14 مکان تاریخی برای بازدید در آنتالیا

14 مکان تاریخی برای بازدید در آنتالیا

آنتالیا مقصدی غنی از نظر مکان‌های دیدنی است . در ابتدای مکان های دیدنی آنتالیا ، مکان های تاریخی متعلق به فرهنگ های مختلف، مناطق طبیعی و خلیج های متشکل از آب های شفاف اولویت بازدید تمام مسافران مشتاق تور آنتالیا است.

مکان های تاریخی برای بازدید در آنتالیا

بلک، واقع در میان مناطق منحط آنتالیا، به عنوان زیستگاه بسیاری از تمدن ها مورد استفاده قرار گرفته است. که با زمین های حاصلخیز، مناطق سرسبز و دریاهایش در مرکز توجه توریست های تور ارزان آنتالیا قرار گرفته است.

14 مکان تاریخی برای بازدید در آنتالیا
  • شهر باستانی پرگه

شهر باستانی پرگه در منطقه آکسو آنتالیا واقع شده است. نام باستانی Perge، که در متون هیتی آمده است، "Parha" است و تحقیقات و کاوش های باستان شناسی که در سال 1946 آغاز شد، گذشته این شهر را آشکار می کند.کلان شهر که درخشان ترین دوره های خود را در دوره های هلنیستی، رومی و بیزانسی داشته است، شامل یک تئاتر، یک حمام، یک خیابان ستون دار، فواره کستروس، آگورا، یک کانال آب و استخر نیمفایون است.

  • شهر باستانی آسپندوس و تئاتر

شهر باستانی آسپندوس از قرن دهم به عنوان یک منطقه سکونتگاهی مورد استفاده قرار گرفته است. آسپندوس که زیستگاه بسیاری از تمدن ها با ویژگی های متفاوت از یکدیگر است، به یکی از بهترین نمادهای تور لحظه آخری آنتالیا تبدیل شده است. تئاتر و قنات های شهر باستانی آسپندوس که در زمان حمایت ایالت های مختلف بازسازی شدند و توانستند تا به امروز زنده بمانند، در فهرست میراث موقت یونسکو در سال 2015 گنجانده شده است.تئاتر عتیقه آسپندوس که دارای آکوستیک قوی است، با ظاهر چشمگیر و ظرفیت زیادش از جمله مکان های دیدنی بلک است.

  • شهر باستانی سیلیون

شهر باستانی سیلیون به دلیل موقعیت مکانی که دارد کیفیت بسیار بدیعی دارد. اطلاعات دقیقی در مورد سازه های شهر باستانی که درست بر روی تپه قرار دارد وجود ندارد. پیش بینی می شود با مطالعاتی که در سال های اخیر شروع شده، تاریخچه منطقه استقرار روشن شود. اعتقاد بر این است که شهر باستانی سیلیون که قدمت آن به 3000 سال قبل از میلاد می رسد، در طول جنگ تروا ساخته شده است.

  • پل آسپندوس

پل آسپندوس که در دوره رومی ساخته شده است بر روی رودخانه کوپروچای قرار دارد. اگرچه این پل که «پل قدیم» نیز نامیده می شود، در اثر زلزله در قرن سیزدهم فروریخت، اما دولت سلجوقی این پل را بر روی خرابه ها بازسازی کرد.این پل که آخرین بار بین سال های 1219 تا 1236 ساخته شد، 225 متر طول دارد. از شهر باستانی آسپندوس به وضوح می‌توانید پل آسپندوس را ببینید که به روی تردد وسایل نقلیه بسته است.

  • شهر باستانی پدنلیسوس

شهر باستانی Pednelissos که در دامنه کوه ساخته شده است، در لیست مکان های دیدنی تور آنتالیا برای علاقه مندان به تاریخ گنجانده شده است. درخشان ترین دوران شهر باستانی که سابقه هزاران ساله دارد را دوره هلنیستی می دانند.سازه ها و ویرانه های چشمگیری در منطقه سکونتگاهی وجود دارد که توسط باستان شناسان ایتالیایی در سال 1914 کشف شد.

تورهای آنتالیا به عنوان یک مقصد بسیار غنی از نظر مکان های دیدنی متمایز است . مناطق طبیعی آنتالیا که جایگاه مهمی در بین مکان های دیدنی آنتالیا دارند، با سازه های منحصر به فرد خود جلب توجه می کنند.

اینها از جمله مکان های طبیعی برای بازدید در آنتالیا هستند.

  • آبشار اوچانسو

آبشار اوچانسو که یکی از مکان های طبیعی دیدنی آنتالیا است، در منطقه سریک و در 57 کیلومتری مرکز شهر واقع شده است. دیگ غول پیکری به عرض 20 متر و عمق 2.5 متر در منطقه ریخته شدن آبشار در ارتفاع 400 متری از سطح دریا تشکیل شده است.این آبشار که به ویژه در فصول بهار و زمستان با شدت زیاد جریان دارد، در فصل تابستان ثابت‌تر می‌شود. آبشار Uçansu، واقع در جاده سنت پائولوس، به ویژه در مسیر علاقه مندان به کوه نوردی قرار دارد.

  • پارک ملی کوپرولو کانیون

دره کوپرولو با مساحت 366140 هکتار در 63 کیلومتری منطقه ماناوگات واقع شده است. دره کوپرولو که در سال 1973 به عنوان پارک ملی تعیین شد، با طول 14 کیلومتر در میان طولانی ترین دره های کشور قرار دارد.پارک ملی کوپرولو کانیون شامل رودخانه کوپروچای، شهر باستانی سلگه، معبد زئوس، معبد آرتمیس، پل اولوک، پل بوگروم، جنگل سرو 400 هکتاری، صخره های شیطان، مسیر سنت پل و همچنین بسیاری از مناطق طبیعی و گونه های جانوری خاص است.

