بلیت اتوبوس حضوری، تلفنی یا اینترنتی

بلیت اتوبوس حضوری، تلفنی یا اینترنتی

سفر با اتوبوس برای کسانی که به تماشای جاده‌ها و مناظر اطرافش علاقمند هستند یک انتخاب بسیار خوب به نظر می‌رسد. همچنین اتوبوس‌ها نسبت به اتومبیل‌های شخصی ایمن‌تر هستند و نسبت به قطار هم شما را زودتر به مقصد می‌رسانند.

بلیت اتوبوس حضوری، تلفنی یا اینترنتی

همه این مزایا در کنار هم باعث شده است که بسیاری از افراد به سراغ خرید بلیت اتوبوس بروند و سفر با اتوبوس برایشان در اولویت بالاتری قرار داشته باشد. شما درحال‌حاضر می‌توانید بلیت را به‌صورت حضوری، تلفنی یا اینترنتی تهیه کنید. خرید بلیت با هر کدام از این شیوه‌ها مزایا و معایبی دارد که ما در ادامه این مطلب به‌طور مفصل درباره آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

خرید تلفنی یا حضوری بلیت اتوبوس

برخی از افراد به دلایل مختلف تمایلی به استفاده از خدمات آنلاین ندارند. این دسته از افراد می‌توانند از طریق شماره تلفن‌های شرکت‌های فعال در پایانه‌های مسافربری از وجود بلیت به مقصد موردنظرشان مطلع شوند. البته که این کار چندان هم آسان نیست زیرا در اکثر مواقع این شماره‌ها اشغال هستند یا آن‌طور که باید پاسخگویی شما نخواهند بود.

روش دیگر، خرید حضوری بلیت است. شما برای خرید حضوری باید کارت ملی و کارت بانکی خود را همراه داشته باشید و به یکی از باجه‌های فروش بلیت در پایانه‌های اتوبوس‌رانی مراجعه کنید. در این روش ممکن است ساعت‌ها در صف بمانید و در آخر هم نتوانید بلیت موردنظرتان را بخرید. عدم امکان انتخاب صندلی یا مقایسه بلیت‌های مختلف با یکدیگر هم از دیگر معایب خرید بلیت به‌صورت حضوری هستند.

بلیت اتوبوس حضوری، تلفنی یا اینترنتی

خرید اینترنتی بلیت اتوبوس

درحال‌حاضر سایت‌های معتبر زیادی وجود دارند که در زمینه فروش اینترنتی بلیت اتوبوس، قطار و هواپیما فعالیت می‌کنند. خرید اینترنتی بلیت از این سایت‌ها بسیار آسان است. برای خرید اینترنتی باید وارد سایت شوید، تاریخ و مقصد سفرتان را انتخاب کنید تا لیست از بلیت‌های اتوبوس‌های خالی برای شما به نمایش دربیاید. پس از آن می‌توانید متناسب با بودجه و امکانات موردنیازتان یک بلیت را انتخاب کنید. خرید اینترنتی بلیت مزایای زیادی دارد. برخی از مهم‌ترین مزایای این روش به شرح زیر هستند.

صرفه‌جویی در زمان

شما در کم‌تر از پنج دقیقه می‌توانید بلیت اتوبوس به مقصد هر شهری را به‌صورت اینترنتی بخرید. انجام چنین کاری با استفاده از روش‌های دیگر امکان‌پذیر نیست. در سایت‌های خرید اینترنتی بلیت امکان پرداخت آنلاین هزینه بلیت هم وجود دارد بنابراین شما با سرعت بالاتری می‌توانید در هر جایی بلیت موردنیازتان را رزرو کنید. این ویژگی بسیار خوب باعث شده است که افراد زیادی تمایل به خرید اینترنتی بلیت داشته باشند.

