گردشگری در اروپا

گردشگری در اروپا

شاید بتوان گفت سه تور گردشگری که طرفداران بسیاری دارد و همواره گردشگران را از سراسر دنیا به سمت خود میکشانند شامل سه کشور اسپانیا، ایتالیا و یونان می باشد. برای گردشگران ایرانی نیز بازدید از این سه کشور اروپایی از اهمیت خاصی برخوردار است. برای آشنایی مختصر با این کشورها در ادامه توضیحی کوتاه آورده شده است اما برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تورهای اروپا میتوانید به وب سایت آژانس آیشم مراجعه بفرمایید و یا با کارشناسان فروش ما تماس حاصل فرمایید.

تور اسپانیا

اسپانیا برای غذا، رقص فلامنکو، موسیقی و رقص، گاو بازی، هنر و ادبیات، معماری، میراث باستانی، جزایر، سواحل مدیترانه، میوه ها و سبزیجات و فوتبال شناخته شده است. اسپانیا، یا پادشاهی اسپانیا، یکی از دو کشور واقع در شبه جزیره ایبرین است. اسپانیا دارای خط ساحلی در اقیانوس اطلس در شمال و دریای مدیترانه در جنوب شرقی است. دارای مرز مشترک با آندورا، فرانسه، جبل الطارق، پرتغال و مراکش، همچنین مرزهای دریایی با الجزایر و ایتالیا را دارد. اسپانیا مساحتی به اندازه 505،992 کیلومتر مربع را به خود اختصاص داده و چهارمین کشور بزرگ اروپا و دومین کشور اروپای غربی است. دو برابر اندازه انگلیس، و یا کمی بیش از دو برابر اندازه ایالات متحده آمریکا اورگان است. اسپانیا دارای جمعیت 46.4 میلیون نفری (در سال 2016)، مادرید پایتخت آن و بارسلونا بزرگترین شهر آن، پایتخت کاتالونیا است. زبان رسمی و ملی اسپانیایی است، زبان های هماهنگ زبان های باسک، کاتالان و گالیسی است.

تور ایتالیا

ایتالیا با دار بودن تعداد 54 سایت میراث جهانی یونسکو، بیشتر از هر کشوری در فهرست میراث جهانی یونسکو دارای آثار ثبت شده است. کنوانسیون حفاظت از میراث فرهنگی و طبیعی جهان که توسط کنفرانس عمومی یونسکو در تاریخ 16 نوامبر 1972 تصویب شد، بیان می دارد که این سازمان نماینده رسمی این سایت ها است. هدف کنوانسیون شناسایی، مناطق و مکان هایی است که دارای ویژگی های منحصر به فرد هستند، با توجه به معیارهای دقیق، اهمیت خاصی در رابطه با فرهنگ، باستان شناسی، محیط زیست و یا چشم انداز دارند. سایت های میراث جهانی ایتالیا به خوبی شناخته شده اند. دولومیت؛ شهر ورونا؛ فرارا و دلتا رودخانه پو، مراکز تاریخی سان گیمینیانو، فلورانس و رم؛ ویلا هادریان و ویلا دیتسو در تیوولی؛ منطقه باستان شناسی Pompeii، Herculaneum و Torre Annunziata؛ Sassi Matera؛ ساحل آمالفی و جزایر ائولین جزو برخی از آن ها هستند.

تور یونان

یونان، یک کشور در دریای مدیترانه است که در قسمت جنوبی شبه جزیره بالکان در جنوب شرقی اروپا قرار دارد. جمهوری هلنیک (نام رسمی) از دو شبه جزیره اصلی و حدود هزار جزیره در اژه (شرق) و دریاهای ایونی (در غرب سرزمین اصلی) تشکیل شده است. این کشور با آلبانی، بلغارستان، ترکیه و جمهوری مقدونیه هم مرز است. یونان مرزهای دریایی با قبرس، مصر، ایتالیا و لیبی را در اختیار دارد. یونان با مساحت 132 هزار کیلومتر مربع، کمی بزرگتر از نصف اندازه انگلیس یا کمی کوچکتر از ایالت آلاباما است. جمعیت یونان حدود 11.5 میلیون نفر است. بزرگترین شهر و پایتخت ملی آن آتن است، در یونان با زبان یونانی (رسمی) و ترکی صحبت میشود. این کشور به سه منطقه جغرافیایی تقسیم می شود: سرزمین اصلی، جزایر، و پلوپونز، شبه جزیره جنوبی سرزمین اصلی. محدوده کوه Pindus در سرزمین اصلی شامل یکی از عمیق ترین دره های جهان، Vikos Gorge است که 3600 فوت عمق دارد. کوه المپیوس بلندترین کوه یونان در 9،570 فوت بالاتر از سطح دریا است. یونانیان باستان معتقد بودند که این خانه خدایان است. کوه المپیوس اولین پارک ملی در یونان بود.

گردشگری در اروپا

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]