۱۴ کاری که در روسیه نباید انجام دهید 2

۱۴ کاری که در روسیه نباید انجام دهید 2

۸- بدون دلیل لبخند نزنید
روس‌ها فقط برای دوستان و اعضای خانواده‌ی خود لبخند می‌زنند. بنابراین در مسکو زمانی که در وسایل حمل و نقل عمومی هستید یا خرید می‌کنید بر حسب تصادف به غریبه‌ها لبخند نزنید. روس‌ها یک ضرب‌المثل دارند، “بدن دلیل لبخند زدن نشانه‌ی حماقت است.”
۹- دست خالی به جایی نروید
اگر برای صرف شام یا ملاقات به منزل کسی دعوت شده‌اید، خیلی بی‌ادبانه است که دست خالی بروید. یک هدیه‌ی کوچک مثل گل، دسر و یا یک اسباب‎‌بازی کوچک برای کودکان با خود به همراه داشته باشید. روس‌ها با افتخار برای مهمانان خود وعده‌های غذایی مفصل و پر نقش و نگاری را آماده می‌کنند و دست خالی رفتن، نوعی عدم قدردانی از میزبان محسوب می‌شود.
۱۰- با کفش وارد خانه نشوید
هرگاه وارد منزل یک روس می‌شوید رسم درست این است که کفش‌های خود را در بیاورید. بسیاری از خانه‌ها با فرش‌های گران‌قیمت ایرانی تزئین شده‌اند که تمیز کردن آن‌ها کار مشکلی است. بعضی میزبان‌ها ممکن است به شما پیشنهاد دهند دمپایی بپوشید. در برخی مهمانی‌ها ممکن است برخی بانوان یک جفت کفش اضافی برای استفاده در داخل خانه بیاورند.
۱۱- در گوشه‌ی میز ناهارخوری ننشینید
این یکی دیگر از خرافات روس‌ها است. توصیه می‌شود که هرگز در گوشه‌ی میز ناهارخوری ننشینید، به‌خصوص اگر شما یک خانم جوان هستید. گفته می‌شود “کسی‌که در گوشه‌ی میز بنشیند سرنوشت او به‌گونه‌ای رقم می‌خورد که هرگز ازدواج نکند یا به عشق خود نرسد.”
۱۲- در فضای بسته سوت نزنید
مشابه بسیاری از فرهنگ‌های آسیایی، در روسیه نیز سوت زدن در فضای سرپوشیده بدشانسی می‌آورد. روس‌ها بسیار خرافاتی هستند و باور دارن سوت زدن در داخل ساختمان باعث ورشکستگی مالی، فقر و حمله‌ی سوسک‌ها می‌شود!
۱۳- بطری خالی را روی میز نگذارید
اگر در منزل یک روسی چیزی می‌نوشید، رها کردن بطری خالی روی میز به عنوان بد شانسی در نظر گرفته می‌شود. وقتی یک بطری تمام شد، بهتر است آن را روی زمین قرار دهید و یا قبل از سرو کردن بطری جدید آن را دور بیندازید. همچنین به شما توصیه می‌شود هرگز پول خرد یا کلید خود را روی میز جا نگذارید .از نظر روس‌ها این موضوع باعث بدیمنی و ورشکستگی مالی و غم واندوه خواهد شد.
۱۴- لباس راحتی نپوشید
معمولا روس‌ها خیلی خوب لباس می‌پوشند. زنان و مردان روس دوست دارند حتی در کارهای غیر رسمی مثل خرید از سوپرمارکت و رفتن به بانک هم لباس شیک بپوشند. بنابراین دفعه‌ی بعد که به روسیه رفتید، استانداردهای مد و لباس پوشیدن خود را بالا ببرید.
۱۴ کاری که در روسیه نباید انجام دهید 2
۱۴ کاری که در روسیه نباید انجام دهید 2

بابک یعقوبپور

بابک یعقوبپور ﺳﻪشنبه 8 تیر 95 - 08:20

عالیست

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]