درمان کمردرد با لیزر دیسک

درمان کمردرد با لیزر دیسک

لیزر دیسک کمر یکی از روش‌های نوین درمانی است که شما را از انجام بسیاری از عمل‌های جراحی برای درمان کمردرد بی نیاز کرده است.

امروزه متخصصین درد سعی بر این دارند که بیماران با روش‌های غیر تهاجمی یا حداقل تهاجمی درمان شوند و نیاز به عمل جراحی نداشته باشند.

این روش برای افرادی که از مشکلاتی از جمله فتق دیسک یا تنگی کانال نخاعی رنج می‌برند می‌تواند گزینه درمانی مناسبی باشد.

لیزر دیسک یکی از روش‌های درمانی با اثر بخشی بسیار بالایی است که رضایت مندی بالایی را از بیماران شاهد بوده‌ایم. در ادامه در خصوص این پروسه و روش درمانی بیشتر توضیح می‌دهیم.

درمان کمردرد با لیزر دیسک

پروسه لیزر دیسک کمر چگونه است؟

طی این روش درمانی قسمتی از دیسک که بیرون‌زده است بدون نیاز به هیچ اقدام تهاجمی و برشی با لیزر تبخیر می‌شود. پروب لیزر در بین مهره‌ها قرار گرفته می‌شود تا پروسه تبخیر انجام گیرد.

این روش درمانی بدون نیاز به دریافت داروی بیهوشی تنها با تزریق داروی بی حسی انجام می‌گیرد و در نتیجه بیمار عوارض ناشی از داروهای بیهوشی را تجربه نخواهد کرد.

بیمار پس از دریافت داروی بی حسی و داروی آرامبخش آماده شروع پروسه درمانی می‌شود. سپس با کمک تصویربرداری یا فلوروسکوپی یک سوزن به قسمت میانی دیسک وارد می‌شود و با تبخیر قسمت دیسک فتق شده، فشار وارد شده از روی عصب برداشته می‌شود و بیمار طبیعتا پس از درمان دردی را احساس نخواهد کرد.

تبخیر به این صورت انجام می‌گیرد که انرژی لیزر با کمک فیبر نوری جهت تبخیر دیسک بیرون زده مورد استفاده قرار می‌گیرد. همانطور که برای شما توضیح دادیم هیچ پروسه تهاجمی و برشی برای بیمار زده نمی‌شود، در نتیجه امکان آسیب به بافت‌های سالم اطراف وجود ندارد.

روند بهبودی پس از لیزر دیسک چگونه است؟

همانطور که در طول این مقاله برای شما تا به اینجا توضیح داده‌ایم متوجه شده‌اید، هیچ اقدام تهاجمی برای بیمار انجام نمی‌گیرد که نیاز به بهبودی طولانی پس از درمان داشته باشد.

از آنجایی که بیمار جراحت و خونریزی پس از درمان ندارد، پس از مدت کوتاهی بیماران روند بهبودی را پشت سر می‌گذارند.

معمولا بیماران می‌توانند تا کمتر از 6 هفته به بهبودی کامل دست پیدا کنند، در حالی که دیگر اقدامات تهاجمی مانند عمل جراحی باز بیمار باید تا چندین ماه مراقبت‌های لازم را انجام دهد تا به بهبود نسبی دست پیدا کند.

لیزر دیسک کمر چه مزایایی دارد؟

بارز ترین مزیتی که می‌توان برای این روش درمانی در نظر گرفت، عدم نیاز به برش‌های باز است و به صورت بسته انجام می‌گیرد.

با وجود اینکه این جراحی به صورت ایمن انجام می‌گیرد؛ اما برای همه افراد مناسب نیست. پزشک پس از بررسی شرایط بیمار در نهایت تصمیم می‌گیرد که آیا شرایط کافی برای انجام این پروسه درمانی را دارد یا خیر.

درمان کمردرد با لیزر دیسک

به طور مثال بیماری‌هایی مانند فتق دیسک کمر را می‌توان به روش‌های بسته درمان کرد؛ اما بیماری مانند دژنراتیو ستون فقرات نیاز به جراحی باز دارد. به‌طور کلی از مزایای لیزر دیسک کمر می‌توان به چنین مواردی اشاره کرد:

  • نیاز به عدم برش
  • خونریزی بسیار کمتر نسبت به جراحی باز
  • پروسه بهبودی سریع‌تر
  • انجام پروسه درمانی با بی حسی عمومی
  • بدون آسیب به بافت سالم
  • عدم نیاز به بستری بیمار
  • عدم آسیب به بافت سالم اطراف
  • پروسه درمان سریع‌تر از عمل جراحی باز

برای انجام لیزر دیسک باید به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

زمانی که دچار درد می‌شوید قطعا تجربه کرده‌اید که در فعالیت‌های روزانه شما اختلال ایجاد می‌شود. در این مواقع باید مشکل خود را به فرد متخصص بسپارید.

فوق تخصص درد بهترین پزشکی است که می‌تواند به صورت تخصصی مشکلات شما را مورد بررسی قرار دهد و با توجه به مشکلی که دارید بهترین روش درمانی بدون جراحی را به شما پیشنهاد دهد.

فتق دیسک کمر یکی از مشکلات شایعی است که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و توصیه می‌شود برای تسکین دردهای خود به متخصص درد مراجعه کنید تا با نوین‌ترین روش های درمانی تسکین پیدا کنید.

آیا این پروسه درمانی دردناک است؟

با وجود اینکه طی این درمان شما بیهوش نمی‌شوید؛ اما با بی حسی که برای شما انجام می‌شود شما هیچ دردی را با وجود آگاه بودن پروسه درمان متوجه نمی‌شوید.

همچنین پس از عمل از آنجایی که آسیب به بافت کمر وارد نشده است و اقدامی تهاجمی صورت نگرفته است، پس از اتمام درمان نیز درد نخواهید داشت.

درمان کمردرد با لیزر دیسک

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]