بزرگترین شهر جهان کجاست؟

بزرگترین شهر جهان کجاست؟

بزرگترین شهر از نظر وسعت توکیو در کشور ژاپن است که با داشتن وسعتی ۲٬۱۸۷٫۰۸ کیلومتر مربعی رکوردار در این زمینه می‌باشد. نام رسمی این شهر کلان شهر توکیو است و امروزه به عنوان پایتخت کشور ژاپن شناخته می‌شود. توکیو در شرق جزیره‌ی هونشوی قرار گرفته و جزئی از استان‌های ۴۷ گانه‌ی ژاپن است.
در سال‌های اولیه‌ی شکل گیری توکیو نامش ادو بود و دهکده‌ی ماهیگیری کوچکی به حساب می‌آمد. با گذشت زمان کم کم گسترش یافت تا جایی که در قرن ۱۸ میلادی تبدیل به یکی از بزرگترین شهرهای جهان شده بود. جالب است که بدانید توکیو بعد از شهرهای نیویورک و لندن بزرگترین پایتخت صنعتی جهان می‌باشد. این شهر بسیار مدرن می‌باشد و در هر قسمت از آن نشانه ای از تکنولوژی به چشم می‌خورد. سیستم فوق پیشرفته‌ی حمل و نقل عمومی و طراحی خیابان‌ها از ویژگی‌های توکیو محسوب می‌شود.
نام توکیو به ژاپنی به معنای پایتخت شرقی می‌باشد.
آب و هوای این شهر مرطوب و نیمه گرمسیری است و تابستان هایی گرم و زمستان هایی معتدل دارد. با توجه به پیشرفت‌های فرهنگی بشر در دنیای امروز ژاپن به خوبی توانسته سنت‌های غنی خود را حفظ کند و با شرایط فعلی آن‌ها را وفق دهد. به همین دلیل هر سال فستیوال‌های بزرگی برگزار می‌شود و در کنار نشان دادن فرهنگ و سنت‌ها مردم را نیز در کنار هم جمع می‌کنند.
بزرگترین شهر جهان کجاست؟
بزرگترین شهر جهان کجاست؟
بزرگترین شهر جهان کجاست؟
بزرگترین شهر جهان کجاست؟

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]