قوانین رانندگی دبی که در سفر باید بدانید

قوانین رانندگی دبی که در سفر باید بدانید

به‌طورکلی برای رانندگی در هر کشور نیازمند این هستید که قوانین و مقررات آن کشور را بدانید. قوانین دبی و جریمه هایشان نینسنگین هستند. از جمله قوانین رانندگی دبی این است که؛ رد شدن از چراغ قرمز، باعث 1 ماه توقیف ماشین میشود علاوه بر اینکه 1000 درهم جریمه و 12 امتیاز منفی برای شما خواهد داشت. حداقل جریمه ای که می‌پردازید مربوط به پارک‌کردن در محل غیرمجاز و 200 درهم است. در این مقاله میخواهیم قوانین و جریمه مربوط  به تخلف از هر کدام را بررسی کنیم

قوانین رانندگی دبی که در سفر باید بدانید

رانندگی در جاده‌ها و خیابان‌های دبی

 دبی یکی از بهترین زیرساخت‌های جاده‌ای در جهان را دارد بزرگراه‌ها و خیابان‌ها به بهترین شکل طراحی شده و نگه‌داری می‌شوند. رانندگی در دبی برای بسیاری از افراد به‌ویژه مسافران و تازه‌واردان تجربه‌ای جالب و هیجان‌انگیز است. در دبی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بسیار مهم است. دوربین های کنترل سرعت تخلفات رانندگی، به طور گسترده ای در جاده ها نصب شده اند و تخلفات به سرعت ثبت و جریمه ها اعمال می‌شود.

مدارک لازم برای رانندگی در دبی

·   داشتن گواهینامه بین المللی یا کشورهای مورد توافق با امارات

·   بیمه خودرو

·   مدارک ماشین

گواهینامه در سفر به دبی

 مسافران خارجی نیاز به گواهینامه رانندگی بین‌المللی دارند؛ اما کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، کشورهای اروپایی و چند کشور دیگر نیاز به گرفتن گواهینامه بین‌المللی ندارند. به‌طورکلی رانندگی بدون گواهینامه جرم است. حداقل سن مجاز برای اجازه رانندگی در دبی ۱۸ سال است جریمه نداشتن گواهینامه و مدارک مهمی مانند آن ۵۰۰ درهم است و ۱۲ نمره‌منفی دارد.

محدودیت سرعت در خیابان‌های دبی

 از جمله قوانین رانندگی دبی که مشخص هست و به‌وضوح اعلام شده است محدودیت سرعت است. در مناطق مسکونی سرعت مجاز بین ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت، در جاده‌های اصلی شهری ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت و در بزرگراه‌ها محدودیت سرعت بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت است. عبور از سرعت مجاز در جاده‌ها ۳۰۰ درهم جریمه دارد.

قوانین رانندگی دبی که در سفر باید بدانید

استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی در دبی

 استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی طبق قوانین رانندگی دبی جرم است و جریمه آن ۸۰۰ درهم است. تنها زمانی استفاده از تلفن همراه مجاز است که از هندزفری یا بلوتوث استفاده کنید در این صورت راننده نیازی به نگه‌داشتن تلفن در دست ندارد و می‌تواند روی رانندگی تمرکز کند.

قوانین رانندگی تحت تاثیر الکل در دبی

 در قوانین رانندگی دبی رانندگی پس از مصرف الکل ممنوع است و این کشور قوانین سفت و سختی در این باره دارد. حتی مقادیر کم الکل در خون می‌تواند منجر به دستگیری و جریمه‌های سنگین بشود. ۲۰ هزار درهم جریمه دارد و ۳۲ امتیاز منفی برای گواهینامه شما اضافه می‌شود غیر از آن خودرو شما توقیف می‌شود.

