قیمت بلیط قطار کدام شرکت ریلی ارزانتر است؟

قیمت بلیط قطار کدام شرکت ریلی ارزانتر است؟

قیمت بلیط قطار کدام شرکت ریلی ارزانتر است؟

خرید بلیط قطار ارزان گزینه‌ای است که هزینه‌های سفر شما را مقرون‌به‌صرفه می‌کند. شرکت‌های ریلی مختلفی در زمینه ارائه بلیط قطار برای سفر به شهرهای مختلف کشور فعالیت می‌کنند. معمولا نرخ بلیط به مقصد یکسان در شرکت‌های ریلی مختلف برابر یا حداقل نزدیک به هم است. اما گاهی قیمت بلیط شرکت‌های مختلف با هم فرق دارد. یعنی بعضی از شرکت‌ها بلیط‌های خود را با قیمت ارزانتری عرضه می‌کنند.

اینکه قیمت بلیط کدام شرکت ریلی ارزانتر است، در ادامه مشخص خواهد شد.

گرانترین و ارزانترین بلیط قطار

اینکه قیمت یک بلیط قطار ارزان باشد یا گران به موارد زیادی بستگی دارد. موثرتین عوامل موثر در قیمت بلیط قطار عبارتند از:

  • امکانات رفاهی: درواقع هرچه امکانات رفاهی شرکت ریلی مورد نظر بیشتر باشد، قیمت بلیطی که عرضه می‌کند نیز بیشتر است. این امکانات رفاهی شامل؛ امکانات پذیرایی، وجود تخت یا صندلی راحت، امکانات تفریحی و سرگرمی، وجود رستوران و کافی‌شاپ و کیفیت قطارها است.
  • سرعت حرکت قطار: همان طور که می‌دانید قطارهای سریع‌السیر با هزینه بالاتری نسبت به قطاهاری معمولی خدمات می‌دهند. درواقع سرعت حرکت یک عامل مهم در تعیین قیمت بلیط آن است.
  • گنجایش: معمولا قطارهایی که گنجایش بالایی دارند، خدمات خود را نیز با نرخ بیشتری ارائه می‌دهند. به این ترتیب قطارها با ظرفیت بالا به خوبی فروش رفته و با قیمت گرانتر عرضه می‌شوند.

 

نحوه رزرو بلیط ارزان قطار   

رزرو بلیط ارزان از طریق سایت‌های اینترنتی امکان‌پذیر است. در این روش شما به وبسایت شرکت ریلی موردنظر وارد شده، مقصد را مشخص کرده و بر اساس آن از بین گزینه‌های پیشنهادی یکی را انتخاب می‌کنید. همچنین تعیین ساعت و تاریخ دقیق بلیط بسیار مهم است.

نکته‌ای که اهمیت دارد این است که شما باید قبل از رزرو اینترنتی و ثبت قطعی خرید بلیط، اطلاعات موجود در آن را بررسی کنید. یعنی اطلاعاتی که در یک بلیط چاپ شده قطار وجود دارد، باید در رسید خرید اینترنتی آن نیز وجود داشته باشد. 

قیمت بلیط قطار کدام شرکت ریلی ارزانتر است؟

اطلاعاتی که باید هر بلیط قطار داشته باشد

هر بلیط قطار دارای یک کد رهگیری و  QRمنحصر به فرد است. همچنین اطلاعات سفر و نام و نام خوانوادگی مسافر نیز در این بلیط عنوان می‌شود.

شرکت ریلی عرضه‌کننده ارزانترین بلیط قطار

اگر می‌خواهید از منصفانه‌ترین قیمت‌ها در زمینه فروش بلیط قطار بهره ببرید، از خدمات شرکت علی‌بابا استفاده کنید. در این شرکت نرخ‌های مناسب و ارزان‌قیمت برای بلیط شهرها و کشورهای مختلف عرضه می‌شود. شرکت ما اولین شرکت ریلی ایرانی است که رزرو بلیط آنلاین را نیز برای شما ممکن کرده است. به این ترتیب می‌توانید با استفاده از خدمات این شرکت، ارزانترین بلیط‌ها را در کوتاهترین زمان ممکن خریداری کنید.

