هندوستان ایران

هندوستان ایران

روستای توریستی شیت یکی از روستاهای زیبای شهرستان طارم در استان زنجان می‌باشد. روستای شیت اولین روستای گردشگری استان زنجان بوده که در دامنه کوهی بلند با ارتفاع بالغ بر 1200 متر از سطح آبهای آزاد است که در بخش شمالی استان زنجان واقع شده‌است . فاصله روستا تا نزدیکترین شهر (چورزق:مرکز بخش) هشت کیلومتر و تا مرکز استان (زنجان) حدود هفتاد کیلومتر و تا مرکز شهرستان (آب بر) سی کیلومتر می‌باشد.
این روستا با قدمت ۵۰۰ ساله خود در حال حاضر میزبان دویست و پنجاه خانوار قریب به هزار نفر جمعیت میباشد که در مقایسه با روستاهای همجوار یکی از روستاهای پرجمعیت بشمار می‌آید . اهالی روستای شیت بیشتر در کار باغداری فعالیت دارند که به جرات می‌توان گفت معیشت آنها حاصل از درآمدهای فروش محصولات باغی از قبیل انار ، گیلاس ، انجیر میباشد . البته به غیر از باغداری به طور پراکنده به امور دامداری، زنبورداری و قالیبافی نیز مشغولند . مردم این روستا به زبان زبان ترکی آذری تکلم می‌کنند
تنوع همه میوه از باغستان‌های انار و گیلاس، زیتون و گردو ..... رودخانه پرآب و چشمه سارها جوشان انگیزه بسیاری از مسافران برای سفر به بخشی از هندوستان ایران است.
هندوستان ایران
هندوستان ایران

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]