پته: معرفی تفریحات و مقاصد خارجی ارزان در تابستان برای ایرانیان

پته: معرفی تفریحات و مقاصد خارجی ارزان در تابستان برای ایرانیان

سفر خارجی به برخی کشورها برای ایرانیان محبوبیت خاصی دارد. وجود تعطیلات تابستانه در کنار امکان سفر خارجی ارزان داشتن به بسیاری از مقاصد برای ایرانیان سبب شده تا بسیاری این فصل را برای رفتن به تعطیلات انتخاب کنند. در این مطلب به نقل از آژانس هواپیمایی پته به معرفی مقاصدی برای سفر خارجی ارزان برای سفر ایرانیان می پردازیم. ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

پته: معرفی تفریحات و مقاصد خارجی ارزان در تابستان برای ایرانیان

سفر خارجی ارزان برای ایرانیان در تابستان

برای ایرانیان سفر در ماه تیر تا خرداد به کشورهایی صورت می‌گیرد که چندین پارامتر را با هم داشته باشند. اول آنکه این کشورها نیاز به ویزا نداشته یا اخذ ویزای آنها کار مشکلی نباشد. دوم آنکه در این کشور حال و جشنواره ها و فستیوال های متنوع و پر تخفیفی وجود داشته باشد.

ایرانیان معمولا به مرکز کشورها می‌روند تا اوج شلوغی و تخفیفات مختلف را یک جا تجربه کنند. در ادامه به معرفی شهرهای محبوب ایرانیان برای سفر خارجی در تعطیلات تابستان می‌پردازیم.

استانبول

استانبول مقصد اصلی ایرانیان برای سفر در تابستان است. وجود فستیوال ها و جشنواره ها و تخفیفات فصلی آن را به یکی از گزینه های جذاب و ارزان سفری تبدیل می کند. همچنین وجود دو فرودگاه مجهز، چندین ایرلاین مختلف و عدم نیاز به ویزا، این امکان را به ایرانیان داده که سفری راحت به این شهر زیبا داشته باشند.

پته: معرفی تفریحات و مقاصد خارجی ارزان در تابستان برای ایرانیان

تفلیس

گرجستان با داشتن کلیساهای قدیمی و زیبا محل مناسبی برای آشنایی با فرهنگ های متفاوت است. عدم نیاز به ویزا و همچنین وجود بلیط هواپیما تهران تفلیس با ایرلاین‌های داخلی و ارزان باعث شده تا ایرانیان این شهر را به عنوان یکی از گزینه های جذاب برای سفری تابستانه انتخاب کنند.

ایروان

بدون شک ایروان، بهترین نقطه این کشور برای بازدید در تابستان است. کارشناسان پته (pateh) برای سفر در این فصل، صومعه هاقپات، مجسمه مادر ارمنستان، صومعه گغارد، کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر، کلیسای جامع سرکیس مقدس، صومعه تاتو و دژ‌اربونی ارمنستان را پیشنهاد می کنند.

بلیط هواپیما ایروان در این فصل نسبت به سایر فصول ارزان تر است و با تهیه بلیط به صورت چارتری یا لحظه آخری و از آژانس های هواپیمایی معتبر می توانید هزینه های سفر خود را به نحوه چشمگیری کاهش دهید.

پته: معرفی تفریحات و مقاصد خارجی ارزان در تابستان برای ایرانیان

دبی

دبی یکی از خلوت ترین روزهای خود را در فصول گرم تابستان می‌گذراند. این شهر که عروس خاورمیانه است در تابستان آب و هوایی گرم و خشک دارد. البته وجود امکانات رفاهی بی شمار در مرکز خرید و اقامتی و همچنین وسایل حمل و نقل عمومی باعث شده تا گردشگران و مردم عادی أصلا گرمای هوا را به صورتی محسوس إحساس نکنند. دبی به دلیل آب و هوای گرم تابستانی بلیط ارزانی برای سفر دارد و با وجودی که یکی از کشورهای گران قیمت همسایه برای سفر است اما تابستان با ارزانی قیمت و کاهش گردشگران به یک گزینه ارزان قیمت سفری برای گردشگران تبدیل می شود. دبی با برگزاری مراسمات مختلف در برج العرب و پارک های آبی و تفریحات ساحلی تجربه جالبی برای همه گردشگران جهان است. اخذ ویزای آسان و همچنین ایرلاین‌های معتبر داخلی و خارجی فراوان سفر به دبی را تسهیل کرده است. خرید ارزان بلیط هواپیما دبی، حراجی های گسترده و ... از عوامل جذابیت سفر به این شهر زیبا در تابستان هستند.

