قلعه‌ی گلامز

قلعه‌ی گلامز

قلعه‌ی گلامز از مشهورترین قلعه‌های موجود در اسکاتلند است، نه به خاطر اینکه یک قلعه‌ی قدیمی و تاریخی است، بلکه به خاطر داستان هایی که درباره اش گفته اند به چنین شهرتی دست پیدا کرده است.
این قلعه به خانواده‌ی اعیانی لیون Lyon تعلق دارد. از دیوارهای این قلعه بوی تاریخ استشمام می‌شود؛ بویی تاریخی که با حوادثی ترسناک، خونین و خیانت بار عجین شده است.
درباره‌ی اینکه هیولای قلعه‌ی گلامز کیست، نظریات مختلفی وجود دارد. گفته می‌شود او اولین پسر لرد گلامز و همسرش شارلوت بوده است. آنها بعد از یک سال زندگی مشترک در سال ۱۸۲۱صاحب فرزندی شدند که شایع شد در زمان تولد مرده است. اما حقیقت چیز دیگری بود. آن پسرک تازه متولد شده آن طور که پدرو مادرش می‌گفتند، نمرده بود، بلکه به اجبار در اتاقی مخفی در داخل قلعه پنهان شد و خانم خدمتکاری مسئولیت تربیت و نگهداری او را پنهانی و به دور از چشم سایر ساکنان بر عهده گرفت. این گونه بود که آن پسرک بیچاره از حق قانونی و طبیعی خود در به یدک کشیدن لقب و فامیلی خانواده و ثروت آن محروم شد تا همه چیز به نفع پسری تمام شود که پس از او متولد شد.
امروزه قلعه‌ی گلامز بنا بر همین شایعات یکی از قلعه‌های تاریخی پربازدید جهان به شمار می‌رود و هر ساله پذیرای افرادی است که می‌خواهند صدای ارابه‌های آهنی را در شب‌های سرد بشنوند. به این قلعه، قلعه اشباح نیز گفته می‌شود.
قلعه‌ی گلامز
قلعه‌ی گلامز
قلعه‌ی گلامز

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]