  • غار زیتینتاش

غار زیتین تاش، واقع در مرزهای روستای آکباش در ناحیه سریک، یک مکان طبیعی با ساختاری دو طبقه است که از طول های مختلف تشکیل شده است. فضای داخلی غار به اتاق ها و تالارها تقسیم شده است. این غار که در سال 1997 کشف شد، با دمای بالا و هوای مرطوب، ساختار متفاوتی دارد و باید در لیست مکان های دیدنی تور آنتالیا باشد.

  • پناهگاه پرندگان بوغازکنت

پناهگاه پرندگان بوغازکنت در 8 کیلومتری منطقه سریک قرار دارد. 207 گونه مختلف پرنده در پناهگاه پرندگان وجود دارد. برخی از گونه های پرندگان در طول مهاجرت خود از این منطقه به عنوان نقطه استراحت استفاده می کنند و فضایی طبیعی با هماهنگی کامل آبی و سبز ارائه می دهند.

  • آبشار کورشونلو

آبشار Kurşunlu در جاده آنتالیا - ایسپارتا واقع شده و ارتفاع آن 18 متر است. کورشونلو که با آبشارهای کوچک ترکیب می شود، 7 برکه را تشکیل می دهد.آبشار کورشونلو ، واقع در یک دره 2 کیلومتری، به یک پارک رسمی تبدیل شد و در سال 1986 به روی بازدیدکنندگان باز شد. تراس های دیدنی، پارک کودکان، رستوران، پارکینگ، مسیرهای تفرجگاهی، آب آشامیدنی و توالت وجود دارد. حمل و نقل را می توان با اتوبوس و مینی بوس شهرداری انجام داد.

14 مکان تاریخی برای بازدید در آنتالیا

خلیج های دیدنی در آنتالیا

آنتالیا بلک، با خلیج های متعدد از جمله خلیج جنوا، اغلب توسط کسانی که به دنبال تعطیلات آرام هستند ترجیح داده می شود. خلیج‌های آنتالیا برای کسانی که می‌خواهند از آب‌های آرام و شفاف لذت ببرند، ایده‌آل است و با آب‌های گرم و بدون موج خود، تجربه شنای دلپذیری را ارائه می‌دهد. می توانید با قایق، شنا یا پیاده روی از دامنه ها به خلیج های آنتالیا برسید.

اینها محبوب ترین خلیج آنتالیا هستند و برای کسانی که قصد تعطیلات در آنتالیا را دارند باید از آن بازدید کنند.

  • خلیج فازلیس

خلیج Phaselis یکی از خلیج های آنتالیا با آب های نیلگون است که در شهر باستانی فازلیس واقع شده است. ورودی خلیج، جایی که می توانید هماهنگی چشمگیر تاریخ و طبیعت را ببینید، شارژ می شود. خلیجی که می توانید با کارت موزه یا پول نقد وارد آن شوید، از ساختاری آرام و آرام تشکیل شده است. فازلیس که توسط جنگل های کاج احاطه شده است شامل مناطق پیک نیک و کمپینگ است.این خلیج که از آب های گرم و بدون موج تشکیل شده است، هر روز هفته بین ساعت 09:00 تا 20:00 قابل دسترسی است.

14 مکان تاریخی برای بازدید در آنتالیا
  • خلیج کورسان

خلیج کورسان که هر ساله به مقصدی محبوب برای هزاران گردشگر تبدیل شده است، یکی از محبوب ترین خلیج های آنتالیا است. علاوه بر شنا و آفتاب گرفتن، یک توالت، دوش، و کابین تعویض در خلیج وجود دارد که می توانید در آن کمپ بزنید. با وسیله نقلیه شخصی یا تور قایق می توانید به خلیج کورسان برسید.

  • خلیج آندریا دوریا

خلیج آندریا دوریا ، که به نام دریاسالار آندریا دوریا نامگذاری شده است، با دریای شفاف خود که توسط فضای سبز احاطه شده است، منظره ای خیره کننده ارائه می دهد. همچنین می توانید فوک های مدیترانه ای را در خلیج ببینید که به عنوان زیستگاه Caretta Carettas خودنمایی می کند.

  • خلیج سازک

خلیج Sazak واقع در پارک ملی Beydağları Sahil با دریای فیروزه‌ای، فضای آرام و مناطق سرسبز قابل توجه است. خلیجی که در آن امکانات اجتماعی وجود ندارد، نقطه ارجح برای کسانی است که می خواهند استراحت کنند.

چه زمانی به بلک برویم؟

آنتالیا بلک با مناطق طبیعی و تاریخی خود توانسته توجه ها را به خود جلب کند. بلک که هر فصل مورد بازدید هزاران گردشگر داخلی و خارجی قرار می گیرد، یکی از شهرهایی است که به لطف آب و هوای مطبوعش در هر زمان از سال می توان از آن دیدن کرد.

اگر می خواهید از تعطیلات پر جنب و جوشی لذت ببرید که در آن می توانید از دریا و آفتاب لذت ببرید، می توانید فصل های بهار و تابستان را انتخاب کنید. برای کاوش آرام در منطقه و یک فرصت آرامش دلپذیر، فصل های پاییز و زمستان ایده آل هستند.

چگونه به بلک برویم؟

شما می توانید با مینی بوس و اتوبوس و همچنین با ماشین شخصی به بلک که در بزرگراه آنتالیا - مرسین واقع شده است برسید.

برای گذراندن تعطیلات بسیار راحت، در تور ترکیه می توانید با آژانس سفر ایمن در ارتباط باشید که جدا از تور های آنتالیا تور استانبول را نیز ارائه می دهد.

14 مکان تاریخی برای بازدید در آنتالیا

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]