مالدیو

این شهر با وجود جزایر فراوان، یکی از زیباترین نقاط جهان برای بازدید است. توجه داشته باشید که خرید در این شهر با توجه به بالا بودن هزینه ها مقرون به صرفه نیست و سعی کنید در این فصل تنها به گشت و گذار در مالدیو بپردازید. جزیره باآتول، هول هوماله، ولیگاندو، گن، المثل و هوا‌فن هوشی معروف‌ترین جزایر مالدیو هستند که در کارشناسان پته سفر به آنها در تابستان را تجربه‌ای بی‌نظیر قلمداد کرده‌اند.

پته: معرفی تفریحات و مقاصد خارجی ارزان در تابستان برای ایرانیان

هند

اگر قصد سفر به سرزمین هفتاد و دو ملت را دارید، تابستان برای تجربه سفری ارزان بهترین زمان برای سفر است. وجود خط استوا بیشتر مناطق هند را گرم و خشک کرده است. برای کسی که عاشق هنر و معماری و دیدن فرهنگ‌های مختلف و غذاهای خیابانی است، سفر به هند در تابستان می‌تواند بسیار لذت بخش باشد. کارشناسان پته در کنار دیدن دهلی سفر به جاهای دیدنی بمبئی، آگرا، جیپور، گوا و کشمیر را هم توصیه می‌کنند.

تفریحات خارجی ارزان برای ایرانیان در تابستان

برای سفرهای خارجی ارزان، می‌توان به تفریحات و فعالیت‌های متنوعی پرداخت که هم اقتصادی باشند و هم لذت‌بخش. در زیر چند نمونه از تفریحات ارزان در مقاصد خارجی را معرفی می‌کنم:

1.   گردش در بازارهای محلی: بازارهای محلی در بسیاری از کشورها مثل ترکیه (بازار بزرگ استانبول)، تایلند (بازار شبانه چیانگ‌مای) و مراکش (بازار جامع مراکش) تجربه‌ای فرهنگی و اقتصادی هستند.

2.   گردش در طبیعت: پیاده‌روی و کوهنوردی در مناطق طبیعی زیبا مثل پارک‌های ملی تایلند، کوه‌های گرجستان و سواحل ویتنام معمولاً هزینه کمی دارد و مناظر زیبایی را به شما ارائه می‌دهند.

3.   بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی: موزه‌ها، معابد و آثار تاریخی در بسیاری از کشورها با هزینه‌های کمی قابل بازدید هستند. برای مثال، بازدید از معابد بانکوک یا کاخ‌های عثمانی در ترکیه.

4.   شرکت در فستیوال‌ها و جشنواره‌ها: شرکت در جشنواره‌ها و رویدادهای محلی می‌تواند تجربه‌ای منحصر به فرد و ارزان باشد. فستیوال‌های فرهنگی در گرجستان و جشنواره‌های محلی در ویتنام مثال‌هایی از این دسته هستند.

5.   گردش در شهر با دوچرخه یا پیاده: بسیاری از شهرهای اروپایی و آسیایی دارای مسیرهای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی مناسبی هستند که به شما اجازه می‌دهند تا با هزینه‌ای کم، شهر را کشف کنید.

6.   بازدید از پارک‌ها و باغ‌ها: پارک‌ها و باغ‌های عمومی معمولاً رایگان یا با هزینه‌ای کم قابل بازدید هستند. برای مثال، باغ‌های بوکیت بینتانگ در مالزی یا پارک‌های زیبا در بلغارستان.

7.   استفاده از حمل و نقل عمومی: استفاده از اتوبوس‌ها، مترو و قطارهای محلی به جای تاکسی و خودروهای شخصی می‌تواند به طور چشمگیری هزینه‌های حمل و نقل شما را کاهش دهد.

8.   شرکت در تورهای رایگان: بسیاری از شهرها تورهای پیاده‌روی رایگان ارائه می‌دهند که توسط افراد محلی یا داوطلبان برگزار می‌شود و شما را با جاذبه‌های شهر آشنا می‌کنند. برای مثال، تورهای رایگان پیاده‌روی در استانبول یا هانوی.

پته: معرفی تفریحات و مقاصد خارجی ارزان در تابستان برای ایرانیان

با بهره‌گیری از این فعالیت‌ها و تفریحات، می‌توانید از سفرهای خارجی خود لذت ببرید و همزمان هزینه‌ها را به حداقل برسانید.

کلام پایانی

در این مطلب به معرفی مقاصد خارجی ارزان در تابستان برای ایرانیان پرداختیم. تجربه شما از سفر در این ماه به به کشورهای یاد شده چه بوده است؟ نظرات خود را برایمان بنویسید.

پته: معرفی تفریحات و مقاصد خارجی ارزان در تابستان برای ایرانیان

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]