خانه هایی که در کمتر از ۷ ساعت نصب می‌شوند

خانه هایی که در کمتر از ۷ ساعت نصب می‌شوند

شرکتی استونیایی به نام کوداسما (Kodasema) دست به تولید خانه‌های کوچک پیش‌ساخته از جنس بتون زده است که در کمتر از ۷ ساعت سرهم و نصب می‌شوند و سپس به مکان مورد نظر انتقال داده می‌شوند. انتظار می‌رود در ابتدای عرضه به بازار، قیمت این خانه‌ها که کودا نامیده می‌شوند معادل ۱۱۱.۰۰۰ دلار (۳۴۱۹۱۳۳۰۰تومان) به اضافه‌ی هزینه‌ی حمل و نقل، باشد.
خانه‌های بتونی ساخت شرکت کوداسما ـ کودا ـ از تعدادی قطعات پیش‌ساخته‌ی جدا از هم تشکیل شده‌اند که پس از انتقال به مکان مورد نظر در کمتر از ۷ ساعت سرهم و نصب می‌شوند. برای ساخت این خانه‌ها تنها از ۹ مترمکعب بتون استفاده شده است. این خانه‌ها نیازی به شالوده ندارند و قابل نصب بر روی هر سطح مسطحی هستند.
اگر چه کودا را نمی‌توان به صورت آماده جابجا کرد اما می‌توان قطعات آن را به راحتی از هم باز کرد و انتقال داد. در صورتی که مالک خانه قصد جابجایی آن را داشته باشد، به یک جرثقیل، یک کامیون و حدود ۷ ساعت زمان نیاز دارد.
زیربنای این خانه‌ها ۳۰/۳ مترمربع است و بیشتر فضای خانه به اتاق نشیمن و آشپزخانه، در طبقه‌ی همکف، اختصاص داده شده است. علاوه بر این دو، توالت و حمام هم در بخش زیرین خانه قرار گرفته‌اند. پله‌های زیبای این خانه به اتاق خواب و اتاق رختشویی ختم می‌شوند.
شرکت کوداسما به دنبال ساخت خانه‌هایی محکم و البته کاربردی است. این خانه‌ها به شبکه‌ی آب، برق و فاضلاب متصل می‌شوند و پنجره‌‌‌های دوجداره و سقف خورشیدی آن‌ها هزینه‌های مصرفی را کاهش می‌دهند.
سیستم عایق این خانه‌ها به نظر راضی‌کننده می‌آید و در نتیجه سرد و گرم کردن خانه آسان خواهد بود.
شرکت سازنده قصد دارد مدل‌های دیگری از کودا برای استفاده به‌عنوان کلاس درس، کافه و اداره تولید کند. همچنین، در آینده، پکیجی از خانه و اسباب و لوازم درون آن ارائه خواهد داد.
انتظار می‌رود که فروش این خانه‌ها از سال آینده آغاز گردد
خانه هایی که در کمتر از ۷ ساعت نصب می‌شوند
خانه هایی که در کمتر از ۷ ساعت نصب می‌شوند
خانه هایی که در کمتر از ۷ ساعت نصب می‌شوند

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]