جایگاه افراد در سنین مختلف در ماشین هنگام رانندگی در دبی

 طبق قوانین رانندگی دبی کودکان بازه سنی ۴ تا ۸ سال باید از صندلی کودک استفاده کنند و کودکانی که سن کمتر از ۱۳ سال دارند نباید صندلی جلو بنشینند. در صورت عدم رعایت ۴۰۰ درهم جریمه می‌شوید. علاوه‌برآن کمربند ایمنی برای تمام سرنشینان الزامی بوده و جریمه عدم استفاده از آن ۵۰۰ درهم و ۴ نمره‌منفی است.

نکات مهم هنگام رانندگی در دبی

·   پارکینگ ها در دبی معمولا پولی هستند و پارک‌کردن در مکان های غیرمجاز جریمه دارد

·   خودروها باید به تجهیزات اضطراری مانند مثلث هشداردهنده و جک‌خودرو مجهز باشند.

·   با احترام به دیگر رانندگان و رعایت فاصله ایمن توجه داشته باشید.

·   دبی دارای دوربین های ترافیکی پیشرفته و حضور گسترده پلیس در جاده ها است و تخلفات به طور خودکار ثبت میشوند.

قوانین رانندگی دبی که در سفر باید بدانید

چند مورد جریمه‌های رانندگی در دبی

تخلفات

جریمه

امتیاز منفی

توفیق ماشین

بیرون انداختن زباله از ماشین

1000 درهم

-

-

بی‌توجهی به دستور پلیس

1000 درهم

-

-

رانندگی با ماشین ناسالم و پرسروصدا

2000 درهم

12 امتیاز منفی

1 ماه توقیف

رد شدن از چراغ قرمز

1000 درهم

23 امتیاز منفی

-

رانندگی خطرناک

2000 درهم

23 امتیاز منفی

-

جمع شدن در محل تصادف

1000 درهم

-

-

رانندگی با ماشین بدون پلاک

3000 درهم

23 امتیاز منفی

-

 

 

رانندگی در دبی چگونه است؟

رانندگی در دبی چگونه است؟

قوانین رانندگی در دبی در ابتدا ممکن است کمی ترسناک به نظر برسند؛ اما این قوانین دقیق و جریمه‌های سنگین، نظم و امنیت بالایی را در جاده‌ها ایجاد کرده‌اند و میزان تصادفات را به حداقل رسانده‌اند. بنابراین، نگران نباشید؛ رانندگی در این خیابان‌ها نه تنها ترسناک نیست بلکه تجربه‌ای لذت‌بخش و ایمن است.

اگر به عنوان مسافر یا گردشگر به دبی سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنم که به اجاره خودرو در دبی فکر کنید. با استفاده از خدمات اجاره خودرو، می‌توانید به راحتی در خیابان‌های زیبای این شهر رانندگی کنید و از آزادی عمل بیشتری برای گشت و گذار در جاذبه‌های مختلف دبی برخوردار شوید. اجاره خودرو در دبی گزینه‌های متنوعی از خودروهای اقتصادی تا لوکس را در اختیار شما قرار می‌دهد و این امکان را فراهم می‌کند تا دبی را به شکلی کامل‌تر و جذاب‌تر تجربه کنید.

کلام آخر

رانندگی در جاده ها و خیابان های دبی بسیار هیجان انگیز است اما نکته ای که باعث شده میزان تصادف و خرابی در این کشور پایین باشد احترام مردم به قوانین و مقررات، ثبت خودکار تخلفات و جریمه های سنگین است. برای مثال 20 هزار درهم جریمه رانندگی پس از مصرف الکل، باعث میشود شما هرگز سمت این کار نروید یا توقیف یک ماهه ماشین پس از صرفا رد شدن از چراغ قرمز، نیزهمین نتیجه را می‌دهد. همان طور که گفتیم رعایت قوانین رانندگی در دبی اهمیت زیادی دارد و در صورت تخلف و سرپیچی جریمه های سنگینی شامل حال شما میشود.

قوانین رانندگی دبی که در سفر باید بدانید

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]