منطقه شکار ممنوع مرداب استیل

منطقه شکار ممنوع مرداب استیل

از دیدنیهای طبیعی آستارا می‌توان به مرداب استیل واقع در ۵/۲ کیلومتری جاده تالش به آستارا در غرب جاده اصلی وجنوب ( غلام محله ) اشاره کرد.تالاب استیل یکی از تالاب‌های آب شیرین و دائمی ایران است که اکنون به عنوان منطقه شکار ممنوع استیل نیز شناخته می‌شود و تحت نظارت سازمان محیط زیست قرار دارد. به دلیل مجاورت با روستای عباس آباد آستارا، این تالاب به نام تالاب استیل عباس آباد نیز شناخته می‌شود.تالاب درختان شناور نام دیگری است که به دلیل وجود درختان توسکای قشلاقی شناور در آب تالاب، به آن نسبت داده می‌شود.وسعت این تالاب ۱۳۸ هکتار و عمق متوسط آن یک متر است. ذخیره آبی آن ۵/۱ میلیون متر مکعب است و تنها منبع آب تامین کننده ۴۰۰ هکتار شالیزار است. آب تالاب استیل از طریق چشمه‌های درون تالاب، نزولات جوی و ۴ نهری که از کوه‌های اطراف سرچشمه می‌گیرد تامین می‌شود و عمق تالاب در بازه کمتر از یک متر تا ۳ متر متغیر است.
اهمیت اکو توریستی این تالاب از جهت نزدیکی به جاده، تنوع چشم‌اندازهای طبیعی همچون کوهستان، جنگل و مزارع و کشتزارهای اطراف دو برابر می‌شود.
این منطقه به‌دلیل تجمع تعداد زیادی از پرندگان مهاجر به‌ویژه پرنده حمایت شده قو در سال ۱۳۷۲ پیرو درخواست‌های مکرر مردم آستارا منطقه شکار ممنوع اعلام گردید. در این سال بیش از ۳۰۰۰ قو از انواع گنگ و فریادکش تالاب استیل و مناطق همجوار آن را به‌عنوان زیستگاه زمستان گذرانی انتخاب نموده بودند.

منطقه شکار ممنوع مرداب استیل
منطقه شکار ممنوع مرداب استیل
منطقه شکار ممنوع مرداب استیل

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]