شهر اروپایی در شمال ایران

شهر اروپایی در شمال ایران

چاف و چمخاله یکی از شهرهای استان گیلان است که در بخش مرکزی شهرستان لنگرود قرار دارد. چمخاله، نزدیکترین ساحل به لنگرود بوده و یکی از نقاط توریستی گیلان به شمار می‌آید.چمخاله در ۱۰ کیلومتری شرق لنگرود و ۲۰ کیلومتری شرق لاهیجان قرار دارد.
اکثر ساکنان چمخاله از لک‌های جلالوند و جاف استان کرمانشاه می‌باشند که گویش آنان لکی است. شغل اصلی مردم این شهر کشاورزی و صیادی می‌باشد و محصول کشاورزی این منطقه برنج و هندوانه است.
از مهم‌ترین ویژگی‌های شهر توریستی چاف و چمخاله ، استقرار بخش اعظم اراضی آن در کناره ساحل دریاست که بدان جلوه‌ای خاص و بدیع داده‌است. این شهر از دیر باز مورد استفاده و توجه گردشگران قرار داشته و بعد از شهرستان انزلی دومین قطب توریستی و ساحل فعال در خطه گیلان به شمار می‌رفته‌است.
ساحل چمخاله یکی از زیباترین و مجهزترین و همچنین کم خطرترین ساحل‌های موجود در کشور است که در سال ۱۳۹۰ نیز از جانب وزارت کشور به عنوان بهترین ساحل استان انتخاب گردید.
این ساحل یکی از سواحل قدیمی و زیبای منطقه است که قبل از انقلاب ۱۳۵۷ دارای پلاژها و ویلاهای بسیار زیبا و جالبی بوده که پس از انقلاب به تدریج از رونق آن کاسته شد. هم اکنون شهر چاف و چمخاله با داشتن چندین هتل، اقامتگاه و مهانپذیر، هر ساله پذیرای بسیار زیادی از مسافران می‌باشد.کی دیگر از عوامل معروفیت و زیبایی چمخاله رودخانه آن است که یکی از پرآب‌ترین رودهای کشور می‌باشد. عمق این رودخانه در بعضی از قسمت‌ها به ۶ متر هم می‌رسد و در زمان‌های نه چندان دور هم محل عبور و مرور کشتی‌های روسی و ایرانی بوده است.
از دیگر مراکز سیاحتی چمخاله می‌توان تالاب زیبا با پرندگان گوناگون و سواحل آرام و بکر آن را نام برد.
شهر اروپایی در شمال ایران
شهر اروپایی در شمال ایران
شهر اروپایی در شمال ایران
شهر اروپایی در شمال ایران

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]