سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا چیست؟

سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا چیست؟

مهاجرت به کانادا به روش های مختلفی قابل انجام می باشد. برخی روش های مهاجرت نیاز به زمان بسیاری دارد تا به درخواست متقاضی رسیدگی شده و جواب ویزا ارسال شود. به همین خاطر برخی متقاضیان دنبال راهی هستند که آن ها را سریه تر به هدف نزدیک کند. در این متن قصد داریم به سریع ترین راه های مهاجرت به کانادا پرداخته و شما عزیزان را بیشتر با این روش ها آشنا نماییم. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا چیست؟

سریع ترین راه های مهاجرت به کانادا؛ روش های آسان و سریع برای مهاجرت به کانادا

در این قسمت می خواهیم 4 روش سریع مهاجرت به کانادا را به شما عزیزان معرفی کنیم:

سیستم Express Entry

این سیستم بدون شک یکی از سریع ترین روش های مهاجرت به کاناداست و مختص کارگران ماهر می باشد. مدت زمان صدور و اخذ ویزای کانادا از این طریق از زمان درخواست به طور میانگین 6 ماه طول می کشد. درخواست ویزای اکسپرس اینتری به صورت آنلاین قابل انجام بوده و برای کلیه افراد از سراسر دنیا قابل دسترس می باشد. همچنین برنامه های مهاجرت فدرال از طریق سه برنامه مختلف براساس سن، مهارت زبان،سطح تحصیلات و سوابق کاری دسته بندی شده و متقاضیان می توانند با توجه به شرایط خود یکی از ان ها را انتخاب نمایند.

  • برنامه کارگر ماهر فدرال (FSWP)
  • برنامه معاملات ماهر فدرال (FSTP)
  • کلاس تجربه کانادایی (CEC)

یکی از ویژگی های سیستم اکسپرس اینتری این است که در طول سال متقاضی فقط یکبار می تواند با ایجاد یک پروفایل آنلاین در قرعه کشی شرکت کند و برحسب مهارت های خود امتیاز کسب کند. این قرعه کشی نیز هر دو هفته یکبار انجام شده و ممکن است برنده خوش شانس آن شما باشید.

  • نکته: توجه داشته باشید اگر پیشنهاد شغلی دارید و برایتان امکان پذیر نیست که سریعا وارد کانادا شوید، می توانید از طریق یکی از روش های برنامه نامزد استانی کانادا اقدام نمایید که مرتبط با Express Entry می باشد. به این ترتیب زمان درخواست خود را به یک سوم کاهش داده و علاوه بر آن ویزای خود را طی شش ماه دریافت می کنید.

پروژه پایلوت آتلانتیک (AIP)

این روش به عنوان دومین راه سریع مهاجرت به کانادا می باشد. زمان پردازش و صدور ویزای متقاضیان از طریق پروژه آتلانتیک ( نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور و جزیره پرنس ادوارد) نیز 6 ماه طول می کشد. همچنین این اواخر مراحل درخواست خود را از طریق برنامه های انلاین مجاز کرده است. جهت استفاده از این روش مهاجرتی سه برنامه طراحی شده است:

  • برنامه تحصیلات تکمیلی بین‌المللی آتلانتیک
  • برنامه ماهر آتلانتیک
  • برنامه ماهر آتلانتیک
سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا چیست؟

برنامه نامزدهای استانی بریتیش کلمبیا (BC PNP)

11 استان از 13 استان کشور کانادا برنامه های نامزدی استانی مخصوص خود را دارند و هریک نیز مانند جریان اکسپرس اینتری دارای زمان رسیدگی 6 ماهه هستند. در این بین یک استان وجود دارد که جهش بیشتری نسبت به سایر استان ها داشته و درخواست ویزای متقاضیان را 2 الی 3 ماهه مورد بررسی قرار می دهد. این زمان نصف مدت زمان پردازش درخواست ها در Express Entry می باشد. دلیل آن هم پورتال برنامه انلاین است که بیشتر استان ها از آن برخوردار نیستند.

