جنگل سنگ وارنا

جنگل سنگ وارنا

جنگل سنگی وارنا یا Pobiti Kamani یکی از زیباترین پدیده‌های طبیعی بلغارستان و اروپا است که در فاصله 18 کیلومتری از غرب شهر وارنا و در جاده قدیم وارنا- صوفیه واقع شده است. این جنگل پر است از درختان استوانه‌ای توپر و یا توخالی، مخروط‌هایی متقاطع، و بلوک‌هایی کوچک و بزرگ، که تک‌تک آنها از سنگ ساخته شده‌اند. ارتفاع این ستون‌ها بعضاً تا 6 متر هم می‌رسد و قطر آن‌ها از 0.5 تا 2.5 متر متغیر است.
تئوری‌های زیادی به بررسی علل پیدایش این پدیده پرداخته‌اند که باورپذیرترین آن‌ها این است که در حدود 50 میلیون سال پیش این سرزمین بخشی از بستر دریا بوده است و با آغاز عقب‌نشینی آب دریا خوردگی‌های صخره‌ها و شکل‌گیری سنگ‌های آهکی آنها نیز شروع‌شده است. جنگل سنگی در سال 1937 به‌عنوان اولین میراث طبیعی بلغارستان معرفی شده است.
جنگل سنگی در زمینی به مساحت 7 کیلومترمربع پراکنده شده است و به 7 گروه اصلی نیز تقسیم می‌شود که شناخته‌شده‌ترین و جذاب‌ترین آن‌ها گروه دیکیلتاش (Dikiltash Group) است. گروه دیکیلتاش شامل 300 ستون سنگی در اندازه‌های مختلف است که در زمینی به ابعاد 850 در 120 متر واقع‌شده‌اند. گروه استارشیمیرف که در نزدیکی دهکده‌ای به همین نام قرار دارد نیز یکی از پربازدید‌ترین گروه‌ها محسوب می‌شود. این گروه شامل 4 خوشه سنگی است که شامل ساختارهایی در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف است.
یکی از ستون‌های سنگی شبیه به فواره‌ای یخ‌زده است. اگر به‌خوبی از قوه تخیلتان استفاده کنید شیر،شتر، تخت سلطنت، و نگهبانان سنگی را نیز به‌خوبی تشخیص خواهید داد.
جنگل سنگ وارنا
جنگل سنگ وارنا
جنگل سنگ وارنا

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]