مقایسه قیمت بلیت‌ها

از دیگر مزیت‌های بسیار خوب خرید اینترنتی بلیت، امکان مقایسه قیمت‌ها است. شما می‌توانید قیمت بلیت‌ها را در سایت‌های مختلف با هم مقایسه کنید و در نهایت ارزان‌ترین بلیت را بخرید. البته شما باید در هنگام خرید بلیت به‌جز قیمت، به امکانات و ساعت حرکت هم توجه کنید. به‌عنوان‌مثال بلیت‌های اتوبوس‌های VIP همیشه گران‌تر هستند زیرا امکانات بیش‌تری را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. همچنین ساعت حرکت اتوبوس هم می‌تواند در قیمت‌گذاری بلیت‌ها مؤثر باشد. به‌عنوان‌مثال بلیت‌های اتوبوس‌هایی که فقط چند ساعت تا زمان حرکت آن‌ها باقی‌مانده است با قیمت ارزان‌تری به فروش می‌رسند.

امکان انتخاب صندلی

یکی از مهم‌ترین مزایای خرید اینترنتی بلیت اتوبوس، امکان انتخاب صندلی توسط خودتان است. در خرید حضوری شما چنین امکانی را ندارید؛ درحالی‌که نقشه صندلی‌های خالی اتوبوس در سایت‌های فروش بلیت به شما نشان داده می‌شود. شما قبل از خرید بلیت می‌توانید نقشه صندلی‌های خالی اتوبوس را ببینید و صندلی موردعلاقه‌تان را انتخاب کنید. این ویژگی برای افرادی که به‌صورت گروهی یا خانوادگی سفر می‌کنند، یک امتیاز بسیار خوب محسوب می‌شود.

بلیت اتوبوس حضوری، تلفنی یا اینترنتی

شرایط آسان‌تر استرداد بلیت

در گذشته افرادی که به‌صورت حضوری بلیت می‌خریدند مجبور بودند که برای کنسلی بلیت‌شان به باجه فروش بلیت در پایانه‌ها مراجعه کنند. درحال‌حاضر با خرید اینترنتی بلیت شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز بلیت خود را کنسل کنید البته که قوانین مختلفی برای استرداد بلیت در نظر گرفته شده است به همین دلیل شما باید قبل از خرید بلیت این قوانین را با دقت مطالعه کنید. گاهی اوقات امکان استرداد بلیت اتوبوس در زمان پیک سفرها وجود ندارد یا شامل جریمه بسیار زیادی می‌شود.

بلیت‌ اتوبوس را اینترنتی بخریم یا حضوری؟

درحال‌حاضر امکان خرید اینترنتی و خرید حضوری بلیت اتوبوس وجود دارد و شما می‌توانید متناسب با نیازها و شرایطتان از هر کدام از این روش‌ها برای خرید بلیت استفاده کنید. بااین‌حال به دلیل مزایای بیش‌تر خرید اینترنتی نسبت به خرید حضوری بلیت، ما به شما توصیه می‌کنیم که خرید اینترنتی را در اولویت قرار دهید. خرید اینترنتی بلیت به‌هیچ‌وجه کار دشواری نیست و شامل مراحل پیچیده و طولانی نمی‌شود. اگر تا به حال خرید اینترنتی بلیت را تجربه نکرده‌اید؛ ما به شما توصیه می‌کنیم که حداقل برای یک‌بار این شیوه خرید بلیت را امتحان کنید. به شما قول می‌دهیم که با یک‌بار خرید اینترنتی دیگر به سراغ خرید حضوری از باجه‌های فروش بلیت نخواهید رفت.

خرید بلیت اتوبوس با بهترین قیمت

هزینه‌های رفت‌وآمد بخش زیادی از بودجه سفر را به خود اختصاص می‌دهند به همین دلیل افراد زیادی خرید بلیت‌های ارزان اتوبوس را به سایر وسایل حمل‌ونقل ترجیح می‌دهند. شما می‌توانید بلیت انواع اتوبوس‌های بین‌شهری را به‌صورت اینترنتی از سایت‌های معتبری مانند علی بابا بخرید. در این سایت امکان خرید بلیت اتوبوس به مقصد شهرهای مختلف داخل کشور و برخی از شهرهای کشورهای خارجی وجود دارد.

بلیت اتوبوس حضوری، تلفنی یا اینترنتی

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]