جشنواره بوفه میمون

جشنواره بوفه میمون

‍ جشنواره «بوفه میمون» تایلند همه ساله در ماه نوامبر برگزار می‌شود . در این جشن سالانه از 2000 میمون پذیرایی می‌شود.
مرکز جشن «لاپبوری» مرکز استان لاپبوری در شمال بانکوک است. لاپبوری مامن شمار زیادی میمون است که با نام ماکاکو‌های دم دراز وماکاکو‌های خرچنگ خوار شناخته می‌شوند.
ماکاکو‌ها در این شهر سالیان درازی است که در کنار انسان‌ها زندگی می‌کنند و درست به همین دلیل هیچ ترسی از انسان ندارند.میمون‌های این شهر معمولا توسط انسان‌ها غذا داده می‌شوند و البته گاهی نیز باعث مزاحمت می‌شوند چرا که هر گوشه و کناری را نگاه کنید آنها در حال رفت و آمد هستند. اما با وجود همه این درد سر‌ها این جانوران منبع در آمد خوبی برای این شهر هستند.
چرا مردم لاپبوری میمون‌ها را از شهر دور نمی‌کنند؟ دلیل اینکه مردم این شهر اینقدر نسبت به میمون‌ها تساهل نشان می‌دهند، «رامایانا» افسانه زبان سانسکریت است. در این داستان حماسی که یکی از دو داستان حماسی بزرگ هند است آمده است که میمونی که دارای صفات انسانی بوده قهرمانانه عروسی را از شر شیطان 10 سر نجات می‌دهد و همین میمون که «هانومان» نام دارد شهر لاپبوری را تاسیس کرده و مردم اینک معتقدند که میمون‌های شهر لاپبوری نوادگان هانومان هستند.
فستیوال بوفه میمون جشنی جدید است و ریشه تاریخی ندارد و در واقع مسئولین این شهر این برنامه را به منظور جذب گردشگر به راه انداختند. ایده اصلی این جشن در سال 1989 توسط فردی به نام «یانگیاث کیتواتانانوسونت» داده شد تا به این واسطه شکم میمون‌های شهر و کیف پول مردم شهر پر شود.
جشن در معبد «خمر» یعنی جائی که محل سکونت اکثر ماکاکوها است برگزار می‌شود. در این فستیوال میوه، آجیل و انواع خوراکی‌ها و غذاهای مورد علاقه میمون‌ها با تزئین‌های بسیار زیبا و به صورت مجلل برای آنها تدارک دیده می‌شود.البته در این جشن همه خوراکی‌ها گیاهی هستند و هیچ مواد گوشتی به میمون‌ها داده نمی‌شود.
در بوفه میمون‌ها میزهائی با ترئینات زیبا چیده می‌شود و غذاهایی که پختن آنها کار آسانی هم نیست بر سر میز‌ها گذاشته می‌شود و به محض اینکه انسان‌ها از میز‌ها دور شوند در یک چشم به هم زدن همه چیز زیر و رو می‌شود و دوربین‌های توریست‌ها این لحظات را ثبت می‌کند.
البته قبل از این مراسم به توریست‌ها هشدار داده می‌شود تا مراقب وسایلی مانند دوربین، گوشی همراه و کیف‌های خود باشند چرا که میمون‌های کنجکاو هر گوشه کمین می‌کنند تا این وسایل را از دست مردم قاپیده و به کلکسیون اشیای دزدیده شده خود اضافه کنند.
البته گاهی از ماکاکوها حرکات شیطنت آمیز دیگری مانند آویزان شدن از سیم‌های تلفن، سقف،درختان و حتی پریدن بر سر عابران و کشیدن موهای آنها هم سر می‌زند.
بعد از این جشن پر سر و صدا شهر لاپبور کمی آرامش پیدا می‌کند.
جشنواره بوفه میمون
جشنواره بوفه میمون
جشنواره بوفه میمون
جشنواره بوفه میمون
جشنواره بوفه میمون

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]