جذاب‌ترین موقعیت‌های مهاجرتی کشور کانادا در سال 2024 برای ایرانیان

جذاب‌ترین موقعیت‌های مهاجرتی کشور کانادا در سال 2024 برای ایرانیان

کشور کانادا یکی از جذاب ترین کشور ها برای مهاجرت و زندگی است. این کشور پهناور سال هاست که مقصد اصلی مهاجران از سراسر جهان بوده است. جالب است بدانید که کانادا در سال های اخیر نزدیک به ۴۰۰ هزار متقاضی مهاجرت رادر کشورش پذیرش کرده است. همین امر نیز موجب‌ محبوبیت کانادا نزد متقاضیان مهاجرت شده است. علاوه بر این ‌وجود فرصت های شغلی فراوان، شرایط زندگی مناسب و از همه مهم تر دروازه ورود به آمریکا از مزایای مهاجرت به این کشور پهناور می باشد. سیاست های خارجی این کشور موجب شده تعداد مهاجران و متقاضیان در سال های بعد به شدت زیاد شود. حال در این مقاله قصد داریم تا به بررسی روش های جدید و جذاب کانادا در سال های اخیر بپردازیم.

جذاب‌ترین موقعیت‌های مهاجرتی کشور کانادا در سال 2024 برای ایرانیان

روش های  مهاجرت به کانادا

روش های متنوعی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که محبوب ترین آن ویزای استارت آپ کانادا و ویزای توریستی کانادا است. این دو روش از محبوب ترین روش های مهاجرت به این کشور هستند که متقاضیان زیادی دارند. از دیگر روش های مهاجرت به کانادا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·   مهاجرت تحصیلی  به کانادا

·   مهاجرت کاری به کانادا

·   ثبت شرکت  در کانادا

·   اکسپرس اینترس

·   سرمایه گذاری

·   پناهندگی 

·   استارت آپ 

·   ازدواج 

هر یک از روش های ذکر شده دارای شرایط منحصر به خود هستند و متقاضیان باید قبل از هر اقدامی ابتدا باید شرایط شان را بررسی کنند. 

مهاجرت از طریق تحصیل به این کشور شرایط راحتتری را برای متقاضیان داراست. تنها کافیست که دارای مدرک زبان آیلتس در حد نمره ۶.۵ الی ۷ باشید. البته این کشور هزینه های تحصیلی بالایی را برای مهاجرت تحصیلی به کانادا دریافت می کند و همین امر موجب شده است که اکثر متقاضیان به دنبال اخذ بورسیه های تحصیلی از دانشگاه های این کشور باشند. 

مهاجرت کاری به کانادا نیز دارای شرایط راحتتر و کم هزینه تری نسبت به مهاجرت تحصیلی است. بدین صورت که شما تنها با اخذ جاب آفر از کارفرمای کانادایی به راحتی به این کشور می توانید مهاجرت کنید. البته روش راحتتری که امروزه کشور کانادا به متقاضیان ارائه کرده است، اخذ ویزای توریستی می باشد. با اخذ این نوع ویزا شما می توانید به کانادا مهاجرت کرده و به دنبال کار در این کشور بگردید. همچنین پس از پیدا کردن کار می توانید ویزای خود را به ویزای ورک پرمیت تبدیل کنید. امروزه این روش از آسان ترین و کم هزینه ترین روش های مهاجرتی کانادا به حساب می آید.    

جذاب‌ترین موقعیت‌های مهاجرتی کشور کانادا در سال 2024 برای ایرانیان

شرایط و هزینه مهاجرت به کانادا

هر روشی را که برای مهاجرت به کانادا انتخاب کنید باید شرایط آن را به صورت کامل مطالعه نمایید. شرایط مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ و ثبت شرکت برای متقاضیان بسیار ساده می باشد؛ چرا که نه نیازی به مدرک زبان دارد و نه مدرک تحصیلی دکتری یا ارشد. به همین خاطر از راحتترین روش های مهاجرت به کانادا به حساب می آید. 

شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا نیز تنها با داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی و مدارک تحصیلی امکان پذیر می باشد. در صورتی که شما گپ تحصیلی بالایی برای ادامه تحصیلات داشته باشید، قادر به اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور نیستید. 

شرایط مهاجرت از طریق ازدواج نیز با وجود سادگی اما بسیار پیچیده است و در صورتی که این ازدواج سوری باشد، کشور کانادا برای شما تخلف ثبت کرده و امکان دیپورت به کشورتان بالا می رود. 

شرایط مهاجرت از طریق خرید ملک نیز کمی پیچیده است و از این طریق کانادا به شما اقامت دائم نمی دهد. جهت اخذ اقامت دائم برای خود و خانواده تان می توانید از طریق ثبت شرکت و یا استارت آپ اقدامات لازم را انجام دهید. 

شرایط مهاجرت از طریق پناهندگی نیز به هیچ عنوان توصیه نمی شود؛ چرا که جان و مال متقاضیان را به خطر انداخته و ممکن است پیامد های ناگواری را برای آنان به همراه داشته باشد. 

بهتر است قبل از هر اقدامی برای مهاجرت به کانادا ابتدا شرایط تان را با وکیل و مشاوران مهاجرتی بررسی کنید و بهترین روشی که مناسب شرایط شماست را انتخاب نمایید. با این وجود ریسک ویزا تان پایین آمده و میتوانید مراحل اخذ ویزا را به راحتی انجام دهید.

شرایط مهاجرت از طریق اسکپرس اینترس نیز بدین صورت است که متقاضی بر اساس امتیازبندی طراحی شده در جدول امتیاز بندی باید حداقل امتیازی را کسب کن تا بتواند به راحتی ویزای کاری و اقامت موقت این کشور را دریافت نماید. این روش یکی از سریع ترین و راحتترین روش های مهاجرت به کانادا است. افرادی که دارای مهارت و تخصص کافی و همچنین سابقه کاری هستند می توانند از این طریق اقدامات لازم برای اخذ ویزا را انجام دهند. 

برای ایرانیان تنها داشتن مدرک تحصیلی، مدارک شغلی و تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی برای اخذ حداقل امتیاز کفایت می کند. البته برای اقدام از طریق این روش شما باید با وکیل مهاجرتی کانادا مشورت نمایید.

هزینه های مهاجرت به این کشور بسته به شرایط  و روش انتخابی شما می باشد. عموما مهاجرت از طریق ثبت شرکت و سرمایه گذاری از روش های پر هزینه مهاجرت هستند. همچنین مهاجرت تحصیلی نیز دارای هزینه بالاییست اما با اخذ بورسیه می توان هزینه های آن را کاهش داد. ارزان ترین روش مهاجرت به مانادا از طریق اخذ ویژا توریستی و مهاجرت کاری است.

سخن پایانی

در انتهای این مقاله باید بگوییم روش های مهاجرت به کانادا بسیار متنوع است و متقاضیان با هر شرایطی می توانند نسبت به اخذ ویزا این کشور اقدامات لازم را انجام دهند. همچنین وجود فرصت های شغلی مناسب برای دانشجویان این فرصت را برای داشتن زندگی بهتر در این کشور به ارمغان می رساند. کشور کانادا سال هاست که یکی از کشور های محبوب برای مهاجرت است. این کشور دارای فرهنگ های مختلفی از افراد است چرا که  از همد، پاکستان، کره و چین افراد زیادی به این کشور مهاجرت کرده اند. اگر شما هم قصد مهاجرت به این کشور را دارید می توانید از طریق مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و ثبت شرکت به راحتی به این کشور پیشرفته مهاجرت نمایید. 

جذاب‌ترین موقعیت‌های مهاجرتی کشور کانادا در سال 2024 برای ایرانیان

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]