما، از 13 میلیون تومان شروع می‌شود و برای یک سفر اقتصادی بدون در نظر گرفتن هزینه بلیط پرواز و خرید، به ازای هر روز، 4 میلیون به مبلغ اضافه خواهد شد. برای یک سفر لاکچری به عمان هم بدون در نظر گرفتن هزینه بلیط و خریدهای اضافه روزانه، حدودا 114 میلیون تومان به ازای هر یک روز، هزینه سفر خواهد بود.

هزینه سفر به عمان آپدیت 2024

هزینه‌های سفر به عمان

ضروریات هزینه در سفر عمان

هزینه ارزان تا لاکچری به ریال عمان

هزینه به تومان

بلیط پرواز رفت‌وبرگشت به عمان

45 تا 800 ریال

13 تا 123 میلیون 

اقامت در هتل

7.5 تا 66 ریال/روزانه

1 تا 10 میلیون

وعده غذایی (ناهار و شام)

2 تا 60 ریال/هر وعده

300 هزار تا 9 میلیون

رفت‌وآمد (با خودروی اجاره‌ای)

9 تا 70 ریال/روزانه

1400 تا 10 میلیون

تفریحات

1 تا 1000 ریال

150 هزار تا 150 میلیون 

 

البته هزینه‌های دیگری مانند هزینه ویزای توریستی برای سفر بیش از 14 روز و خریدهای روزانه مانند هزینه خرید سوغات وجود دارند که ممکن است به لیست هزینه‌های سفر شما به عمان اضافه شوند. 

قیمت بلیط هواپیمای سفر به عمان

راحت‌ترین راه سفر به عمان، پرواز با هواپیما است. پروازهای ایرانی مانند وارش ایرلاینز، سلام ایر، سپهران ایرلاینز از ایران به عمان، پرواز مستقیم دارند که هزینه یک بلیط رفت آن‌ها حدود 65 تا 86 ریال عمان معادل 10 تا 13 میلیون تومان است.

همچنین پرواز کشورهای دیگر مانند فلای دبی، ترکیش ایرلاینز، امارات، قطر ایرویز، عمان ایر، ایر عربیا، ایر عربیا ابوظبی، اتحاد ایرویز که دارای توقف در مسیر (توقف در استانبول، شارجه، دبی یا ابوظبی) هستند و نیاز به دو پرواز دارند، حدودا 45 تا 800 ریال عمان معادل 7 تا 123 میلیون تومان برای رفت هزینه دارند.

هزینه سفر ارزان به عمان با تور

اگر به‌دنبال سفر اقتصادی و ارزان به عمان هستید؛ تورهای گردشگری پیشنهاد خوبی هستند. هزینه سفر به عمان با تور حدودا برای 4 روز، از حدود 112 ریال عمان معادل 17 میلیون تومان شروع می‌شود و بسته به تعداد روز و امکانات، ممکن است افزایش پیدا کند.

هزینه ویزای توریستی برای سفر به عمان

سفر به عمان بدون ویزا تا 14 روز برای ایرانیان امکان‌پذیر است. شما می‌توانید با پاسپورت دارای حداقل 6 ماه اعتبار، بدون ویزا به عمان سفر کنید. اما اگر قصد سفر به عمان برای زمان بیشتر را داشتید؛ باید حدود 26 ریال عمان تقریبا معادل با 4 میلیون تومان ایران، هزینه کنید تا ویزای توریستی برای 30 روز شما صادر گردد.

هزینه هتل در سفر به عمان

هزینه هر یک روز اقامت در هتل‌های عمان، بسته به انتخاب نوع هتل و سطح خدمات (2 ستاره تا 5 ستاره)، حدودا 7.5 تا 66 ریال عمان معادل حدود 1,100,000 تا 10,000,000 تومان به ازای هر یک روز است که البته برای هتل‌های لوکس‌تر ممکن است بیشتر هم باشد.

هزینه غذا در سفر به عمان

 اگر در نظر بگیریم که صبحانه با هتل باشد و ناهار و شام را در بیرون میل کنید؛ هزینه هر وعده بسته به اقتصادی تا لاکچری بودن آن، می‌تواند روزانه از 2 تا 60 ریال عمان معادل 300 هزار تومان تا 9 میلیون تومان هزینه در بر داشته باشد. 

هزینه غذاهای خیابانی هم حدودا از 0.5 تا 3 ریال عمان معادل حدودا 80 تا 500 هزار تومان هزینه در بر خواهد داشت. هزینه کافه هم بسته به سفارش شما مثلا برای کاپوچینو حدود 1.72 ریال عمان است که می‌تواند هزینه بیشتر تا حدود 3 یا 4 ریال عمان برای هر نفر را هم در برگیرد.

