سوغاتی از دبی چی بگیریم؟ معرفی مناسب‌ترین سوغاتی‌های دبی

سوغاتی از دبی چی بگیریم؟ معرفی مناسب‌ترین سوغاتی‌های دبی

سوغاتی از دبی چی بگیریم؟ معرفی مناسب‌ترین سوغاتی‌های دبی

شهر دبی، یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگران ایرانی است که می‌خواهند تعطیلاتی شگفت‌انگیز را در یک شهر کاملا مدرن و هیجان‌انگیز سپری کنند. تعداد بی‌شماری از مراکز خرید در این شهر نیز باعث شده تا به پایتخت خرید خاورمیانه و حتی جهان تبدیل شود. پس در این شهر دغدغه‌ای برای خرید سوغاتی نخواهید داشت، تنها لازم است که انواع سوغاتی‌های خوب و جالب دبی را بشناسید تا یادگاری مناسب برای عزیزان خود تهیه کنید. در این مطلب در کنار شما هستیم تا با انواع سوغاتی‌های دبی آشنا شوید.

معرفی بهترین سوغاتی‌های دبی

سوغاتی از دبی چی بگیریم؟ معرفی مناسب‌ترین سوغاتی‌های دبی

دبی شهری مدرن اما با فرهنگی کهن و غنی است، به همین دلیل نیز سوغاتی‌های متنوعی از جمله، صنایع دستی، پوشاک و مواد غذایی دارد که در ادامه به معرفی مناسب‌ترین سوغاتی‌های دبی پرداخته‌ایم.

شکلات شتری، شکلاتی متفاوت با شیر شتر

بدون شک یکی از بهترین و ارزان‌ترین سوغاتی‌های دبی شکلات‌های ساخته شده از شیر شتر هستند که طعمی لذیذ و جالبی دارد. این شکلات‌ها به دلیل طعم متفاوت و خوشمزه‌ای که دارند، شهرتی جهانی پیدا کردند و به سوغات دبی تبدیل شدند. این شکلات‌ها از کاکائوی 70 درصد، خرما و شیر خالص شتر ساخته می‌شوند. از معروف‌ترین برندهای شکلات در دبی نیز می‌توان به شکلات میرزام، اشاره کرد.

خرمای عربی، رطب درجه یک خاورمیانه

هنگام خرید از امارات، چشم‌پوشی از خرید خرمای عربی و خرمای دبی بسیار دشوار است. این کشور یکی از بهترین نوع خرما را تولید می‌کند که باتل (Bateel)  نام دارد. درون خرماهای عربی را با انواع آجیل پر می‌کنند، به همین دلیل نیز قیمت آن‌ها از خرمای ساده بالاتر است و برای پذیرایی و یک سوغاتی بسیار مناسب هستند.

قهوه عربی، طعم اصیل دانه قهوه

مردم این شهر به پذیرایی مهمانان با قهوه معروف هستند. قهوه معروف عربی حاوی مقادیر بالایی کافئین است، از این رو یک سوغاتی ایده‌آل با قیمتی مناسب برای دوست‌داران قهوه محسوب می‌شود.

ادویه دبی

غذاهای عربی پر از ادویه های مختلف هستند، به همین دلیل ادویه نیز به یکی از سوغاتی‌های شهر دبی تبدیل شده است. ادویه یک سوغاتی ارزان محسوب می‌شود که در تمامی بازارها و نقاط دبی قابل خریداری است. اما برای حمل ادویه لازم است به استحکامِ بسته بندی آن توجه کنید تا در مسیر دچار مشکل نشوید.

عود و بخورات، رایحه‌ای سنتی از قلب دبی

عود و بخورات به عنوان یک نوع عطر طبیعی در کشور امارات شناخته می‌شود که از درختی به نام آگار به‌دست می‌آید. از این عصاره علاوه بر معطر کردن محیط، در هنگام سرماخوردگی نیز استفاده می‌شود و بسیار مفید است. این نوع عودها در شیشه‌های بسیار لوکس عرضه می‌شوند و از سوغاتی‌های گران دبی هستند.

عطر عربی، رایحه‌ای ماندگار

عطرهای عربی به دلیل گیاهی بودن و نداشتن الکل در جهان مشهور هستند و به یکی از سوغاتی‌های پرفروش دبی تبدیل شده‌اند. این نوع عطر قابل ترکیب است و جنسیتی نیز برای آن تعریف نشده. البته دبی، به جاعطری‌های خاص و زیبا نیز شهرت دارد که می‌توانید آن‌ها را نیز به عنوان سوغاتی تهیه نمایید.

مجسمه برج خلیفه، آسمان خراش دبی

برج خلیفه بلندترین و مشهورترین برج دبی است، به همین دلیل نیز مجسمه و ماکت‌های کوچک آن در جنس‌های مختلف، چوبی، فلزی و شیشه‌ای ساخته شده و به یکی از پرطرفدارترین سوغاتی‌های دبی تبدیل شده است.

