آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ کشور ژاپن

آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ کشور ژاپن

ژاپنی‌ها بسیار مبادی‌آدابی بوده و کلمات و اصطلاحات مؤدبانه رایج در بین آن‌ها کاملاً مشخص هستند و برخلاف بسیاری از کشورها اشکال متنوعی ندارند. مهم‌ترین اصل معاشرت در ژاپن تلاش برای حفظ و افزایش احترام و شخصیت مخاطب و همزمان ابزار تواضع و فروتنی است.
ژاپنی‌ها هنگام گفتگو با اشخاصی که رتبه و موقعیت اجتماعی بالاتری دارند بسیار متواضع و باملاحظه هستند که این مسئله در گفتار و حرکات آن‌ها کاملاً مشهود است.
ژاپنی‌ها هنگام ملاقات تعظیم می‌کنند و شخص که مقام پایین‌تری دارد بیشتر خم می‌شود و باید آغازگر احوال‌پرسی و عرض ادب باشد. آن‌ها به‌ندرت با یکدیگر دست می‌دهند و هرگونه تماس فیزیکی را ناپسند می‌دانند. زنان ژاپنی در موقع خندیدن دهان خود را با دست می‌پوشانند. یک ژاپنی وقتی در مورد خودش صحبت می‌کند معمولاً با انگشت به بینی‌اش اشاره می‌کند و هنگامی‌که از موضوع صحبت ناراحت و معذب است هوا را با شدت از بین دندان‌هایش به داخل می‌کشد.
خانه‌های ژاپنی خیلی کوچک هستند و به همین دلیل ژاپنی‌ها مجالسشان را در بیرون خانه برگزار می‌کنند. دعوت به درون خانه معمولاً فقط برای ملاقات کوتاه‌مدت و صرف چای صورت می‌گیرد. ژاپنی‌ها برای تجدیددیدار با بستگان، دوستان، معلم‌های قدیمی، پزشکان معالج، شرکای تجاری هدایایی مانند گل، میوه و یا شیرینی به همراه می‌برند. در ژاپن دو مناسبت رسمی برای ردوبدل کردن هدیه وجود دارد، تعطیلات سال نو و نیمه تابستان که در این ایام خرید و دادن هدیه به اوج خود می‌رسد.
آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ کشور ژاپن
آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ کشور ژاپن

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]