روستای نجارده بدون نجار :)

روستای نجارده بدون نجار :)

نجارده روستایی از توابع شهرستان نوشهر و دهستان خیرودکنار است که زیر نظر اداره کل منابع طبیعی نوشهر و اداره منابع طبیعی رویان است.
گفته می‌شود به علت اینکه اولین ساکنان آن نجار بودند نام نجارده برای این روستا انتخاب شده‌است.
آب آشامیدنی روستای نجارده از طریق لوله‌کشی و آب کشاورزی آن از طریق کانالی که از رودخانه خیرود کشیده شده تأمین می‌گردد. این روستا چشمه ندارد و تنها منابع طبیعی آن آب رودخانه خیرود است.
اکثریت مردم روستا کشاورز هستند و تنها ۵ خانوار دارای دام هستند که دامدار متحرکند. حدود ۲۵ تا ۳۰ خانوار هم سایر مشاغل از قبیل معلمی، نانوایی، آهنگری، کار در جنگل دانشکده و ... دارند.
حدود ۸۰٪ مردم بدون دام هستند و اکثریت مردم زمین دارند، تنها درصد خیلی کمی از مردم بدون زمین هستند.
یکی از نکات جالبی که در این روستا مشاهده می‌شود این است که با وجود اینکه نام این روستا نجارده‌است و شغل ساکنین اولیة آن نجاری بوده‌است امروزه حتی یک نجاری هم در این روستا دیده نمی‌شود و تمامی مردم آن شغل پدران خود را کنار گذاشته و به کشاورزی روی آورده‌اند. نوع سوخت این روستا ۱۰۰٪ گاز است و تنها در برخی اعیاد از چوب برای روشن کردن آتش استفاده می‌کنند. همچنین گاهی برخی از منازل مسکونی از نفت همراه گاز استفاده می‌کنند. یکی از مشکلات عمدهٔ اهالی روستا نداشتن دبیرستان است. همچنین در سطح این روستا واحد صنعتی وجود ندارد و همانطور که اشاره شد اقتصاد وابسته به کشاورزی می‌باشد.
روستای نجارده بدون نجار :)
روستای نجارده بدون نجار :)
روستای نجارده بدون نجار :)

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]