چگونه در سفر عکسهای بهتری بگیریم؟!

چگونه در سفر عکسهای بهتری بگیریم؟!

1. عکاس نامحسوس باشید!
تا جایی که ممکن است لوازم کمی با خود حمل کنید و سعی کنید کیفی که برای دوربین خود انتخاب می‌کنید، چندان جلب توجه نکند، اگر در منطقه‌ای جرم خیز هستید، دوربین را دور گردن و شانه‌ی راست خود، زیر ژاکت خود قرار دهید، طوری که لنز به سمت بدنتان باشد، با این شیوه در کم‌ترین زمان می‌توانید با دوربین خود عکس بگیرید.
2. از چیزهایی عکس بگیرید که به آن‌ها علاقه دارید.
اگر تاج‌محل برایتان جالب نیست ولی دست‌فروش‌های خیابانی برایتان جالب است، از دست‌فروش‌ها عکس بگیرید. همیشه می‌توانید عکس‌های کلیشه‌ای را در کارت‌پستال فروشی و یا در اینترنت پیدا کنید، پس وقت خود را برای آن‌ها نگذارید. ماجراجو باشید، از افراد محلی اجازه بگیرید و از آن‌ها موقعی که مشغول کار خود هستند، عکس بگیرید، اگر به شما اجازه ندادند، به طرفی دیگر بروید، البته معمولاً به شما اجازه خواهند دارد و شما عکس‌هایی بهتر و شاید چند داستان هم خواهید داشت.
3. از آدم‌ها موقعی که دارند کاری انجام می‌دهند، عکس بگیرید.
از کسانی که آجر حمل می‌کند، در خیابان فوتبال بازی می‌کنند، ماهی می‌فروشند، شام می‌خورند و … عکس بگیرید و به مخاطبان خود نشان دهید که آن انسان‌ها چگونه زندگی می‌کنند. از آن‌ها نخواهید که ژست بگیرند، گاهی اوقات، پرتره‌ای در مقابل مکانی خاص قابل‌قبول است، اما بیش از آن برای سوژه و همچنین مخاطبان خسته‌کننده می‌شود.
4. نزدیک‌تر شوید!
اگر عکس‌هایتان خوب از آب درنمی‌آیند، شاید بهتر باشد کمی نزدیک‌تر شوید، زوم کنید و یا بهتر از آن، خودتان به سوژه نزدیک‌تر شوید و هر چیزی که در پشت سوژه‌ها قرار دارد و حواس مخاطب را پرت می‌کند را حذف کنید؛ اما خیلی هم نزدیک نشوید!
5.از نور روز استفاده کنید.
نور نقش مهمی در عکس‌های شما دارد، سعی کنید در طول روز عکس بگیرید، همچنین از هنگامی که خورشید در حال طلوع و یا غروب است هم استفاده کنید، زیرا در این زمان‌ها سوژه‌های به‌ظاهر معمولی می‌توانند فوق‌العاده شوند، برای عکاسی از مناظر و خیابان‌ها در این ساعت هم برنامه‌ریزی کنید. همچنین هوای بارانی و یا سایه‌ها و مه هم میتوانند در گرفتن عکسی زیبا به شما کمک کنند.
منبع:آسمونی
چگونه در سفر عکسهای بهتری بگیریم؟!
چگونه در سفر عکسهای بهتری بگیریم؟!
چگونه در سفر عکسهای بهتری بگیریم؟!

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]