شهر مینیاتوری هلند

شهر مینیاتوری هلند

وقتی نام کشور هلند را میشنویم ناخودآگاه پتروس فداکار, کفشهای چوبی معروف هلندی, آسیبهای بادی, لاله‌های کبود و پنیر Gouda به ذهن ما راه پیدا میکنند!
این کشور کوچک که همواره نبردی سخت با آبهای طغیانگر داشته است را میتوان مرکز سدسازی و آببندهای جهان دانست. کانالهای آبی بیشمار این کشور را به سرزمینی سبز و البته آبی تبدیل کرده است!
یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های توریستی هلند مادورودام است. حتی اگر تنها چند ساعت در هلند هستید توصیه میشود حتما از این شهر مینیاتوری زیبا دیدن کنید. زیرا با بازدید از آن تقریبا تمام هلند را خواهید دید!
مادورودام یک شهر مینیاتوری در Scheveningen شهر لاهه – پایتخت سیاسی هلند – است. مادورودام در واقع یک مدل با مقیاس ۱:۲۵ از تمامی ساختمانها و مکانهای معروف هلند است. این جاذبه توریستی بسیار دیدنی در سال ۱۹۵۲ ساخته شده و هر ساله گردشگران بسیار زیادی از آن بازدید میکنند.
این شهر منیاتوری نامش را از یک دانشجوی یهودی رشته حقوق با نام George Madura گرفته است که عضو نیروهای مقاومتی هلند در برابر نازی‌ها بود و در سال ۱۹۴۵ در یکی از اردوگاههای کار اجباری جان خود را بر اثر بیماری از دست داد.
در سال ۱۹۴۶ (یک سال پس از مرگش) به وی بالاترین و قدیمی‌ترین مدال شجاعت پادشاهی هلند (مدال شوالیه چهارم) اعطا شد و والدینش برای یادبود پسرشان هزینه احداث این شهر مینیاتوری را اهدا کردند.
در دوم ژوییه سال ۱۹۵۲, شاهزاده بئاتریکس توسط ملکه جولیانا به عنوان شهردار نمادین این شهر مینیاتوری منسوب شدو پس از تاجگذاری ملکه بئاتریکس, ۲۵ تن از دانش آموزان این منطقه به عنوان شهردار مادورودام تعیین شدند.
شهر مینیاتوری هلند
شهر مینیاتوری هلند
شهر مینیاتوری هلند
شهر مینیاتوری هلند
شهر مینیاتوری هلند

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]