هزینه سفر به عمان آپدیت 2024

هزینه رفت‌وآمد در سفر به عمان

هزینه رفت‌وآمد شما در عمان، می‌تواند تاثیر به‌سزایی در هزینه سفر شما به این کشور بگذارد؛ هر کدام مزایا و معایب خود را دارند در ادامه حدود هزینه هر کدام از روش‌های رفت‌وآمد مختلف در عمان، آورده شده است تا متناسب با ترجیحات خود، نسبت به انتخاب هر یک تصمیم بگیرید.

هزینه رفت‌وآمد در عمان با اتوبوس

بلیت یک طرفه اتوبوس درون‌شهری عمان برای هر مسیر، حدود 0.5 ریال عمان هزینه دارد. 

هزینه رفت‌وآمد با تاکسی در عمان

هزینه تاکسی در عمان، با هزینه پایه برای ورودی تاکسی از 1 ریال عمان، شروع می‌شود و به ازای هر یک کیلومتر مسافت طی شده، بسته به نوع تاکسی درخواستی، هزینه‌ای حدودا 0.150 ریال تا 1 ریال عمان به مبلغ کرایه اضافه خواهد شد. در برخی موارد هزینه تاکسی در عمان، به‌صورت ساعتی محاسبه می‌شود که می‌تواند حدود 5 تا 11 ریال عمان برای هر ساعت، هزینه در بر گیرد.

البته در نظر داشته باشید که هزینه تاکسی عمان در شب، می‌تواند هزینه بیشتری برای شما داشته باشد.

هزینه رفت‌وآمد با خودروی اجاره‌ای در عمان

هزینه اجاره خودرو در عمان برای هر یک روز در اختیار داشتن، بسته به اقتصادی تا لوکس بودن خودرو، می‌تواند بین 9 تا 71 ریال عمان معادل 1,400,000 تا 10 میلیون تومان متغیر باشد.

در کشور عمان، اتوبوس‌ها فقط محدوده کمی از مسیرهای شهری را شامل می‌شوند و برای استفاده از اتوبوس‌ها باید به ایستگاه‌ها و تمامی آدرس‌های مورد نظر در عمان آگاهی داشته باشید که این کار برای مسافرانی که برای اولین بار به عمان سفر می‌کنند و تسلط بر مسیرها ندارند، دشوار است. همچنین به‌دلیل بالا بودن هزینه رفت‌وآمد با تاکسی برای چند ساعت یا به دفعات مکرر، هزینه کرایه تاکسی هم ممکن است، بخش زیادی از هزینه‌های سفر شما در عمان را در برگیرد. در نتیجه بهترین راه رفت‌وآمد در سفر به عمان، اجاره خودرو در عمان است؛ شما می‌توانید با پرداخت روزانه 9 ریال عمان، یک خودرو را برای یک شبانه‌روز کامل در اختیار داشته باشید و با داشتن یک اپ مسیریاب خوب، به هر جا که دوست داشتید با هزینه پایین‌تر، بروید.

هزینه تفریحات در سفر به عمان

هزینه تفریحات در عمان هم، بسته به ارزان یا لوکس بودن آن، متفاوت است. هزینه تفریحات ارزان در عمان، حدودا از 1 تا 5 ریال همان معادل 150 تا 800 هزار تومان است و هزینه تفریحات لوکس در عمان بسته به نوع آن، می‌تواند حدود 5.5 تا 1000 ریال عمان معادل از 830 هزار تومان تا 150 میلیون تومان باشد.

هزینه خرید در سفر به عمان

اگر در سفر به عمان، قصد خرید داشته باشید از سوغات گرفته تا کالا و پوشاک، می‌تواند حدودا 2 تا 500 ریال عمان معادل 300 تا 750 هزار تومان برای شما هزینه داشته باشد که البته این هزینه می‌تواند بیشتر هم بشود و تخمین آن تقریبا غیرقابل‌پیش‌بینی است.

سخن آخر

با در نظر گرفتن بودجه و ترجیحات خود در سفر به عمان، می‌توانید یک سفر اقتصادی تا لوکس رو برای خود رقم بزنید. با اطلاع از حدود هزینه‌های اصلی در سفر به عمان، برای اقامت در هتل، خوراک، تفریحات و رفت‌وآمد خود به‌ راحتی می‌توانید قبل از سفر، یک جمع‌بندی در مورد هزینه حدودی هر یک به دست آورید و برای هر قسمت از سفر خود، یک برنامه‌ریزی قبلی داشته باشید.

هزینه سفر به عمان آپدیت 2024

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]