قلیان عربی

طرفداران قلیان، قلیان و توتون اصل عربی را بهترین سوغات دبی می‌دانند. این نوع قلیان‌ها که به شیشا پایت شهرت دارند، دارای نقوشی بسیار زیبا هستند که هر شخصی را مجذوب می‌کند.

چراغ و فانوس‌های عربی، هنری زیبا از امارات

این نوع از چراغ و فانوس‌های زیبا که از جنس مس و قلع هستند، از طرح‌های زیبا و پیچیده و ملیله دوزی‌های منحصر به فرد ساخته شده‌اند و یک اثر هنری به شمار می‌روند.

سرویس چای‌خوری عربی

این نوع سرویس‌ها دارای نقوش سنتی خاص و زیبایی هستند، از این‌رو می‌توان از آن‌ها به عنوان یک اکسسوری تزئینی و یا یک وسیله‌ی پذیرایی استفاده کرد.

صنایع دستی بافته شده چوبی

این نوع سوغاتی دست ساز از برگ درختان نخل ساخته می‌شود. این هنر زیبا توسط زنان شکل می‌گیرد که به صورت زیرانداز، فرشینه، زیرلیوانی، زیر بشقابی و... به فروش می‌رسد.

ساعت شنی عربی

یکی دیگر از سوغاتی‌های ارزان این شهر، ساعت شنی است، که در اشکال متفاوت و با شن‌های رنگی زیبا ساخته شده است و می‌تواند هدیه‌ای ماندگار از دل شهر دبی باشد.

عبا و کفتان عربی، شکوه و زیبایی

عبا و کفتان عربی یک از مناسب‌ترین سوغاتی‌ها برای زنان است زیرا تنوع بالایی دارند و در دبی به دلیل هوای گرمی که دارد، این نوع پوشش از پارچه بسیار مرغوب و خنکی دوخته می‌شود. خرید این سوغاتی در زمانی که میزان بار بالایی دارید بسیار پیشنهاد می‌شود زیرا وزن سبکی دارد و جای زیادی نمی‌گیرد.

کفش سنتی عربی

کفش‌های سنتی زنانه و مردانه مختلفی در دبی وجود دارد که گزینه مناسبی برای سوغاتی هستند. این نوع کفش‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون تولید می‌شوند و برای استفاده در فصل گرما مناسب هستند.

شال پشمینه

این نوع شال ترکیبی از ابریشم و پشم بز است که با رنگ‌های چشم‌نوازی بافته می‌شود. این شال به دلیل جنسی که دارد بسیار گران است. بهتر است بدانید که یک شال پشمینه‌ی اصل به راحتی از میان یک انگشتر عبور می‌کند.

طلا و جواهرات دبی

جواهرات عربی به دلیل طراحی خاصی که دارند به یکی از سوغاتی‌های دبی تبدیل شده‌اند. در واقع طلا و جواهرات عربی گران‌ترین و باارزش‌ترین انواع سوغاتی دبی هستند. جالب است بدانید که طلا در این شهر قیمت مناسب‌تری نسبت سایر نقاط جهان دارد.

بهترین بازار دبی برای خرید سوغاتی کجاست؟

سوغاتی از دبی چی بگیریم؟ معرفی مناسب‌ترین سوغاتی‌های دبی

تعداد بسیار بالای مراکز خرید در دبی دغدغه‌ای برای خرید سوغاتی باقی نمی‌گذارد، اما بهتر است سراغ بهترین مراکز بروید تا در زمان خود صرفه‌جویی کنید و یک خرید لذت‌بخش را تجربه نمایید. با توجه به نظر گردشگران می‌توان گفت که، بازارهای سنتی سوق‌های دایره و نایف، مراکز خرید باشکوه و مدرنی مانند دبی مال و امارات مال از بهترین گزینه‌ها برای خرید سوغاتی هستند. البته ممکن است تفریحات متنوع این شهر به شما اجازه گشت‌وگذار برای خرید سوغاتی را ندهد و یا مایل باشید از ایران نیز این سوغاتی‌های زیبا را سفارش دهید تا از استفاده آن‌ها محروم نشوید. در این صورت به شما پیشنهاد می‌شود که با بهترین فروشگاه های اینترنتی دبی آشنا شوید تا خرید آنلاین لذت‌بخشی را تجربه نمایید.

میانگین قیمت سوغاتی در دبی چقدر است؟

قیمت سوغاتی دبی کاملا به کالای انتخابی شما وابسته است و می‌تواند از 50 درهم تا 100 هزار درهم متفاوت باشد. دبی شهری مدرن و لوکس است که تعداد سوغاتی‌های لوکس و خاص نیز در آن محدود نیست اما خرید آن به شما بستگی دارد. چنانچه می‌خواهید در کنار لذت بردن از مراکز تفریحی این شهر زیبا، لذت خرید سوغاتی ارزان را بچشید؛ توصیه می‌شود در زمان بلک فرایدی به دبی سفر کنید تا از تخفیفات بی‌نظیر این شهر در این تاریخ بهره‌مند شوید.

سوغاتی از دبی چی بگیریم؟ معرفی مناسب‌ترین سوغاتی‌های دبی

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]