این برنامه این امکان را برای استان ها فراهم می کند که افرادی را که نقش موثری در اقتصاد منطقه دارند جهت دریافت اقامت دائم معرفی کنند. این انتخاب براساس معیارهای مختلفی صورت می گیرد. در برخی استان ها هدف مشاغل خاص با تقاضای بالا بوده و در برخی مناطق نیز متقاضیانی که سابقه کار قبلی دارند انتخاب می شوند.

این برنامه اغلب با سیستم اکسپرس اینتری کار می کند. درخواست ویزا در برنامه نامزدهای استانی بریتیش کلمبیا یا PNP از راه های جریان پیوند غیراکسپرس اینتری به روش کاغذی قابل انجام بوده و 15 تا 19 ماه نیز به طول می انجامد. در حالت کلی این روش فرایند منظم تری نسبت به اکپسرس اینتری دارد.

برنامه استعدادیابی جهانی؛ مجوز کار موقت

شاید ابتدا با خود فکر کنید که امکان پذیرفته شدن در این طرح را ندارید. زیرا از نظر فنی مهارت بالایی نداشته و در زمینه های خاص هم از خلاقیت کافی برخوردار نیستید. در این مواقع همواره یک ماده و تبصره ای وجود دارد. شما با توجه به ملیت و کشوری که از آن درخواست می دهید باید تایم 4 تا 6 ماهه را جهت گرفتن مجوز کار موقت در نظر بگیرید. پس از آن نیز با کسب تجربه و سابقه کاری کمتر از 6 ماه نیز در یکی از رشته های کشاورزی، بهداشت و راننده کامیون می توانید از طریق برنامه ساسکاچوان جهت اخذ اقامت دائم کانادا اقدام نمایید.

  • گزینه های دیگر نیز مانند کلاس تجربه کانادایی وجود دارد که به وسیله Express Entry اداره می شود. در صورتی که متقاضی از شرایط لازم برخوردار باشد جهت درخواست اقامت دائم به یک سال سابقه کار کانادایی نیز نیاز دارد.
  • نکته دیگر اینکه اگر شما یک متخصص حرفه ای و کاربلد در زمینه کاری خود هستید و حداقل 5 سال سابقه کار دارید می توانید از کارفرمای خود بخواهید از طریق استعدادیابی جهانی شرایط شما را بررسی کند. زمان رسیدگی به درخواست شما در این روش در کمترین زمان ممکن یعنی طی دو هفته انجام خواهد شد.
سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا چیست؟

روش های دیگر مهاجرت به کانادا

برای اینکه بتوانید فرایند مهاجرت خود به کانادا را هر چه سریع تر پیش ببرید به نکات زیر توجه کنید:

  • با توجه به شرایط خود برنامه مناسبی را انتخاب کنید که زمان پردازش کمتری داشته باشد.
  • مراحل درخواست و ثبت اطلاعات خود را با دقت انجام دهید تا در رسیدگی به درخواست شما دچار تاخیر نشود.
  • مدارک مورد نیاز را با دقت جمع اوری و ارسال نمایید.
  • به طور منظم مراحل درخواست خود را پیگیری کنید و در صورت سوال مقامات فوری پاسخ ان ها  را بدهید.

جمع بندی

به طور کلی مهاجرت به کانادا آسان نیست و پیچیدگی ها و مراحل زیادی را به همراه دارد. این مراحل باید به صورت موفقیت آمیز توسط متقاضی طی شود. این فرایند ممکن است چند ماه حتی چند سال نیز طول بکشد اما با اطلاع و آگاهی از سایر روش های موجود می توانید گزینه های بیشتری را بررسی کرده و شانس خود را امتحان نمایید.

همچنین از طریق مشورت با کارشناسان مهاجرتی مجرب می توانید این پروسه را در سریع ترین زمان و حداقل هزینه به انجام برسانید. مشاور مهاجرت به کانادا به شما کمک می کند با بررسی شرایط مختلف مهاجرتی و باتوجه به شرایط خود بهترین مسیر را برای رسیدن به کانادا انتخاب نمایید.

سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا چیست؟

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]