توضیحات

ویرایش
بندر دیلم با جمعیتی بالغ بر 50 هزار نفر در حدود 200 کیلومتری بندر بوشهر و شمال غربی استان بوشهر نزدیک مرز مشترک استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
بندر دیلم به لحاظ همجواری با کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امارات و کویت و تجارت بازرگانان و تجار این شهر با این کشورها و دیگر کشورهای آسیایی مثل چین و تایلند و سنگاپور، موقعیت خوب تجاری را فرهم آورده است .
نخستین آوازه این شهرستان تجارتی بودن آن است که از قدیم مردم این دیار به کار و فعالیت دراین زمینه مشغول بوده اند.
این شهرستان که در مجاور استان خوزستان می‌باشد،هر روز شاهد ورود کسانی است که جهت خرید از بازار این شهرستان دارند.
در ماه‌های آذر، دی و بهمن آب و هوای سرد و بقیه سال هوای گرم و مرطوب دارد. شغل اکثر مردم این شهر تجارت و بازرگانی وصیادی است.
اجناس خارجی در این شهر با قیمتی کمتر از بازار ایران ...مشاهده کامل متن به فروش می‌رسند به طوری که از استان‌های همجوار و حتی دیگر استان‌ها برای خرید به این شهر می‌آیند. به همین دلیل در ایام تعطیل شلوغ‌ترین شهراستان بوشهر است.
برپایی بازارچه فصلی دستفروشان در ایام نوروز در کنار ساحل دیلم از دیگر جاذبه‌های این شهر توریستی است که عرضه انواع اجناس ایرانی و خارجی در غرفه‌های کوچک و بزرگ به قیمت مناسب و هیاهوی بازارچه و شلوغی آن علاوه بر مسافران نورزوی، دیلمی‌ها را هم در ایام نوروز به این بازارچه می‌کشاند.
منبع:
http://www.farsnews.com/
http://khabarfarsi.com
http://sara.jamejamonline.ir/news/1401732675959166867
http://boshehrgasht3000.blogfa.com/post-10.aspx
قلعه حصار

قلعه حصار

قلعه حصار قلعه‌ای تاریخی واقع در روستای حصار بخش امام حسن شهرستان بندر دیلم بوشهر و حدود 110 سال قبل توسط آقاخان لیراوی حاکم دهستان لیراوی احداث شده است. این قلعه یکی از آثارهای تاریخی و از نقاط دیدنی استان بوشهر در جنوب ایران است و بین سالهای ۱۲۹۵ تا۱۳۰۰ هجری قمری ساخته شده است این ...

اطلاعات | نقشه
بندر سی‌نیز

بندر سی‌نیز

سینیز یکی از محوطه‌های تاریخی – باستانی قسمت شمالی استان بوشهر است ، تل و تپه‌های بجا‌مانده از شهر تاریخی سینیز (شینیز) در بندر امام حسن و حومه (حصار ، گاودار ، بنه احمدون) است . بندر سی‌نیز یا شی‌نیز بندری باستانی در بخش امام حسن کنونی واقع در شهرستان دیلم استان بوشهر بوده‌است که در ن...

اطلاعات | نقشه
بازار دیلم

بازار دیلم

بندر دیلم با جمعیتی بالغ بر 50 هزار نفر در حدود 200 کیلومتری بندر بوشهر و شمال غربی استان بوشهر نزدیک مرز مشترک استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد. بندر دیلم به لحاظ همجواری با کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امارات و کویت و تجارت بازرگانان و تجار این شهر با این کشورها و ...

اطلاعات | نقشه
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب