تصاویر ایاصوفیه در پاییز

تصاویر ایاصوفیه در پاییز

تصاویر ایاصوفیه در پاییز

 قطب‌های گردشگری مهم دنیا در هر فصلی جذابیت‌های مخصوص به خود را برای شما به تصویر می‌کشند. به‌عنوان‌مثال شما با سفر به شمال کشور در فصل پاییز شاید دیگر نشاط و سرزندگی جنگل را نتوانید تجربه کنید، اما بدون شک هیچ‌وقت آرامش دل‌نواز آن را نخواهید دید. یا اینکه سفر به شهرها و کشورهای توریستی مهم دنیا مثل استانبول برای شما دیگر از هیجانات توریستی و شلوغی شهر دست می‌کشد و جلوه متفاوتی از شهر را به رخ می‌کشد. کافی است در قدم اول از قیمت بلیط استانبول به تهران مطلع شوید و سپس برای این جلوه گری متفاوت با ما همراه شوید. در ادامه قرار است در مورد یکی از بکرترین قطب‌های گردشگری دنیا یعنی ایاصوفیه با شما بیشتر بگویم کافی است همراه ما باشید تا قاب متفاوتی را از عکس‌های یادگاری خود به ثبت برسانید.

گردشگری در ایاصوفیه در فصل پاییز

نیازی نیست که خیلی هزینه زیادی را برای ثبت عکس‌های هنری خود با سفر به استانبول متحمل شوید. همین‌که شما به ایاصوفیه سری بزنید شاهد متفاوت‌ترین تصاویر در این قطب گردشگری خواهید بود. این زیبایی مضاعف خواهد شد اگر فصل پاییز را برای این امر خاطره‌انگیز دنبال کنید.

 ایاصوفیه چرا برای گردشگران بااهمیت است؟

در همین ابتدا برای اینکه درک بهتری از ایاصوفیه داشته باشید باید به شما بگویم که این مسجد برای کسانی که به استانبول سفر می‌کنند به‌عنوان یک نماد شناخته‌شده است. ترکیه مکان‌های توریستی و گردشگری بسیاری را برای مسافران خود فراهم کرده است اما تماشای ایاصوفیه هیچ‌وقت برای شما تکرار نخواهد شد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این بنای تاریخی در قرن ششم به‌عنوان هشتمین شگفتی جهان معرفی‌شده است. این مسجد بیش از 1400 سال قدمت دارد و یکی از بناهای تاریخی و قدیمی این کشور محسوب می‌شود. ازآنجایی‌که حوادث طبیعی نظیر زلزله و جنگ درگذر زمان قدری به آن آسیب رسانده است، اما همچنان پابرجا به زیبایی خود را به رخ می‌کشد. معماری منحصربه‌فرد این مسجد نه‌تنها در ترکیه که در جهان شهرت دارد. پس برای اینکه تصویر متمایزتری از آن را شاهد باشید بعد از کسب اطلاع از قیمت بلیط استانبول به تهران با ما همراه شوید.

تصاویر ایاصوفیه در پاییز

چرا باید ایاصوفیه را در فصل پاییز تماشا کرد؟

 همه شما به‌خوبی می‌دانید که فصل پاییز نه‌تنها در استانبول که در تمام دنیا مسافرت‌های برون‌مرزی و درون‌مرزی ریزش پیدا می‌کند. شاید اصلی‌ترین دلیل برای این مهم کاهش دمای هوا باشد که افراد را به خانه‌نشینی تشویق می‌کند. البته اگر از قیمت بلیط استانبول به تهران مطلع باشند چمدان‌های خود را برای این سفر سریع‌تر مهیا می‌کنند. بر همین اساس باید به شما بگویم برای تماشای مکان‌های تاریخی و منحصربه‌فرد هر شهری، بهترین گزینه برای شما مسافرت در ایامی است که سفرهای توریستی به آن منطقه گردشگری کاهش پیدا می‌کند. چراکه دیگر از شلوغی و هیجانات شهری خبری نیست و شهر جلوه دیگری را از خود برای شما به تصویر می‌کشد. به‌عنوان‌مثال شما با رفتن به مسجد ایاصوفیه به‌راحتی می‌توانید به‌دوراز هر گردشگر و توریستی که اصلی‌ترین هدفش از سفر به ترکیه بازدید از این مسجد است به تماشای آن بپردازید. این مهم را می‌توانید از نمای بیرونی تا نمای داخلی با ثبت عکس‌های منحصربه‌فرد و خاص برای خود متمایزتر جلوه دهید. جذابیت بسیار ویژه این بنای تاریخی سالانه عکسان و هنرمندان بسیاری را به‌قصد بازدید راهی این کشور می‌کند.

بهترین زمان و مکان برای عکاسی از ایاصوفیه

عکاس‌های حرفه‌ای به‌خوبی می‌دانند که در چه تایمی از شبانه‌روز در چه مناطقی برای عکاسی اقدام کنند تا عکس‌های ویژه‌تری را به تصویر بکشند. باید به شما بگویم که ایاصوفیه در فصل پاییز آن‌هم در غروب آفتاب حتی با چشم سر بدون لنز دوربین حسابی دلبری می‌کند. ترکیبی از یک نمای تاریخی کهن در غروب نارنجی‌رنگ فصل پاییز در انعکاسی از برگ‌های پاییزی خاص‌ترین‌ها را برای شما به تصویر می‌کشد. شما برای ثبت عکس‌های بهتر می‌توانید شکار لحظه‌های خود را از پشت آب نمای مسجد دنبال کنید. از سوی دیگر برای فضای داخلی در هر تایمی از روز می‌توانید برای عکاسی کردن اقدام کنید.  زمان اقامه نماز نباید دوربین به دست عکاسی کنید که این کار در این کشور ممنوع است.

تصاویر ایاصوفیه در پاییز

بخش‌های مطرح ایاصوفیه به‌قصد عکاسی

 از نمای داخلی مسجد ایاصوفیه تا بیرون این مسجد صد طرح و ایده برای شما به تصویر کشیده شده است. سطوح داخلی ساختمان با استفاده از سنگ مرمر و موزاییک‌های طلائی پوشیده شده است که در وصف حال آن هیچ نمی‌گنجد. در قدم‌های بعدی به شما گنبد مسجد ایاصوفیه موزاییک و نقاشی‌های ترسیم‌شده روی آن، محراب و منبر مسجد، اتاق سلطان، جایگاه اذان، درهای ایاصوفیه، لژ مخصوص ملکه، امفالیون، ستون آرزو، سرسرا بالا، کوزه مرمر، نوشته وایکینگی، سنگ‌قبر انریکو دونالدوو و مناره‌های و مقبره‌های مسجد ایاصوفیه را برای عکاسی کردن توصیه می‌کنیم. البته که چشم‌اندازه‌های بسیار خاصی را در این بنای باشکوه شما برای عکاسی در پیش رو خواهید داشت که کافی است با یک تغییر لوکیشن به موقعیت متمایزتری برای عکاسی کردن به آن دست پیدا کنید.

 کلام آخر در مورد ایاصوفیه در فصل پاییز

نه‌تنها سفر به استانبول در فصل پاییز برای شما باقیمت مقرون‌به‌صرفه تری از سوی شرکت‌های گردشگری و هواپیمایی دنبال می‌شود که شهر جلوه بهتری را از خود به شما نشان می‌دهد. به این خاطر که کاهش توریست و گردشگر سبب می‌شود تا شما موقعیت‌های بهتری را برای عکاسی و گردشگری داشته باشید. بر همین اساس در این مطلب سعی بر معرفی ایاصوفیه بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مسجد در استانبول را داشتیم تا اگر گذرتان در فصل پاییز به این مکان افتاد چشم‌انداز بهتری را در پیش روی خود داشته باشید.

تصاویر ایاصوفیه در پاییز

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]