مجسمه یادبود مده آ

مجسمه یادبود مده آ

مجسمه بنای یادبود مده آ (Medea statue) ، سمبلی است از شاهزاده ای از اساطیر یونانی که در شهر باتومی در کشور گرجستان واقع شده است.
در یکی از افسانه‌های یونان باستان پهلوانی بنام جیسون به دستور پادشاه به یک سفر به ظاهرا" غیر ممکن فرستاده میشود تا "پشم زرین" را از کولخیس (گرجستان کنونی) به یونان ببرد. جیسون با بزرگترین کشتی آن زمان، آرگو، به سرزمین کولخیس سفر میکند. پادشاه کولخیس، آیتس، که پشم زرین را پنهان کرده بود، دستیابی به آن را مشروط به انجام وظایفی میدانست: جیسون باید گاو وحشی که دارای نفس آتشین بود را رام کرده و با آن زمین را شخم میزد؛ سپس باید دندان‌های اژدها را در این زمین کاشته و با مردان جنگجوی زره پوشی که حاصل جوانه این دانه‌ها بودند نبرد میکرد و در آخر باید با اژدهای هوشیاری که از پشم زرین مراقبت می‌کرد روبرو میشد. جیسون تمام این وظایف را با کمک مدیا، دختره آیتس که عاشق او شده بود به اتمام رسانید. بعد از بدست آوردن پشم زرین، جیسون و مدیا از کولخیس گریختنه و با هم ازدواج میکنند.
این بنا برای زنده نگه داشتن این افسانه در شهر باتومی بر کرانه دریای سیاه ، در کشور گرجستان ساخته شده است. این میدان معروف با مجسمه مدئا (مدیا) که در حال تقدیم "پشم زرین" است آراسته شده.
شهردار باتومی در سال 2007 از این مجسمه که برای ساخت آن یک میلیون لاری هزینه شده بود رونمایی کرد و آنرا به مدیا، "شخصی که گرجستان را به اروپا نزدیکتر کرد" تقدیم کرد.
مجسمه یادبود مده آ
مجسمه یادبود مده آ
مجسمه یادبود مده آ
مجسمه یادبود مده آ

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]