رونمایی و ثبت رکورد ملی بزرگترین شیرینی سنتی در بهشهر

رونمایی و ثبت رکورد ملی بزرگترین شیرینی سنتی در بهشهر

همایش رونمایی از بزرگترین شیرینی سنتی شب یلدا با عنوان"نصیری" همراه با ثبت رکورد ملی و هم‌چنین رونمایی از تمبر مخصوص نصیری و ثبت در موزه تمبر کشور و برنامه‌های بومی و محلی و نمایشگاه سنتی با حضور شهردار و شورای اسلامی شهر بهشهر و جمع کثیری از مردم در منطقه گردشگری غار هوتو بهشهر برگزار شد.
به گزارش ایسنا، شهردار بهشهر در این همایش، با بیان این‌که از شب یلدا و شب‌های طولانی زمستان باید برای صله رحم و دیدار از خویشاوندان، بزرگان خانواده و دوستان بهره جست، اظهار کرد: از برنامه‌های فرهنگی شهرداری و شورای شهر بهشهر معرفی آیین‌های سنتی و آثار باستانی و ابنیه تاریخی بهشهر است.
حمید آزموده گفت: بهشهر شهر تاریخ است و این عنوان را وجود ابنیه و آثار تاریخی بسیار در این شهر ثابت می‌کند و غار هوتو با قدمت 75 هزار ساله و آثار متعدد تاریخی دوران صفویه با قدمت 500 ساله و خلیج و شبه جزیره میانکاله که 27 دی ماه روز ملی میانکاله نام‌گذاری شده و بسیاری از آیین‌های سنتی و محصولات محلی از دارایی‌های ارزشمند بهشهر به عنوان اشرف البلاد مازندران است.
وی افزود: همه شهروندان و مسئولان باید همگام با هم سعی کنند مانند استان‌های کرمان، یزد و اصفهان؛ آیین و سنن بهشهر را به سراسر ایران و جهانگردان معرفی کنند و با توجه به این‌که مردم بهشهر از توان اقتصادی ضعیف و آمار بالای بیکاری برخوردار هستند برای رونق اقتصادی اشرف البلاد باید از داشته‌های تاریخی و فرهنگی این شهر استفاده کنیم و به همین دلیل اولویت اول رونق و توسعه گردشگری بهشهر است.
آزموده خاطرنشان کرد: همایش بزرگترین شیرینی سنتی نصیری و از این قبیل برنامه‌های فرهنگی می‌تواند بهانه‌ای برای معرفی بهشهر و جذب گردشگر و زمینه‌ساز اشتغال‌زایی و رفع بیکاری باشد.
شهردار بهشهر اظهار کرد: شیرینی نصیری از شلتوک برنج تهیه می‌شود و از شیرینی‌های بومی بهشهر برای مصرف در شب یلداست و ابداع کننده آن یک فرد بهشهری به نام آقای نصیری است که این شیرینی را به نام خود نام گذاری کرد.
به گزارش ایسنا، بزرگترین شیرینی سنتی شب یلدا با عنوان"نصیری" با 280 متر مربع، وزن 350 کیلوگرم و بیش از 3 هزار قطعه که 6 نفر به مدت 5 روز مشغول تهیه آن بودند در بهشهر به ثبت رکورد ملی رسید و هم چنین در این مراسم رونمایی از تمبر مخصوص نصیری و ثبت در موزه تمبر کشور با امضای یادگاری شهردار و شورای اسلامی شهر بهشهر و رئیس اداره پست شهرستان صورت گرفت که عکس و طراحی تمبر شیرینی نصیری توسط عکاس و هنرمند جوان بهشهری محمدرضا ضابط صورت گرفته است که این هنرمند عکس و طراحی تمبر میانکاله را در سال گذشته در کارنامه خود دارد.
رونمایی و ثبت رکورد ملی بزرگترین شیرینی سنتی در بهشهر

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]