این مطلب را هم بخوانید: هزینه اجاره ویلا در کردان برای یک شب چقدر است؟

قیمت بلیط با قطار برای کودکان

همیشه هزینه بلیط انواع وسایل حمل‌ونقل برای کودکان ارزان‌تر از هزینه بلیط بزرگسالان است. در سفر با قطار نیز این قانون وجود دارد. در واقع هزینه سفر با قطار برای کودکانی که زیر 2 سال سن دارند، 10درصد هزینه سفر با قطار برای بزرگسالان است. در کودکان 2 تا 12 ساله نیز، هزینه قطار نصف بزرگسالان است.

قیمت بلیط قطار کدام شرکت ریلی ارزانتر است؟

نکته‌هایی برای کاهش هزینه‌های سفر با قطار

برای اینکه هزینه سفرتان بوسیله قطار ارزانتر از آنچه که انتظار دارید شود، بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

  • از امکانات اضافه چشم پوشی کنید. بلیط‌های VIP قطار گران‌تر از بلیط‌های معمولی هستند. از طرفی این نوع بلیط‌ها دارای مجموعه‌ای از خدمات رفاهی است که ضروری نیستند. پس در قدم اول بدانید که لازم است از بلیط‌های VIP برای سفر خود استفاده کنید.
  • گزینه بلیط کوپه‌ای قطار برای خانواده‌ها یک گزینه مقرون به صرفه است. شما می‌توانید با خرید بلیط یک کوپه قطار برای خود و خانواده‌تان، در هزینه‌های سفر با قطارتان صرفه‌جویی کنید. در واقع اگر قرار باشد برای تک تک افراد خانواده بلیط بگیرید، باید قیمت بالاتری را نسبت به هزینه اجاره یک کوپه پرداخت کنید.
  • توجه داشته باشید که شما نمی‌توانید بیشتر از ظرفیت هر کوپه را اشغال کنید. یعنی تعداد نفراتی که در هر کوپه قطار سوار می‌شوند، برابر با قانون قطار است. با این وجود همیشه این امکان وجود دارد که یک نفر اضافه از تعداد نفرات مجاز کوپه را در آن جای دهید. می‌توان از این گزینه برای ارزانتر شدن هزینه‌های سفر با قطار استفاده کنید.
  • بلیط را از طریق سایت اینترنتی شرکت ریلی دلخواه خریداری کنید. هزینه خرید اینترنتی بلیط خیلی کمتر از هزینه خرید حضوری است. در خرید حضوری شما باید مبلغی را نیز برای هزینه رفت و آمد به شرکت موردنظر در نظر بگیرید. اما این هزینه در خرید اینترنتی بلیط وجود ندارد. همچنین باید وقتی که برای رفت و آمد صرف می‌کنید را نیز در نظر بگیرید.  
  • معمولا گاهی اوقات بلیط‌ها در ساعات آخر قبل از سفر با قیمت کمتری به فروش می‌رسد. شما می‌توانید با برنامه‌ریزی دقیق نسبت به خرید این بلیط‌ها اقدام کنید.
  • اگر قصد کنسل کردن بلیطتان را دارید، باید تا ۶۰ دقیقه قبل از سفر این کار را انجام دهید. در غیراین‌صورت بدون اینکه از بلیط خود استفاده کرده باشید، لازم است هزینه آن را پرداخت کنید. البته اگر دیرتر از زمان ممکن قصد کنسل‌کردن بلیط خود را داشته باشید، لازم است به صورت حضوری به ایستگاه مراجعه کرده و اقدام کنید.  
  • گزینه‌های تخفیف‌دار شرکت‌های ریلی مختلف را بررسی کرده و از بین آنها بلیط تهیه کنید.
قیمت بلیط قطار کدام شرکت ریلی ارزانتر است؟

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]